Retsudvalget (REU) Alm. del

Samling: 2020-21

Spørgsmål 1652

Vil ministeren i forlængelse af svar på REU alm. del – spørgsmål 1268 redegøre for status på arbejdet i det tværministerielle udvalg, der skal komme med forslag til, hvordan man kan sikre bedre fremmedsprogstolkning i den offentlige sektor gennem bl.a. certificering og uddannelse af tolke i de største flygtninge- og indvandrersprog, herunder om Københavns Universitet og Københavns Professionshøjskole har leveret et forslag til en konkret og skalerbar model for certificering og uddannelse på tolkeområdet, og vil ministeren også redegøre for indholdet i den foreslåede løsning, herunder den videre proces og timingen med at få en løsning besluttet og implementeret?
Dato: 01-10-2021
Status: Endeligt besvaret
Emne: retspleje og domstole

Endeligt svar

Dokumentdato: 01-11-2021
Modtaget: 01-11-2021
Omdelt: 01-11-2021

REU alm. del - svar på spm. 1652, om status på arbejdet i det tværministerielle udvalg, der skal komme med forslag til, hvordan man kan sikre bedre fremmedsprogstolkning i den offentlige sektor gennem bl.a. certificering og uddannelse af tolke i de største flygtninge- og indvandrersprog, fra uddannelses- og forskningsministeren

REU alm. del - svar på spm. 1652 (pdf-version)
Html-version

Endeligt svar

Dokumentdato: 29-10-2021
Modtaget: 29-10-2021
Omdelt: 29-10-2021

REU alm. del - svar på spm. 1652, om status på arbejdet i det tværministerielle udvalg, der skal komme med forslag til, hvordan man kan sikre bedre fremmedsprogstolkning i den offentlige sektor gennem bl.a. certificering og uddannelse af tolke i de største flygtninge- og indvandrersprog, fra uddannelses- og forskningsministeren

REU alm. del - svar på spm. 1652 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 01-10-2021
Modtaget: 01-10-2021
Omdelt: 01-10-2021

Spm., om status på arbejdet i det tværministerielle udvalg, der skal komme med forslag til, hvordan man kan sikre bedre fremmedsprogstolkning i den offentlige sektor gennem bl.a. certificering og uddannelse af tolke i de største flygtninge- og indvandrersprog, til uddannelses- og forskningsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version