Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2019-20

Spørgsmål 581

Kan ministeren med henvisning til BRT-rapporten (”Grøn, regional BRT-løsning på Østbanens tracé” af 10. juni 2020) bekræfte, at driftsbudgettet for BRT-løsningen bygger på 25 % færre afgange end togløsningen, og at hvis BRT-løsningen skal tilbyde samme antal afgange, som østbanen havde i 2019 og samme antal pladser i myldretiden, så vil driften af BRT-løsningen koste ca. 10 mio. kr. mere årligt, end rapporten når frem til?
Dato: 25-06-2020
Status: Endeligt besvaret
Emne: kollektiv transport

Endeligt svar

Dokumentdato: 31-08-2020
Modtaget: 31-08-2020
Omdelt: 31-08-2020

TRU alm. del - svar på spm. 581 om ministeren, med henvisning til BRT-rapporten (”Grøn, regional BRT-løsning på Østbanens tracé” af 10. juni 2020) kan bekræfte, at driftsbudgettet for BRT-løsningen bygger på 25 % færre afgange end togløsningen, og at hvis BRT-løsningen skal tilbyde samme antal afgange, som østbanen havde i 2019 og samme antal pladser i myldretiden, så vil driften af BRT-løsningen koste ca. 10 mio. kr. mere årligt, end rapporten når frem til, fra transportministeren

Svar på TRU spm. 581 (pdf-version)
Html-version

Foreløbigt svar

Dokumentdato: 23-07-2020
Modtaget: 23-07-2020
Omdelt: 23-07-2020

TRU alm. del - foreløbigt svar på spm. 581 om ministeren, med henvisning til BRT-rapporten (”Grøn, regional BRT-løsning på Østbanens tracé” af 10. juni 2020) kan bekræfte, at driftsbudgettet for BRT-løsningen bygger på 25 % færre afgange end togløsningen, og at hvis BRT-løsningen skal tilbyde samme antal afgange, som østbanen havde i 2019 og samme antal pladser i myldretiden, så vil driften af BRT-løsningen koste ca. 10 mio. kr. mere årligt, end rapporten når frem til, fra transportministeren

Foreløbigt svar på TRU spm. 581 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 25-06-2020
Modtaget: 25-06-2020
Omdelt: 25-06-2020

Spm. om ministeren, med henvisning til BRT-rapporten (”Grøn, regional BRT-løsning på Østbanens tracé” af 10. juni 2020) kan bekræfte, at driftsbudgettet for BRT-løsningen bygger på 25 % færre afgange end togløsningen, og at hvis BRT-løsningen skal tilbyde samme antal afgange, som østbanen havde i 2019 og samme antal pladser i myldretiden, så vil driften af BRT-løsningen koste ca. 10 mio. kr. mere årligt, end rapporten når frem til, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version