Transport-, Bygnings- og Boligudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2016-17

Spørgsmål 563

Kan ministeren bekræfte, at der gælder en dansk fortolkning på luftfartsområdet, der betyder, at fly ikke kan lande eller lette på en flyveplads inden for en kontrolzone, f.eks. Filskov flyveplads (under Billund kontrolzone) eller Københavns Vandflyveplads (under Kastrup kontrolzone), hvis sigtbarheden generelt i hovedlufthavnen ikke er tilstrækkelig (under minima), uanset at der lokalt ved den underordnede flyveplads er gode vejrforhold (over minima)?
Dato: 31-05-2017
Status: Endeligt besvaret
Emne: lufttrafik

Endeligt svar

Dokumentdato: 26-06-2017
Modtaget: 26-06-2017
Omdelt: 26-06-2017

TRU alm. del - svar på spm. 563 om ministeren kan bekræfte, at der gælder en dansk fortolkning på luftfartsområdet, der betyder, at fly ikke kan lande eller lette på en flyveplads inden for en kontrolzone, f.eks. Filskov flyveplads (under Billund kontrolzone) eller Københavns Vandflyveplads (under Kastrup kontrolzone), hvis sigtbarheden generelt i hovedlufthavnen ikke er tilstrækkelig (under minima), uanset at der lokalt ved den underordnede flyveplads er gode vejrforhold (over minima), fra transport-, bygnings- og boligministeren

TRU alm. del - svar på spm. 563 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 31-05-2017
Modtaget: 31-05-2017
Omdelt: 31-05-2017

Spm. om ministeren kan bekræfte, at der gælder en dansk fortolkning på luftfartsområdet, der betyder, at fly ikke kan lande eller lette på en flyveplads inden for en kontrolzone, f.eks. Filskov flyveplads (under Billund kontrolzone) eller Københavns Vandflyveplads (under Kastrup kontrolzone), hvis sigtbarheden generelt i hovedlufthavnen ikke er tilstrækkelig (under minima), uanset at der lokalt ved den underordnede flyveplads er gode vejrforhold (over minima), til transport-, bygnings- og boligministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version