Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget (ERU) Alm. del

Samling: 2018-19 (1. samling)

Spørgsmål 27

Er det efter ministerens mening i overensstemmelse med markedsføringsloven, at prisportaler, der finder og sammenligner priser på produkter med lovning om at give forbrugerne den laveste pris, i følge Jyllands Postens forside den 8. oktober 2018 alligevel ikke tilbyder de billigste produkter, angiveligt fordi virksomhederne bag prisportalerne har aftaler med eksempelvis flyselskaber og onlinerejsebureauer, så de får klikafgifter og provision, når der bliver solgt en billet, som de har formidlet salget af?
Dato: 10-10-2018
Status: Endeligt besvaret
Emne: konkurrence- og forbrugerforhold

Endeligt svar

Dokumentdato: 30-10-2018
Modtaget: 30-10-2018
Omdelt: 30-10-2018

ERU alm. del - svar på spm. 27 om, det efter ministerens mening er i overensstemmelse med markedsføringsloven, at prisportaler, der finder og sammenligner priser på produkter med lovning om at give forbrugerne den laveste pris, i følge Jyllands Postens forside den 8. oktober 2018 alligevel ikke tilbyder de billigste produkter, fra erhvervsministeren

ERU alm. del - svar på spm. 27 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 10-10-2018
Modtaget: 10-10-2018
Omdelt: 10-10-2018

Spm. om, det efter ministerens mening er i overensstemmelse med markedsføringsloven, at prisportaler, der finder og sammenligner priser på produkter med lovning om at give forbrugerne den laveste pris, i følge Jyllands Postens forside den 8. oktober 2018 alligevel ikke tilbyder de billigste produkter, til erhvervsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version