Kulturudvalget (KUU) Alm. del

Samling: 2017-18

Spørgsmål 227

Stig Kirk Ørskov har skrevet i Jyllands-Posten, at "DR har været Facebooks mest ivrige samarbejdspartner i Danmark. DR har ikke alene distribueret store mængder af indhold via Facebook og oprettet adskillige profiler. DR har uden beregning markedsført Facebook heftigt på radio og tv. Det er helt uforståeligt, at en licensfinansieret dansk virksomhed på den måde har stillet sit indhold til rådighed for en amerikansk, ultra kommerciel virksomhed, der velvilligt spreder misinformation…. Lige så uforståeligt har det været, at DR har haft så ringe lyst til at beskytte det enestående danske økosystem, der igennem årtier har skabt grundlaget for en pluralistisk mangfoldighed af uafhængige medier.... " I stedet for at kere sig om økosystemet har DR været optaget af egen dominans." Ministeren bedes kommentere synspunkterne.
Dato: 08-06-2018
Status: Endeligt besvaret
Emne: medier
Dokumentdato: 18-06-2018
Modtaget: 18-06-2018
Omdelt: 18-06-2018

KUU alm. del - svar på spm. 227 om at kommentere synspunkter skrevet i Jyllands-Posten, fra kulturministeren

Svar på KUU alm (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 08-06-2018
Modtaget: 08-06-2018
Omdelt: 08-06-2018

Spm. om at kommentere synspunkter skrevet i Jyllands-Posten, til kulturministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version