Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2021-22

Spørgsmål 177

Vil ministeren redegøre for, hvor mange husstande som ville være udsat for et støjniveau over det anbefalede, såfremt man sænkede den vejlede støjgrænse for vejstøj til gennemsnitligt 53 dB og 45 dB om natten, den vejledende støjgrænse for jernbanestøj til gennemsnitligt 54 dB og 44 dB om natten, den vejledende støjgrænse for flystøj til gennemsnitligt 45 dB og 40 dB om natten, og den vejledende støjgrænse for vindmøllestøj til gennemsnitligt 45 dB, jf. WHO's anbefalinger?
Dato: 17-01-2022
Status: Endeligt besvaret
Emne: transportpolitik

Endeligt svar

Dokumentdato: 25-02-2022
Modtaget: 25-02-2022
Omdelt: 25-02-2022

TRU alm. del - svar på spm. 177 om ministeren vil redegøre for, hvor mange husstande som ville være udsat for et støjniveau over det anbefalede, såfremt man sænkede den vejlede støjgrænse for vejstøj til gennemsnitligt 53 dB og 45 dB om natten, den vejledende støjgrænse for jernbanestøj til gennemsnitligt 54 dB og 44 dB om natten, den vejledende støjgrænse for flystøj til gennemsnitligt 45 dB og 40 dB om natten, og den vejledende støjgrænse for vindmøllestøj til gennemsnitligt 45 dB, fra transportministeren

Svar på TRU spm. 177 (pdf-version)
Html-version

Foreløbigt svar

Dokumentdato: 14-02-2022
Modtaget: 14-02-2022
Omdelt: 14-02-2022

TRU alm. del - foreløbigt svar på spm. 177 om ministeren vil redegøre for, hvor mange husstande som ville være udsat for et støjniveau over det anbefalede, såfremt man sænkede den vejlede støjgrænse for vejstøj til gennemsnitligt 53 dB og 45 dB om natten, den vejledende støjgrænse for jernbanestøj til gennemsnitligt 54 dB og 44 dB om natten, den vejledende støjgrænse for flystøj til gennemsnitligt 45 dB og 40 dB om natten, og den vejledende støjgrænse for vindmøllestøj til gennemsnitligt 45 dB, fra transportministeren

Foreløbigt svar på TRU spm. 177 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 17-01-2022
Modtaget: 17-01-2022
Omdelt: 17-01-2022

Spm. om ministeren vil redegøre for, hvor mange husstande som ville være udsat for et støjniveau over det anbefalede, såfremt man sænkede den vejlede støjgrænse for vejstøj til gennemsnitligt 53 dB og 45 dB om natten, den vejledende støjgrænse for jernbanestøj til gennemsnitligt 54 dB og 44 dB om natten, den vejledende støjgrænse for flystøj til gennemsnitligt 45 dB og 40 dB om natten, og den vejledende støjgrænse for vindmøllestøj til gennemsnitligt 45 dB, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version