Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2020-21

Spørgsmål 784

Vil ministeren på baggrund af Banedanmarks beslutningsgrundlag for kapacitetsudvidelse og hastighedsopgradering ved Ringsted redegøre for, hvilke ventetider regional- og godstog (ved henholdsvis 4 og 3 tog i timen) vil få på dels den samlede strækning Ringsted-Odense, dels på Storebælt og gennem Ringsted inklusive forbindelserne sydpå, når der også skal være plads til tre lyntog i timen med 200 km/t, som undervejs skal overhale regional- og godstog?
Dato: 15-09-2021
Status: Endeligt besvaret
Emne: DSB

Endeligt svar

Dokumentdato: 05-10-2021
Modtaget: 05-10-2021
Omdelt: 05-10-2021

TRU alm. del - svar på spm. 784 om, hvilke ventetider regional- og godstog (ved henholdsvis 4 og 3 tog i timen) vil få på dels den samlede strækning Ringsted-Odense, dels på Storebælt og gennem Ringsted inklusive forbindelserne sydpå, når der også skal være plads til tre lyntog i timen med 200 km/t, som undervejs skal overhale regional- og godstog, fra transportministeren

Svar på TRU spm. 784 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 15-09-2021
Modtaget: 15-09-2021
Omdelt: 15-09-2021

Spm. om, hvilke ventetider regional- og godstog (ved henholdsvis 4 og 3 tog i timen) vil få på dels den samlede strækning Ringsted-Odense, dels på Storebælt og gennem Ringsted inklusive forbindelserne sydpå, når der også skal være plads til tre lyntog i timen med 200 km/t, som undervejs skal overhale regional- og godstog, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
Titel
TRU, Alm.del - 2020-21 - Spørgsmål 781: Spm. om, hvilke sikkerhedsmæssige krav for passagererne der stilles omkring afskærmning af perronerne mod sporene ved nyetablering af førerløse bybaner (S-tog), til transportministeren 15.09.2021
TRU, Alm.del - 2020-21 - Spørgsmål 782: Spm., om det er i overensstemmelse med udbudsreglerne, at DSB har udbudt og indgået en kontrakt om multidisciplinær rådgivning omkring Fremtidens S-bane med et joint-venture team i 8 år med mulighed for forlængelse med i alt 12 år, til transportministeren 15.09.2021
TRU, Alm.del - 2020-21 - Spørgsmål 783: Spm. om, hvordan vi i fremtiden får international togtrafik til at køre på danske skinner, når Danmark indfører ERTMS level 2, hvorimod Sverige og Tyskland har besluttet at satse på det nyere system ERTMS level 3, til transportministeren 15.09.2021
TRU, Alm.del - 2020-21 - Spørgsmål 785: Spm., om udviklingen i regularitet, punktlighed og antal fejl på signalsystemet siden april 2021 på Thybanen (Thisted-Struer), hvor udrulningen af ERTMS var færdig, til transportministeren 15.09.2021
TRU, Alm.del - 2020-21 - Spørgsmål 786: Spm. om, hvorfor det ikke medfører manglende fleksibilitet med risiko for forsinkelser, når togene ikke kan bruge andre spor i andre områder, hvis et tog f.eks. holder stille ved en perron på grund af tekniske problemer, til transportministeren 15.09.2021
TRU, Alm.del - 2020-21 - Spørgsmål 787: Spm. om, hvordan Øresundsbanen skal kunne fortsætte til Østerport, som det følger af aftalen med Skånetrafiken om, at Øresundstogene fra 2022 skal have endestation/startstation på Østerport, når den såkaldte forenkling af Københavns Hovedbanegård betyder, at togene ikke længere kan køre igennem Københavns Hovedbanegård, til transportministeren 15.09.2021
TRU, Alm.del - 2020-21 - Spørgsmål 788: Spm., om forslaget til den såkaldte forenkling af Københavns Hovedbanegård i virkeligheden ikke skyldes, at ERTMS i den nuværende version, som Banedanmark udruller, ikke kan håndtere den store trafik på Københavns Hovedbanegård, men muligvis hvis stationen opdeles i mindre isolerede afsnit, til transportministeren 15.09.2021