Spm.nr. | Titel |
1 | Spm. om, hvorfor Banedanmark fra den 1.
januar 2018 kræver, at entreprenører, som indgår
kontrakt med Banedanmark og skal køre på det
åbne jernbanenet, skal have eget sikkerhedscertifikat og
ansvarsforsikring, til transport-, bygnings- og boligministeren, og
ministerens svar herpå |
2 | Spm. om den eksisterende ordning, hvor
entreprenører eller andre virksomheder har kørt
på Banedanmarks sikkerhedsgodkendelse som
infrastrukturforvalter eller jernbanevirksomheders
sikkerhedscertificering har givet anledning til problemer, og i
så fald hvilke, til transport-, bygnings- og boligministeren,
og ministerens svar herpå |
3 | Spm. om, hvad der i lovforslagets
bemærkninger menes med »værksteder«, og
hvilke opgaver de udfører, og for hvem, til transport-,
bygnings- og boligministeren, og ministerens svar herpå |
4 | Spm. om, hvilke opgaver en virksomhed
certificeret efter lovforslaget udfører for andre end
infrastrukturforvaltere eller jernbanevirksomheder, eksempelvis
kommuner eller Vejdirektoratet, til transport-, bygnings- og
boligministeren, og ministerens svar herpå |
5 | Spm., om det, i tilfælde af at
virksomheder certificeret efter lovforslaget bliver forsinkede i
deres arbejde grundet Banedanmarks tildeling af kanaler, vil kunne
føre til erstatningskrav mod Banedanmark, til transport-,
bygnings- og boligministeren, og ministerens svar herpå |
6 | Spm. om, hvad der menes med, at man med
lovforslaget eliminerer eventuelle hjemmelsproblemer, til
transport-, bygnings- og boligministeren, og ministerens svar
herpå |
7 | Spm., om det har været et generelt
ønske fra virksomhederne at kunne blive certificeret,
sådan som forslaget lægger op til, til transport-,
bygnings- og boligministeren, og ministerens svar herpå |
8 | Spm. om, hvor mange og hvilke virksomheder
der forventes at blive berørt af Banedanmarks krav fra den
1. januar 2018 om eget sikkerhedscertifikat og ansvarsforsikring,
til transport-, bygnings- og boligministeren, og ministerens svar
herpå |
9 | Spm. om, hvad ministerens forventning er
til entreprenørvirksomhedernes omstilling til
sikkerhedscertifikat og sikkerhedsledelsessystemer, til transport-,
bygnings- og boligministeren, og ministerens svar herpå |
10 | Spm. om, hvad en ansvarsforsikring for en
entreprenør certificeret ifølge lovændringen,
almindeligvis forventes at ville koste m.v., til transport-,
bygnings- og boligministeren, og ministerens svar herpå |
11 | Spm. om, hvad det forventes at ville koste
for en sikkerhedscertificeret entreprenør at blive auditeret
af Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen m.v., til transport-,
bygnings- og boligministeren, og ministerens svar herpå |
12 | Spm. om, hvordan de nuværende
sikkerhedscertificerede jernbanevirksomheder håndterer
kravene til sikkerhedsledelsessystemer i dag m.v., til transport-,
bygnings- og boligministeren, og ministerens svar herpå |
13 | Spm. om, hvilke andre konkrete udgifter
entreprenørerne må forventes at skulle afholde
ifølge lovændringen m.v., til transport-, bygnings- og
boligministeren, og ministerens svar herpå |
14 | Spm., om det er Banedanmark, som er den
største ordregiver for entreprenører i dag m.v., til
transport-, bygnings- og boligministeren, og ministerens svar
herpå |
15 | Spm., om ministeren kan afvise, at
Banedanmarks krav om, at deres entreprenører skal have
sikkerhedscertificering m.v., i praksis vil udelukke små
entreprenører, til transport-, bygnings- og boligministeren,
og ministerens svar herpå |
16 | Spm. om kommentar til uddrag af henvendelse
til en ordfører, til transport-, bygnings- og
boligministeren, og ministerens svar herpå |