§ 20-spørgsmål S 149 Om ECTS-karakterskalaen.

Til: Undervisningsminister Merete Riisager (LA)
Dato: 25-10-2018
Samling: 2018-19 (1. samling)
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 25-10-2018
Endelig besvarelse 02-11-2018
Spørgsmålets ordlyd:
Kan ministeren i henhold til Europa-Kommissionens »ECTS Users’ Guide 2015« bekræfte, at ECTS-karakterskalaen ikke har været aktuel siden 2009, og at Europa-Kommissionen allerede i 2009 foreslog en ny praksis, hvor det enkelte land selvstændigt har sin egen nationale skala, således at ECTS-skalaen ikke længere er relevant i forbindelse med international evaluering/sammenlignelighed?
Skriftlig begrundelse:
Ingen.

Endeligt svar

Dokumentdato: 02-11-2018
Modtaget: 02-11-2018
Omdelt: 02-11-2018

Svar på spm. nr. S 149: Kan ministeren i henhold til Europa-Kommissionens »ECTS Users’ Guide 2015« bekræfte, at ECTS-karakterskalaen ikke har været aktuel siden 2009, og at Europa-Kommissionen allerede i 2009 foreslog en ny praksis, hvor det enkelte land selvstændigt har sin egen nationale skala, således at ECTS-skalaen ikke længere er relevant i forbindelse med international evaluering/sammenlignelighed?

Svar på spm nr. S 149. (pdf-version)
Html-version
Bilag - svar på spm. nr. S 150. (pdf-version)
Html-version

§ 20-spørgsmål

Dokumentdato: 25-10-2018
Modtaget: 25-10-2018
Omdelt: 25-10-2018

Kan ministeren i henhold til Europa-Kommissionens »ECTS Users’ Guide 2015« bekræfte, at ECTS-karakterskalaen ikke har været aktuel siden 2009, og at Europa-Kommissionen allerede i 2009 foreslog en ny praksis, hvor det enkelte land selvstændigt har sin egen nationale skala, således at ECTS-skalaen ikke længere er relevant i forbindelse med international evaluering/sammenlignelighed?

Kan ministeren i henhold til Europa-Kommissionens »ECTS Users’ Guide 2015« bekræfte, at ECTS-karakterskalaen ikke har været aktuel siden 2009, og at Europa-Kommissionen allerede i 2009 foreslog en ny praksis, hvor det enkelte land selvstændigt har sin egen nationale skala, således at ECTS-skalaen ikke længere er relevant i forbindelse med international evaluering/sammenlignelighed? (pdf-version)
Html-version