Social-, Indenrigs- og Børneudvalget (SOU) Alm. del

Samling: 2016-17

Spørgsmål 297

Mener ministeren, at en kommunes socialforvaltning lever op til servicelovens § 112, når forvaltningen sender et standardiseret brev ud til borgerne om skifte af hjælpemiddel pga. leverandørskifte, uden at forvaltningen først har foretaget en konkret og individuel vurdering af, om hjælpemidlet fortsat matcher borgernes behov?
Dato: 16-03-2017
Status: Endeligt besvaret
Emne: socialpolitik
Dokumentdato: 05-04-2017
Modtaget: 05-04-2017
Omdelt: 05-04-2017

SOU alm. del - svar på spm. 297 om en kommunes socialforvaltning lever op til servicelovens § 112, når forvaltningen sender et standardiseret brev ud til borgerne om skifte af hjælpemiddel pga. leverandørskifte, uden at forvaltningen først har foretaget en konkret og individuel vurdering af, om hjælpemidlet fortsat matcher borgernes behov, fra børne- og socialministeren

Svar på spm. 297 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 16-03-2017
Modtaget: 16-03-2017
Omdelt: 16-03-2017

Spm. om en kommunes socialforvaltning lever op til servicelovens § 112, når forvaltningen sender et standardiseret brev ud til borgerne om skifte af hjælpemiddel pga. leverandørskifte, uden at forvaltningen først har foretaget en konkret og individuel vurdering af, om hjælpemidlet fortsat matcher borgernes behov, til børne- og socialministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version