Skatteudvalget (SAU) Alm. del

Samling: 2017-18

Spørgsmål 109

Hvad er årsagen til, at man ikke skelner mellem f.eks. forsikringsselskaber, der jo leverer finansielle ydelse direkte til kunder på både pensions- og skadesområdet, og så forsikringsmæglervirksomheder, der skaber transparens og konkurrence ved at sikre udbud blandt leverandører af sådanne ydelser. Forsikringsmægleren er kundens repræsentant – en uvildig rådgiver, der er med til at sikre konkurrence på forsikringsmarkedet, og som de eneste er forsikringsmæglere både forpligtet til og har det som forretningsformål at skabe bedre vilkår for kunderne.
Dato: 21-11-2017
Status: Endeligt besvaret
Emne: lønsumsafgift

Endeligt svar

Dokumentdato: 19-12-2017
Modtaget: 19-12-2017
Omdelt: 20-12-2017

SAU alm. del - svar på spm. 109 om årsagen til, at man ikke skelner mellem f.eks. forsikringsselskaber, der leverer finansielle ydelse direkte til kunder på både pensions- og skadesområdet, og forsikringsmæglervirksomheder, der skaber transparens og konkurrence ved at sikre udbud blandt leverandører af sådanne ydelser, fra skatteministeren

Svar på SAU alm. del - spørgsmål 109 (pdf-version)
Html-version
Svar på SAU alm. del - spm. 108 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 21-11-2017
Modtaget: 21-11-2017
Omdelt: 21-11-2017

Spm. om årsagen til, at man ikke skelner mellem f.eks. forsikringsselskaber, der leverer finansielle ydelse direkte til kunder på både pensions- og skadesområdet, og forsikringsmæglervirksomheder, der skaber transparens og konkurrence ved at sikre udbud blandt leverandører af sådanne ydelser, til skatteministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version