L 44 Forslag til lov om ændring af lov om trafikselskaber.

(Overdragelse af statens praktiske trafikkøberansvar for øresundstogtrafikken til Skånetrafiken).

Af: Transport-, bygnings- og boligminister Ole Birk Olesen (LA)
Udvalg: Transport-, Bygnings- og Boligudvalget
Samling: 2018-19 (1. samling)
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 2

Københavns Lufthavn er et knudepunkt, og der er en klar bekymring i høringssvarene omkring, hvad det får af betydning, at passagerne nu skal til at skifte tog. Vil ministeren på denne baggrund oplyse: -Hvor mange passagerer fra Kystbanen (antal og procent af trafikken på Kystbanen) har ærinde på strækningen mellem København og Københavns Lufthavn? -Hvor mange passagerer skifter i dag fra Kystbanen (antal og procent af trafikken på Kystbanen) til stationer på Sjælland? -Vil omlægningen føre til færre passagerer fra Kystbanen til Københavns Hovedbanegård, vil det i givet fald betyde, at der bliver flere biler med ærinde til Københavns Lufthavn, og er lufthavnen så dimensioneret til det -Vil frekvensen på kystbanen (Helsingør- Østerport-København H) blive opretholdt? -Vil der være direkte tog fra Helsingør til Københavns Lufthavn indtil den sjællandske regionaltrafik er klar til at blive koblet op på Kystbanen? -Hvor mange tog fra Kystbanen til Sjælland regner man med at gennemføre - både nu, men også når de sjællandske strækninger er gjort klar?
Dato: 30-10-2018
Status: Endeligt besvaret
Emne: jernbaneinfrastruktur

Endeligt svar

Dokumentdato: 30-11-2018
Modtaget: 30-11-2018
Omdelt: 30-11-2018

L 44 - svar på spm. 2 om betydningen af togskifte til Københavns Lufthavn m.v., fra transport-, bygnings- og boligministeren

Svar på TRU L 44 spm. 2 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 30-10-2018
Modtaget: 30-10-2018
Omdelt: 30-10-2018

Spm. om betydningen af togskifte til Københavns Lufthavn m.v., til transport-, bygnings- og boligministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version