Transport-, Bygnings- og Boligudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2017-18

Spørgsmål 199

Ministeren bedes redegøre for, hvilke beregninger og analyser der ligger til grund for, at Banedanmark på s. 64 og 67 i høringsnotatet ”VVM, elektrificering og opgradering Aarhus H. – Lindholm” fra marts 2017, skriver, at en hævning af broen både ved Skanderborgvej i Hadsten og ved Hammelvej i Laurbjerg vil være ”et mindre omkostningstungt projekt” end f.eks. en sænkning af sporene. Såfremt der allerede er fremlagt analyser af f.eks. fordele og ulemper ved de forskellige løsninger, herunder skøn over omkostningerne forbundet hermed, bedes ministeren henvise til disse. Såfremt sådanne analyser er foretaget men endnu ikke fremlagt, bedes ministeren fremlægge dem som en del af svaret på dette spørgsmål.
Dato: 01-12-2017
Status: Endeligt besvaret
Emne: DSB

Endeligt svar

Dokumentdato: 22-12-2017
Modtaget: 22-12-2017
Omdelt: 22-12-2017

TRU alm. del - svar på spm. 199 om, hvilke beregninger og analyser der ligger til grund for, at Banedanmark på s. 64 og 67 i høringsnotatet ”VVM, elektrificering og opgradering Aarhus H. – Lindholm” fra marts 2017, skriver, at en hævning af broen både ved Skanderborgvej i Hadsten og ved Hammelvej i Laurbjerg vil være ”et mindre omkostningstungt projekt” end f.eks. en sænkning af sporene, fra transport-, bygnings- og boligministeren

Svar på TRU 199 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 01-12-2017
Modtaget: 01-12-2017
Omdelt: 01-12-2017

Spm. om, hvilke beregninger og analyser der ligger til grund for, at Banedanmark på s. 64 og 67 i høringsnotatet ”VVM, elektrificering og opgradering Aarhus H. – Lindholm” fra marts 2017, skriver, at en hævning af broen både ved Skanderborgvej i Hadsten og ved Hammelvej i Laurbjerg vil være ”et mindre omkostningstungt projekt” end f.eks. en sænkning af sporene, til transport-, bygnings- og boligministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version