Børne- og Undervisningsudvalget (BUU) Alm. del

Samling: 2019-20

Spørgsmål 478

Vil finansministeren oplyse, hvad følgende fire scenarier vil frigive af provenu og i tillæg beskrive den mulige adfærds- og substitutionseffekt for ændret elevgrundlag med de medfølgende omkostninger i de fire scenarier, hvis den kommunale 10. klasse alene udbydes som EUD10? Det forudsættes i alle fire scenarier, at alle undervisningstilbud er uafhængige af folkeskolens 10. klasse, der kun kan udbydes som EUD10. Scenarie 1: Estimat over antallet af elever, som vil gå fra grundskolens 9. klasse til EUD10, Scenarie 2: Estimat over antallet af elever, som vil gå fra grundskolens 9. klasse til efterskole, Scenarie 3: Estimat over antallet af elever, som vil have behov for at gå fra grundskolens 9. klasse til FGU, Scenarie 4: Estimat over antallet af elever, som vil gå direkte fra grundskolens 9. klasse til henholdsvis EUD, EUX, STX, HF, HHX og HTX. I svaret bedes alle skønnede omkostninger i hvert enkelt tilbud oplistet i tabelform fordelt på henholdsvis omkostninger pr. undervisningstime, omkostninger i alt til undervisning, specialundervisning, bygninger, administration, IT m.v. jf. de beregningstekniske estimater i svar på BUU alm. del - spørgsmål 411.
Dato: 10-09-2020
Status: Endeligt besvaret
Emne: folkeskolen

Endeligt svar

Dokumentdato: 08-10-2020
Modtaget: 08-10-2020
Omdelt: 08-10-2020

BUU alm. del - svar på spm. 478 om den mulige adfærds- og substitutionseffekt for ændret elevgrundlag, fra finansministeren

FT-spm. - 08.10.2020 - BUU 478 vedr. adfærdseffekt ved ændring af kommunal 10. klasse (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 10-09-2020
Modtaget: 10-09-2020
Omdelt: 10-09-2020

Spm. om den mulige adfærds- og substitutionseffekt for ændret elevgrundlag, til finansministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version