L 4 Forslag til lov om ændring af registreringsafgiftsloven og brændstofforbrugsafgiftsloven.

(Ændring af registreringsafgiften, ændring af fradrag for sikkerhedsudstyr, forhøjelse af tærskelværdi og tillæg for energieffektivitet, stramning af regler om leasing m.v. af køretøjer, forhøjelse af reparationsgrænsen og forhøjelse og øget differentiering af brændstofforbrugsafgift m.v.).

Af: Skatteminister Karsten Lauritzen (V)
Udvalg: Skatteudvalget
Samling: 2017-18
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 12

Hvad er den isolerede provenuvirkning af, at man fremover hæver afgiften for dårlig brændstoføkonomi fra 1.000 kr. til 6.000 kr.? Der bedes om et provenuskøn i umiddelbar virkning, efter tilbageløb, og efter tilbageløb og adfærd, samt i varig virkning.
Dato: 05-10-2017
Status: Endeligt besvaret
Emne: motorkøretøjer

Endeligt svar

Dokumentdato: 30-10-2017
Modtaget: 30-10-2017
Omdelt: 30-10-2017

L 4 - svar på spm. 12 om, hvad den isolerede provenuvirkning er af, at man fremover hæver afgiften for dårlig brændstoføkonomi fra 1.000 kr. til 6.000 kr., fra skatteministeren

SAU L 4 spm. 12 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 05-10-2017
Modtaget: 05-10-2017
Omdelt: 05-10-2017

Spm. om, hvad den isolerede provenuvirkning er af, at man fremover hæver afgiften for dårlig brændstoføkonomi fra 1.000 kr. til 6.000 kr., til skatteministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version