Europaudvalget (EUU) Alm. del

Samling: 2019-20

Spørgsmål 155

Ministeren bedes oplyse, i hvilket omfang spilreklamer kan betragtes som "utilbørlig påvirkning" efter artikel 8 og 9 i EU-direktiv 2005/29/EF af 11. maj 2005 om virksomheders urimelige handelspraksis? Der tænkes især på artikel 9, stk. 1, litra a og c, hvorefter omstændigheder for den kommercielle handelspraksis har betydning for dennes utilbørlighed.
Dato: 14-02-2020
Status: Endeligt besvaret
Emne: indre marked og erhvervspolitik, skattepolitik

Endeligt svar

Dokumentdato: 12-03-2020
Modtaget: 12-03-2020
Omdelt: 13-03-2020

EUU alm. del - svar på spm. 155 om, i hvilket omfang spilreklamer kan betragtes som "utilbørlig påvirkning" efter artikel 8 og 9 i EU-direktiv 2005/29/EF af 11. maj 2005 om virksomheders urimelige handelspraksis, fra erhvervsministeren

Udenrigsministeriets følgeskrivelse (pdf-version)
Html-version
EUU alm. del - svar på spm. 155 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 14-02-2020
Modtaget: 14-02-2020
Omdelt: 14-02-2020

Spm. om, i hvilket omfang spilreklamer kan betragtes som "utilbørlig påvirkning" efter artikel 8 og 9 i EU-direktiv 2005/29/EF af 11. maj 2005 om virksomheders urimelige handelspraksis, til erhvervsministeren, kopi til udenrigsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version