Erhvervsudvalget (ERU) Alm. del

Samling: 2021-22

Spørgsmål 16

Med henvisning til beskrevne oplevelser om et finansieringsinstitut, som ringer til en borger, præsenterer sig som Pernille fra finansieringsinstituttet og beder borgeren oplyse cpr-nummer og svare på en række spørgsmål om borgerens økonomiske engagement med finansieringsinstituttet, bedes ministeren besvare følgende spørgsmål: a) Kan ministeren redegøre for, hvorledes det sikres, at penge- og finansieringsinstitutter kommunikerer på en sikkerhedsmæssig forsvarlig måde med borgerne i forbindelse med, at de i relation til hvidvaskreglerne skal indhente oplysninger om borgernes engagement? b) Hvordan kan borgeren være sikker på, at det ikke er et svindelopkald. Burde finansieringsinstituttet ikke kommunikere i e-boks?
Dato: 13-10-2021
Status: Endeligt besvaret
Emne: finansiel virksomhed

Endeligt svar

Dokumentdato: 10-11-2021
Modtaget: 10-11-2021
Omdelt: 10-11-2021

ERU alm. del - svar på MFU spm. 16 om, hvorledes det sikres, at penge- og finansieringsinstitutter kommunikerer på en sikkerhedsmæssig forsvarlig måde med borgerne i forbindelse med, at de i relation til hvidvaskreglerne skal indhente oplysninger om borgernes engagement, fra erhvervsministeren

ERU alm. del - svar på spm. 16 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 13-10-2021
Modtaget: 13-10-2021
Omdelt: 13-10-2021

MFU spm. om, hvorledes det sikres, at penge- og finansieringsinstitutter kommunikerer på en sikkerhedsmæssig forsvarlig måde med borgerne i forbindelse med, at de i relation til hvidvaskreglerne skal indhente oplysninger om borgernes engagement, til erhvervsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version