Tak for det.
Jeg vil gerne begrunde lidt, hvorfor jeg har stillet det her spørgsmål.
Det har jeg, fordi den tidligere transportminister, hr.
Hans Christian Schmidt, i et udvalgsspørgsmål har svaret, at i forbindelse med ekspropriation til enten motorvejsudvidelsen eller den nye jernbane vil det være oplagt også at indtænke det andet projekts arealbehov, således at de ejere, som berøres af begge projekter, kun skal igennem et enkelt ekspropriationsforløb.
Denne mulighed kan dog først udnyttes, når der er truffet en beslutning om, hvilken af de tre jernbaneløsninger der prioriteres.
Det var et svar til Folketinget den 24.
november 2016.
Nu er det sådan, at vi står i den heldige situation, at der er prioriteret en jernbaneløsning, et linjeforslag, og det blev den nordlige linje, der blev valgt som løsning.
Derfor må det jo være oplagt at gøre, som hr.
Hans Christian Schmidt skrev.
Det må være oplagt at indtænke det andet projekts arealbehov.
Det spørger jeg så den nuværende transportminister om, altså hvor stort sammenfaldet er mellem de her lodsejere, der berøres af begge projekter, og om de kan forvente kun at skulle igennem et enkelt forløb, sådan som ministerens forgænger skriver det vil være oplagt at gøre.
Hertil lyder ministerens svar, at det vil blive tilstræbt.
Det overrasker mig, at man på den måde har ændret holdning i ministeriet, eller hvad der ligger til grund for, at det nu kun tilstræbes, og at der altså dermed er en risiko for, at folk skal igennem to forløb.