Transport-, Bygnings- og Boligudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2017-18

Spørgsmål 250

Vil ministeren redegøre for følgende om Frederikssundsmotorvejen: 1. Det potentielle samfundsøkonomiske tab, hvis Frederikssundmotorvejens etape 3 og 4 igangsættes i 2030 i forhold til i en situation, hvor projektet igangsættes i 2020. 2. Hvor meget arbejdsudbuddet øges, hvis Frederikssundmotorvejens etape 3 og 4 igangsættes i 2020, herunder ændringen i arbejdsudbuddet, hvis: a. de, der allerede har et arbejde, vælger at arbejde flere timer på grund af sparet tid i trafikken som pendler b. ledige søger job, der ligger længere væk c. folk på deltid søger et fuldtidsarbejde. 3. Agglomerationseffekterne, dvs. de produktivitetseffekter, der kommer af, at rejsetiden mellem virksomheder og arbejdstagere reduceres (jf. Produktivitetskommissionen, der peger på gennemsnitlige agglomerationselasticiteter på 0,04-0,07), hvis Frederikssundmotorvejens etape 3 og 4 igangsættes i 2020. Ministeren bedes opgøre tallene i en tabel for hvert af underspørgsmålene.
Dato: 04-01-2018
Status: Endeligt besvaret
Emne: byggeri

Endeligt svar

Dokumentdato: 06-03-2018
Modtaget: 06-03-2018
Omdelt: 07-03-2018

TRU alm. del - svar på spm. 250 om redegørelse for Frederikssundsmotorvejen vedrørende det potentielle samfundsøkonomiske tab, hvor meget arbejdsudbuddet øges og agglomerationseffekterne, fra transport-, bygnings- og boligministeren

Spørgsmål 250 (pdf-version)
Html-version

Foreløbigt svar

Dokumentdato: 01-02-2018
Modtaget: 01-02-2018
Omdelt: 01-02-2018

TRU alm. del - foreløbigt svar på spm. 250 om redegørelse for Frederikssundsmotorvejen vedrørende det potentielle samfundsøkonomiske tab, hvor meget arbejdsudbuddet øges og agglomerationseffekterne, fra transport-, bygnings- og boligministeren

Foreløbigt svar på TRU 250 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 04-01-2018
Modtaget: 04-01-2018
Omdelt: 04-01-2018

Spm. om redegørelse for Frederikssundsmotorvejen vedrørende det potentielle samfundsøkonomiske tab, hvor meget arbejdsudbuddet øges og agglomerationseffekterne, til transport-, bygnings- og boligministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
Titel
TRU, Alm.del - 2017-18 - Spørgsmål 251: Spm. om redegørelse for den fynske motorvej vedrørende det potentielle samfundsøkonomiske tab, hvor meget arbejdsudbuddet øges og agglomerationseffekterne, til transport-, bygnings- og boligministeren 04.01.2018
TRU, Alm.del - 2017-18 - Spørgsmål 252: Spm. om redegørelse for udbygning af motorvej E45/E20 vedrørende det potentielle samfundsøkonomiske tab, hvor meget arbejdsudbuddet øges og agglomerationseffekterne, til transport-, bygnings- og boligministeren 04.01.2018
TRU, Alm.del - 2017-18 - Spørgsmål 253: Spm. om redegørelse for den 3. Limfjordsforbindelse vedrørende det potentielle samfundsøkonomiske tab, hvor meget arbejdsudbuddet øges og agglomerationseffekterne, til transport-, bygnings- og boligministeren 04.01.2018
TRU, Alm.del - 2017-18 - Spørgsmål 254: Spm. om redegørelse for Kalundborgmotorvejen vedrørende det potentielle samfundsøkonomiske tab, hvor meget arbejdsudbuddet øges og agglomerationseffekterne, til transport-, bygnings- og boligministeren 04.01.2018
TRU, Alm.del - 2017-18 - Spørgsmål 255: Spm. om redegørelse for motorvejen Næstved - Rønnede vedrørende det potentielle samfundsøkonomiske tab, hvor meget arbejdsudbuddet øges og agglomerationseffekterne, til transport-, bygnings- og boligministeren 04.01.2018
TRU, Alm.del - 2017-18 - Spørgsmål 256: Spm. om redegørelse for en højklasset Rute 26 mellem Mundelstrup og Søbyvad vedrørende det potentielle samfundsøkonomiske tab, hvor meget arbejdsudbuddet øges og agglomerationseffekterne, til transport-, bygnings- og boligministeren 04.01.2018
TRU, Alm.del - 2017-18 - Spørgsmål 257: Spm. om redegørelse for parallelmotorvejen mellem Haderslev og Sønderup vedrørende, hvor meget arbejdsudbuddet øges og agglomerationseffekterne, til transport-, bygnings- og boligministeren 04.01.2018