Fremsat den 26. marts 2020 af kulturministeren (Joy Mogensen)
Forslag
til
Lov om ændring af lov om radio- og
fjernsynsvirksomhed
(Forlængelse af tilladelse til
distribution af antenne-tv)
§ 1
I lov om radio- og fjernsynsvirksomhed, jf.
lovbekendtgørelse nr. 248 af 16. marts 2019, som
ændret ved § 1 i lov nr. 1548 af 18. december 2018,
foretages følgende ændring:
1. I
§ 3 indsættes som stk. 6:
»Stk. 6.
Uanset stk. 1-3, kan kulturministeren, som led i håndteringen
af situationen som følge af COVID-19, bestemme, at
tilladelse til distribution af lyd- og billedprogrammer ved
hjælp af jordbaserede digitale tv-sendenet, der er udstedt i
henhold til stk. 1 og 2 og regler udstedt i medfør af stk.
3, i særlige tilfælde kan forlænges uden
forudgående udbud. Forlængelsen kan kun vare frem til
den 30. juni 2020.«
§ 2
Stk. 1 Loven
træder i kraft ved bekendtgørelse i Lovtidende.
Stk. 2 Lovforslaget kan
stadfæstes straks efter dets vedtagelse.
Bemærkninger til lovforslaget
Almindelige bemærkninger
1. Indledning
Lovforslaget tilsigter at indføre adgang for
kulturministeren til kortvarigt at forlænge den
nuværende tilladelse af 4. april 2008 til Boxer A/S til
distribution af lyd- og billedprogrammer ved hjælp af
jordbaserede digitale tv-sendemuligheder (antenne-tv). Tilladelsen
udløber den 3. april 2020.
Formålet med
forlængelsen af tilladelsen er at sikre, at
distributionsvirksomheden kan fortsætte på de
nuværende 700 MHz-frekvenser i forbindelse med overgang til
ny frekvensplan også ud over den 3. april 2020. Overgang til
ny frekvensplan og samtidig overgang til ny distributionsteknologi
er forudsat at ske den 31. marts 2020. Det er hensigten at
forlænge brugen af 700 MHz-frekvenserne til antenne-tv frem
til og med den 1. juni 2020.
Forlængelsen er nødvendig for at sikre, at
antenne-tv-seere, som typisk er ældre borgere, i den aktuelle
akutte situation med COVID-19 epidemien undgår at blive
mødt med "sort skærm" ved udgangen af marts 2020.
Antenne tv-seere vil dermed fortsat i en periode kunne se tv,
herunder tilgå den omfattende information om status for
smitte og forholdsregler. I denne periode vil antenne-tv-seerne
få yderligere mulighed for at anskaffe sig nyt modtageudstyr,
alternativt skifte til at se tv via satellit, kabel eller
bredbånd, men også få mulighed for at få
teknisk bistand til installation af udstyret m.v., hvilket
også kan være vanskeligt i den aktuelle situation.
Tilladelsen vil som følge af Danmarks EU-retlige
forpligtelser ikke kunne forlænges ud over den 29. juni
2020.
2. Baggrund
Det blev i 2015 som led i aftale af 26. februar 2015 om en
vækstplan for digitalisering i Danmark indgået mellem
den daværende regering (Socialdemokraterne og Radikale
Venstre) og Venstre, Dansk Folkeparti, Socialistisk Folkeparti,
Enhedslisten, Liberal Alliance og Konservative besluttet, at 700
MHz-frekvensbåndet, der aktuelt anvendes til udsendelse af
antenne-tv, fra april 2020 i stedet skal anvendes til mobilt
bredbånd i Danmark. Herved kan der ske en forbedring af
dækningen af mobilt bredbånd i Danmark, særligt
yderområderne. Danmark er endvidere forpligtet til at anvende
frekvensbåndet til mobilt bredbånd senest den 30. juni
2020, jf. Europa-Parlamentets og Rådets afgørelse (EU)
2017/899 af 17. maj 2017 om anvendelsen af 470-790
MHz-frekvensbåndet i Unionen.
På den baggrund er 700 MHz-frekvenserne blevet
bortauktioneret til et antal mobilselskaber. Desuden er nye
tilladelser til distribution af antenne-tv, der i henhold til lov
om radio- og fjernsynsvirksomhed er udstedt af Radio- og
tv-nævnet til Boxer A/S og DR, baseret på, at Boxer A/S
og DR senest fra 3. april 2020 overgår til en ny frekvensplan
med færre frekvenser. For at kunne opretholde det
nuværende antal tv-kanaler vil Boxer og DR i forbindelse med
denne overgang samtidig skifte til en ny distributionsteknologi
(DVB-T2). Af praktiske årsager er overgangen til den nye
frekvensplan og teknologi forudsat at ske i løbet af den 31.
marts 2020.
Ældre fjernsyn og modtagebokse til antenne-tv - typisk fra
før 2012 - er ikke forberedt på den nye teknologi,
hvorfor skiftet betyder, at et større antal husstande -
anslået 90.000, svarende til anslået ca. 150.000
borgere - helt mister muligheden for at se tv, hvis de ikke
forinden har anskaffet et nyt fjernsyn hhv. en DVB-T2-modtagerboks,
alternativt er skiftet til at se tv via satellit, kabel eller
bredbånd. Hertil kommer et ukendt antal borgere, der ser tv
med gammelt udstyr i sommerhuset, campingvognen og lignende.
Kulturministeriet har derfor siden slutningen af februar 2020
kørt en offentlig informationskampagne (www.sortsignal.dk)
med henblik på at gøre opmærksom på
ændringerne og anvise handlemuligheder.
Kulturministeriet har i den seneste tid modtaget et stort antal
henvendelser fra borgere, Ældresagen m.fl., der er bekymrede
over risikoen - ikke mindst for ældre - for ikke at kunne
få information på tv om udviklingen af COVID-19
epidemien. Bekymringen knytter sig ikke alene til muligheden for i
disse tider at anskaffe sig nyt modtageudstyr, men også til
muligheden for at få teknisk bistand til installation af
udstyret mv.
3. Forlængelse af tilladelse til distribution af
antenne-tv
3.1. Gældende ret
Det følger af § 3, stk. 1, i lov om radio- og
fjernsynsvirksomhed ("radio- og fjernsynsloven"), jf.
lovbekendtgørelse nr. 248 af 16. marts 2019, at distribution
af danske og udenlandske lyd- og billedprogrammer ved hjælp
af jordbaserede digitale radio- og tv-sendenet kun kan ske med
tilladelse fra Radio- og tv-nævnet.
Desuden følger det af radio- og fjernsynsloven § 3,
stk. 2 og 3, at tilladelse meddeles af Radio- og tv-nævnet
efter udbud, og at Kulturministeren kan fastsætte regler om
udbudsforretninger i henhold til stk. 2, herunder om vilkår
for tilladelser m.v. Kulturministeren kan endvidere
fastsætte, at Radio- og tv-nævnet i forbindelse med
udstedelse af distributionstilladelser efter regler fastsat af
kulturministeren kan fastsætte vilkår for virksomheden
m.v.
Endelig følger det af radio- og fjernsynsloven § 3,
stk. 4, at tilladelse dog efter kulturministerens nærmere
bestemmelse kan meddeles DR, en regional TV 2-virksomhed, flere
regionale TV 2-virksomheder i forening eller TV 2/DANMARK A/S.
Tilsvarende kan tilladelse meddeles et selskab, der udelukkende er
ejet af ét af disse foretagender eller flere af
foretagenderne i forening.
Radio- og tv-nævnet har med udgangspunkt i lovens §
3, stk. 2 og 3, den 4. april 2008 udstedt en tilladelse til Boxer
TV A/S til distribution af lyd- og billedprogrammer ved hjælp
af antenne-tv (kommercielt tv), som er gældende frem til og
med den 3. april 2020. Tilladelsen til Boxer TV A/S er udstedt i
henhold til bekendtgørelse nr. 1287 af 8. november 2007 om
Radio- og tv-nævnets udbud af jordbaserede digitale
tv-muligheder.
Der er hverken i radio- og fjernsynsloven,
bekendtgørelsen eller tilladelsen hjemmel for Radio- og
tv-nævnet eller kulturministeren til at forlænge
tilladelsen.
Radio- og tv-nævnet har desuden den 10. januar 2006 med
udgangspunkt i lovens § 3, stk. 4, udstedt
distributionstilladelse til I/S-Digi-tv (gratis-tv), som er ejet af
DR og TV 2 DANMARK A/S i forening, for perioden frem til 31.
december 2013. Tilladelsen er efter kulturministerens bestemmelse
efterfølgende blevet (justeret og) forlænget til og
med den 3. april 2020.
I forbindelse med overgangen til ny frekvensplan har Radio- og
tv-nævnet med udgangspunkt i lovens § 3, stk. 4, efter
retningslinjer fra kulturministeren og med udgangspunkt i
bekendtgørelse nr. 1441 af 8. december 2017 om Radio- og
tv-nævnets udbud af jordbaserede digitale tv-sendemuligheder
udstedt nye tilladelser til distribution af antenne-tv til
henholdsvis DR den 3. marts 2020 og til Boxer A/S den 6. juni 2018.
Tilladelsen til DR er udstedt som følge af, at I/S Digi-tv
nedlægges, og at DR overtager I/S Digi-tv's opgaver.
Tilladelserne er baseret på, at Boxer A/S og DR senest fra
den 4. april 2020 overgår til den nye frekvensplan med
færre frekvenser. For at kunne opretholde det nuværende
antal tv-kanaler vil Boxer A/S og DR i forbindelse med denne
overgang samtidig skifte til en ny distributionsteknologi (DVB-T2).
Af praktiske årsager er overgangen til den nye frekvensplan
og teknologi forudsat at ske i løbet af den 31. marts 2020.
Der er i den nye tilladelse til Boxer A/S adgang til, at Radio- og
tv-nævnet kan udskyde ibrugtagning af frekvenser i
medfør af tilladelsen, ligesom nævnet efter
kulturministerens bestemmelse vil kunne justere tilladelserne til
I/S Digi-tv henholdsvis DR.
3.2. Kulturministeriets overvejelser og lovforslagets
indhold
Kulturministeriet vurderer det meget uheldigt, hvis
antenne-tv-seere, herunder særligt ældre borgere, i den
aktuelle akutte situation med COVID-19 epidemien mister muligheden
for at se tv og hermed muligheden for at kunne følge den
omfattende information om status for smitte og forholdsregler. Selv
om information også gives på anden vis (radio,
internettet m.v.), er tv for mange - særligt ældre -
den væsentligste kilde til information og underholdning.
Derfor er det Kulturministeriets vurdering, at situationen
tilsiger en adgang for kulturministeren til midlertidigt at
forlænge Boxer A/S' nuværende tilladelse af 4. april
2008 med udløb den 3. april 2020, så Boxer A/S
også efter sidstnævnte dato kan sende antenne-tv
på de frekvenser (bl.a. 700 MHz), der benyttes i dag.
Energistyrelsen har indgået aftale med de
mobiloperatører, der fra den 4. april 2020 ellers har
rådighed over 700 MHz-frekvenserne, om en forlængelse
af den nuværende frekvensanvendelse frem til og med den 1.
juni 2020.
Mobiloperatørerne vil ifølge de indgåede
aftaler herefter fra den 2. juni 2020 have rådighed over
anvendelsen af frekvenserne i 700 MHz-frekvensbåndet omfattet
af deres tilladelser. I udsættelsesperioden frem til og med
den 1. juni 2020 vil mobiloperatørerne således ikke
skulle betale frekvensafgift. Det er desuden et element i
aftalerne, at mobiloperatørerne vil undlade at anlægge
søgsmål mod staten på grund af udskydelse af
ikrafttrædelsestidspunktet for anvendelsen af frekvenserne i
700 MHz-frekvensbåndet omfattet af deres tilladelser.
Det er på denne baggrund hensigten at forlænge
brugen af 700 MHz til antenne-tv frem til og med den 1. juni 2020.
En forlængelse vil allerhøjest kunne ske frem til den
30. juni 2020, hvor Danmark i henhold til Europa-Parlamentets og
Rådets afgørelse (EU) 2017/899 af 17. maj 2017 er
forpligtet til at frigøre 700-MHz-frekvenserne til mobilt
bredbånd.
På denne baggrund foreslås indført en ny
bestemmelse i radio- og fjernsynslovens § 3, stk. 6, hvorefter
kulturministeren, som led i håndteringen af situationen som
følge af COVID-19, kan bestemme, at tilladelse til
distribution af lyd- og billedprogrammer ved hjælp af
jordbaserede digitale tv-sendenet, der er udstedt i henhold til
§ 3, stk. 1 og 2, og regler udstedt i medfør af §
3, stk. 3, i særlige tilfælde kan forlænges uden
forudgående udbud. Det foreslås desuden, at
forlængelsen kun kan vare frem til den 30. juni 2020.
Herved gives ministeren en direkte, hurtig adgang til i den
nuværende akutte COVID-19-betingede situation uden
forudgående udbud og uden Radio- og tv-nævnets
mellemkomst at forlænge Boxer A/S' nuværende tilladelse
til at sende antenne-tv på de nuværende frekvenser.
Boxer A/S' tilladelse udløber 3. april 2020. Det er
hensigten, at kulturministeren benytter den foreslåede
bestemmelse til at fastsætte en forlængelse af Boxer
A/S' tilladelse til at anvende 700 MHz-frekvensbåndet,
sådan at tilladelsen først udløber på en
dato efter den 3. april 2020, dog senest den 29. juni 2020.
Da Radio- og tv-nævnet har hjemmel til at udskyde
ibrugtagning af frekvenser i medfør af den nye
distributionstilladelse til Boxer A/S, og da
distributionstilladelsen til I/S Digi-tv/DR udstedes af
nævnet efter kulturministerens nærmere retningslinjer,
jf. lovens § 3, stk. 4, er der ikke behov for yderligere
ændring af loven for at sikre fortsat adgang til at se
antenne-tv i den nævnte periode.
4. Økonomiske konsekvenser og
implementeringskonsekvenser for det offentlige
En forlængelse af distributionstilladelsen til Boxer A/S
til at sende antenne-tv (og en samtidig forlængelse af
tilladelsen til I/S Digi-tv/DR) vurderes ikke i sig selv at
indebære væsentlige økonomiske konsekvenser for
staten.
Staten vil samlet set kunne få en mindreindtægt
på ca. 898.000 kr. i frekvensafgift, hvis frigørelsen
af 700 MHz-frekvensbåndet udsættes frem til den 2. juni
2020. Det skyldes, at mobilselskaberne ikke vil skulle betale ca.
1.433.000 kr. i frekvensafgift, mens Boxer A/S og DR/I/S Digi-tv
vil skulle betale yderligere ca. 535.000 kr. i frekvensafgift.
Forslaget vil ikke have økonomiske konsekvenser for
kommuner og regioner.
5. Økonomiske og administrative konsekvenser for
erhvervslivet m.v.
Hvis frigørelsen af 700 MHz-frekvensbåndet
udsættes frem til den 2. juni 2020 og
distributionstilladelsen til Boxer A/S til at sende antenne-tv
forlænges (og tilladelsen til I/S Digi-tv/DR samtidig
forlænges) vil Boxer A/S og DR/I/S Digi-tv skulle betale
yderligere ca. 535.000 kr. i frekvensafgift.
En forsinket ibrugtagning af frekvenserne til mobilt
bredbånd indebærer, at de mobiloperatører, der
fra 4. april 2020 ellers har rådighed over 700
MHz-frekvenserne, får adgang til frekvenserne senere end
planlagt. Der er indgået aftale med operatørerne om en
sådan udskydelse frem til og med 1. juni 2020.
6. Administrative konsekvenser for borgerne
Forslaget vurderes ikke at have administrative konsekvenser for
borgerne.
7. Miljømæssige konsekvenser
Forslaget vurderes ikke at have miljømæssige
konsekvenser.
8. Forholdet til EU-retten
Forslaget vurderes ikke at have EU-retlige aspekter.
9. Hørte myndigheder og organisationer
m.v.
Et udkast til lovforslag er ikke forinden fremsættelsen
sendt i høring, da der er et akut behov for at vedtage det
tiltag, som lovforslaget indeholder. Under hensyn til, at
lovforslaget - som det fremgår af fremsættelsestalen -
ønskes hastebehandlet, er lovforslaget heller ikke sendt i
høring samtidig med fremsættelsen.
10. Sammenfattende skema
| Positive konsekvenser/ mindreudgifter (hvis ja, angiv omfang/Hvis nej,
anfør "Ingen") | Negative konsekvenser/ merudgifter (hvis ja, angiv omfang/Hvis nej,
anfør "Ingen") | Økonomiske konsekvenser for stat,
kommuner og regioner | Ingen | Mindreindtægter for staten samt
mindre administrative merudgifter for staten | Implementeringskonsekvenser for stat,
kommuner og regioner | Ingen | Mindre negative
implementerings-konsekvenser for staten | Økonomiske konsekvenser for
erhvervslivet | Ingen | Mindre negative erhvervsøkonomiske
konsekvenser for erhvervslivet | Administrative konsekvenser for
erhvervslivet | Ingen | Mindre negative administrative
konsekvenser for erhvervslivet | Administrative konsekvenser for
borgerne | Ingen | Ingen | Miljømæssige
konsekvenser | Ingen | Ingen | Forholdet til EU-retten | Forslaget vurderes ikke at have EU-retlige
aspekter. | Er i strid med de fem principper for
implementering af erhvervsrettet EU-regulering (sæt X) | JA | NEJ | | X |
|
Bemærkninger til lovforslagets
enkelte bestemmelser
Til §
1
Radio- og
fjernsynsloven
Til nr. 1
Det følger af radio- og fjernsynslovens
§ 3, stk. 1, at distribution af danske og udenlandske lyd- og
billedprogrammer ved hjælp af jordbaserede digitale radio- og
tv-sendenet kun kan ske med tilladelse fra Radio- og
tv-nævnet.
Desuden følger det af radio- og
fjernsynsloven § 3, stk. 2 og 3, at tilladelse meddeles af
Radio- og tv-nævnet efter udbud, og at kulturministeren kan
fastsætte regler om udbudsforretninger i henhold til stk. 2,
herunder om vilkår for tilladelser m.v. Kulturministeren kan
endvidere fastsætte, at Radio- og tv-nævnet i
forbindelse med udstedelse af distributionstilladelser efter regler
fastsat af kulturministeren kan fastsætte vilkår for
virksomheden m.v.
Radio- og fjernsynsloven indeholder ikke
bestemmelser om mulighed for at forlænge tilladelser til
distribution af lyd- og billedprogrammer ved hjælp af
jordbaserede digitale radio- og tv-sendenet, der er udstedt i
henhold til lovens § 3, stk. 1 og 2, og regler udstedt i
medfør af § 3, stk. 3.
Der foreslås indført en ny
bestemmelse i radio- og fjernsynslovens § 3, stk. 6, hvorefter
kulturministeren, som led i håndteringen af situationen som
følge af COVID-19, gives adgang til at bestemme, at
tilladelse til distribution af lyd- og billedprogrammer ved
hjælp af jordbaserede digitale tv-sendenet (antenne-tv), der
er udstedt i henhold til § 3, stk. 1 og 2, og regler udstedt i
medfør af § 3, stk. 3, i særlige tilfælde
kan forlænges uden forudgående udbud. Det
foreslås desuden, at forlængelsen kun kan vare frem til
den 30. juni 2020.
Radio- og tv-nævnet har med udgangspunkt
i lovens § 3, stk. 2 og 3, den 4. april 2008 udstedt en
tilladelse til Boxer TV A/S til distribution af lyd- og
billedprogrammer ved hjælp af antenne-tv på 700
MHz-frekvensbåndet, som er gældende frem til 3. april
2020.
Det er hensigten, at kulturministeren benytter
den foreslåede bestemmelse til at fastsætte en
forlængelse af Boxers A/S' tilladelse til at anvende 700
MHz-frekvensbåndet, sådan at tilladelsen først
udløber på en dato efter den 3. april 2020, dog senest
den 29. juni 2020, idet det er hensigten at forlænge brugen
af 700 MHz til antenne-tv frem til og med den 1. juni 2020.
Herved sikres det, at
distributionsvirksomheden i denne forlængelsesperiode kan
fortsætte på de nuværende frekvenser,
således at antenne-tv-seere, som typisk er ældre
borgere, i den aktuelle akutte situation med COVID-19 epidemien
fortsat kan se tv, herunder tilgå den omfattende information
om status for smitte og forholdsregler.
Den foreslåede hjemmel til
forlængelse af distributionstilladelser til antenne-tv skal
ses i lyset af den aktuelle COVID 19-situation, og vil alene
være relevant i perioden indtil 30. juni 2020, hvor Danmark
som følge af sine EU-retlige forpligtelser skal
frigøre 700-MHz-frekvenserne til mobilt bredbånd, jf.
Europa-Parlamentets og Rådets afgørelse (EU) 2017/899
af 17. maj 2017.
Om baggrunden for og Kulturministeriets
overvejelser i forhold til bestemmelsen henvises i øvrigt
til de almindelige bemærkninger i afsnit 3.2.
Til §
2
Det foreslås i stk.
1, at loven træder i kraft ved bekendtgørelse i
Lovtidende.
Loven gælder ikke for
Færøerne og Grønland.
Det fremgår af stk. 2, at det foreslås, at
lovforslaget kan stadfæstes straks efter dets vedtagelse.
Ifølge grundlovens § 42, stk. 7, kan et lovforslag, som
kan undergives folkeafstemning, i særdeles
påtrængende tilfælde stadfæstes straks
efter dets vedtagelse, når forslaget indeholder bestemmelse
herom. I den forbindelse bemærkes, at der er behov for
ikrafttræden senest den 31. marts 2020 for at sikre, at Boxer
A/S også efter den 3. april 2020 kan fortsætte sin
tv-distributionsvirksomhed på de nuværende frekvenser,
så antenne-tv-seere, som typisk er ældre borgere, i den
aktuelle akutte situation med COVID-19 epidemien undgår at
blive mødt med "sort skærm" ved udgangen af marts 2020
og dermed fortsat i en periode sikres mulighed for at kunne se tv,
herunder tilgå den omfattende information om status for
smitte og forholdsregler. Antenne-tv-seerne vil i denne periode
få yderligere mulighed for at anskaffe sig nyt modtageudstyr,
alternativt skifte til at se tv via satellit, kabel eller
bredbånd, men også få mulighed for at få
teknisk bistand til installation af udstyret m.v., hvilket
også kan være vanskeligt i den aktuelle situation. For
at loven kan træde i kraft den 31. marts 2020, er det
nødvendigt, at der kan ske stadfæstelse straks efter
vedtagelse af lovforslaget.
Den afsluttende omlægning af
frekvensanvendelsen med henblik på frigivelse af 700
MHz-frekvenserne til mobilt bredbånd og den samtidige
overgang til ny distributionsteknologi er af praktiske
årsager af tv-distributørerne Boxer A/S og DR forudsat
at ske den 31. marts 2020. Baggrunden herfor er, at den 3. april
2020, hvor den gældende tilladelse til Boxer A/S
udløber, er en fredag op mod en weekend, hvor det ville
være uhensigtsmæssigt at gennemføre
signallukningen. Loven skal derfor senest træde i kraft den
31. marts 2020 for at sikre, at overgangen til den nye frekvensplan
og teknologi ikke som planlagt finder sted den 31. marts 2020.
Bilag 1
Lovforslaget sammenholdt med gældende
lov
| | | | | §1 | | | | | | I lov om radio- og fjernsynsvirksomhed,
jf. lovbekendtgørelse nr. 248 af 16. marts 2019, som
ændret ved § 1 i lov nr. 1548 af 18. december 2018,
foretages følgende ændring: | | | | § 3.
Distribution af danske og udenlandske lyd- og billedprogrammer ved
hjælp af jordbaserede digitale radio- og tv-sendenet kan kun
ske med tilladelse fra Radio- og tv-nævnet. Stk. 2.
Tilladelse meddeles af Radio- og tv-nævnet efter udbud. Stk. 3.
Kulturministeren kan fastsætte regler om udbudsforretninger i
henhold til stk. 2, herunder om vilkår for tilladelser m.v.
Kulturministeren kan endvidere fastsætte, at Radio- og
tv-nævnet i forbindelse med udstedelse af
distributionstilladelser efter regler fastsat af kulturministeren
kan fastsætte vilkår for virksomheden m.v. Stk. 4.
Tilladelse kan dog efter kulturministerens nærmere
bestemmelse meddeles DR, en regional TV 2-virksomhed, flere
regionale TV 2-virksomheder i forening eller TV 2/DANMARK A/S.
Tilsvarende kan tilladelse meddeles et selskab, der udelukkende er
ejet af ét af disse foretagender eller flere af
foretagenderne i forening. Stk. 5.
Kulturministeren kan fastsætte regler om fravigelse af stk. 2
i forbindelse med forsøgsvirksomhed. | | 1. I § 3 indsættes som stk. 6: "Stk. 6.
Uanset stk. 1-3, kan kulturministeren, som led i håndteringen
af situationen som følge af COVID-19, bestemme, at
tilladelse til distribution af lyd- og billedprogrammer ved
hjælp af jordbaserede digitale tv-sendenet, der er udstedt i
henhold til stk. 1 og 2 og regler udstedt i medfør af stk.
3, i særlige tilfælde kan forlænges uden
forudgående udbud. Forlængelsen kan kun vare frem til
den 30. juni 2020. " |
|