Uddannelses- og Forskningsudvalget (UFU) Alm. del

Samling: 2020-21

Spørgsmål 274

Vil ministeren kommentere på artiklen ”Katrine Rav har to diagnoser og er næsten ingeniør. Men SU- og lånestop gør, at hun måske må droppe ud” bragt i Information den 30. august 2021, som er et eksempel på, at studerende med funktionsnedsættelser godt kan få lagt en helhedsorienteret studieplan, der forlænger studietiden, men hvor antallet af SU-klip ikke bliver øget tilsvarende, hvilket medfører, at der med fleksibiliteten også følger stor økonomisk usikkerhed for den enkelte studerende? Vil ministeren i forlængelse heraf oplyse, om ministeren mener, at der er behov for at finde en model, der sikrer, at studieplan og SU-klip hænger sammen, f.eks. ved at individuelt begrundende tilpasninger i studieforløb godkendt af studienævnene automatisk skal medføre muligheder for udvidelse af SU-rammen?
Dato: 13-09-2021
Status: Endeligt besvaret
Emne: uddannelsesstøtte

Endeligt svar

Dokumentdato: 11-10-2021
Modtaget: 11-10-2021
Omdelt: 12-10-2021

UFU alm. del - svar på spm. MFU spm. 274 om ministeren mener at der er behov for at finde en model, der sikrer, at studieplan og SU-klip hænger sammen, jf. ”Katrine Rav har to diagnoser og er næsten ingeniør. Men SU- og lånestop gør, at hun måske må droppe ud”, fra uddannelses- og forskningsministeren

UFU alm. del - svar på spm. 274 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 13-09-2021
Modtaget: 13-09-2021
Omdelt: 13-09-2021

MFU spm. om ministeren mener at der er behov for at finde en model, der sikrer, at studieplan og SU-klip hænger sammen, jf. ”Katrine Rav har to diagnoser og er næsten ingeniør. Men SU- og lånestop gør, at hun måske må droppe ud”, til uddannelses- og forskningsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version