L 4 Forslag til lov om ændring af registreringsafgiftsloven og brændstofforbrugsafgiftsloven.

(Ændring af registreringsafgiften, ændring af fradrag for sikkerhedsudstyr, forhøjelse af tærskelværdi og tillæg for energieffektivitet, stramning af regler om leasing m.v. af køretøjer, forhøjelse af reparationsgrænsen og forhøjelse og øget differentiering af brændstofforbrugsafgift m.v.).

Af: Skatteminister Karsten Lauritzen (V)
Udvalg: Skatteudvalget
Samling: 2017-18
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 11

Hvad er den isolerede provenuvirkning af, at man går fra at kunne få fradrag for god brændstoføkonomi fra 16 km/l for benzinbiler og 18 km/l for dieselbiler, til at man fremover først vil kunne få fradraget for god brændstoføkonomi fra 20 km/l for benzin biler og 22 km/l for dieselbiler? Der bedes om et provenuskøn i umiddelbar virkning, efter tilbageløb, og efter tilbageløb og adfærd, samt i varig virkning.
Dato: 05-10-2017
Status: Endeligt besvaret
Emne: motorkøretøjer
Dokumentdato: 30-10-2017
Modtaget: 30-10-2017
Omdelt: 30-10-2017

L 4 - svar på spm. 11 om, hvad den isolerede provenuvirkning er af, at man går fra at kunne få fradrag for god brændstoføkonomi, fra skatteministeren

SAU L 4 spm. 11 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 05-10-2017
Modtaget: 05-10-2017
Omdelt: 05-10-2017

Spm. om, hvad den isolerede provenuvirkning er af, at man går fra at kunne få fradrag for god brændstoføkonomi fra 16 km/l for benzinbiler og 18 km/l for dieselbiler, til at man fremover først vil kunne få fradraget for god brændstoføkonomi fra 20 km/l for benzin biler og 22 km/l for dieselbiler, til skatteministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version