Skatteudvalget (SAU) Alm. del

Samling: 2020-21

Spørgsmål 546

Vil ministeren oplyse, hvor meget salget af diesel til tung landtransport forventes at falde, hvis Danmark indførte samme afgift på diesel som i Tyskland, og hvilken fiskal og CO2-mæssig effekt dette ville, og hvor stor en del af dette fald, der vil skyldes mindre køb fra udenlandske erhvervskøretøjer, der i stedet vil tanke uden for Danmark? Ministeren bedes endvidere oplyse de samme effekter, hvis Danmark øger dieselafgiften med 5 kr./l frem mod 2030.
Dato: 04-06-2021
Status: Endeligt besvaret
Emne: miljøafgifter, motorkøretøjer

Endeligt svar

Dokumentdato: 06-09-2021
Modtaget: 06-09-2021
Omdelt: 06-09-2021

SAU alm. del - svar på MFU spm. 546 om, hvor meget salget af diesel til tung landtransport forventes at falde, hvis Danmark indførte samme afgift på diesel som i Tyskland, fra skatteministeren

SAU alm. del - endeligt svar på spm. 546 (pdf-version)
Html-version

Foreløbigt svar

Dokumentdato: 30-06-2021
Modtaget: 30-06-2021
Omdelt: 01-07-2021

SAU alm. del - foreløbigt svar på MFU spm. 546 om, hvor meget salget af diesel til tung landtransport forventes at falde, hvis Danmark indførte samme afgift på diesel som i Tyskland, fra skatteministeren

SAU alm. del - foreløbigt svar på spm. 546 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 04-06-2021
Modtaget: 04-06-2021
Omdelt: 04-06-2021

MFU spm. om, hvor meget salget af diesel til tung landtransport forventes at falde, hvis Danmark indførte samme afgift på diesel som i Tyskland, til skatteministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version