Skatteudvalget (SAU) Alm. del

Samling: 2021-22

Spørgsmål 486

I svar på SAU alm. del – spørgsmål 335 henviser ministeren til den nordiske dobbeltbeskatningsaftale samt OECD modeloverenskomsten. Både i dobbeltbeskatningsaftalen og OECD modeloverenskomsten er forskelsbehandlingen mellem offentligt og privat ansattes beskatning begrundet med henvisning til diplomatisk personale. Således står der i bemærkningerne til dobbeltbeskatningsaftaler, at ”Artiklen har betydning for ambassadepersonale og lignende” og i OECD modeloverenskomsten, at det vedrører ”personnel of foreign diplomatic missions and consular posts”. Finder ministeren, at henvisningen til diplomatisk personale udgør en relevant og meningsfuld begrundelse for forskelsbehandlingen af offentligt ansatte Øresundspendlere, der ofte arbejder i kommuner, regioner og statslige forskningsinstitutioner?
Dato: 20-04-2022
Status: Endeligt besvaret
Emne: international beskatning

Endeligt svar

Dokumentdato: 11-05-2022
Modtaget: 11-05-2022
Omdelt: 11-05-2022

SAU alm. del - svar på spm. 486 om henvisningen til diplomatisk personale udgør en relevant og meningsfuld begrundelse for forskelsbehandlingen af offentligt ansatte Øresundspendlere, fra skatteministeren

SAU alm. del - svar på spm. 486 (pdf-version)
Html-version
SAU alm. del - svar på spm. 335 (pdf-version)
Html-version
SAU alm. del - svar på spm. 204 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 20-04-2022
Modtaget: 20-04-2022
Omdelt: 20-04-2022

Spm. om henvisningen til diplomatisk personale udgør en relevant og meningsfuld begrundelse for forskelsbehandlingen af offentligt ansatte Øresundspendlere, til skatteministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version