L 150 Forslag til lov om ændring af registreringsafgiftsloven, brændstofforbrugsafgiftsloven, lov om registrering af køretøjer og lov om spil.

(Ændring af reglerne om forholdsmæssig registreringsafgift for leasingkøretøjer, ændring af reglerne om udbetaling af eksportgodtgørelse, fastsættelse af brændstofforbruget for særlig store biler, nedsættelse af pristillægget for ønskenummerplader m.v.).

Af: Skatteminister Karsten Lauritzen (V)
Udvalg: Skatteudvalget
Samling: 2015-16
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 12

Idet spørgeren er blevet forholdt beregningseksempler fra autocamperbranchen, der udfordrer lovforslagets præmisser, bedes ministeren oplyse, om ministeren er enig i, at udgangspunktet på de 2585 kg snarere er egenvægten af en autocamper end den køreklare vægt, og at denne reelt er omkring 300 kg højere, når der tillægges vægt af indholdet i brændstoftank og vandtank, elkabler, gasflasker og kørerens vægt.
Dato: 12-05-2016
Status: Endeligt besvaret
Emne: motorkøretøjer, personskatter
Dokumentdato: 18-05-2016
Modtaget: 18-05-2016
Omdelt: 18-05-2016

L 150 - svar på spm. 12 om ministeren er enig i, at udgangspunktet på de 2585 kg snarere er egenvægten af en autocamper end den køreklare vægt, fra skatteministeren

Svar på L150 SAU spørgsmål 12 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 12-05-2016
Modtaget: 12-05-2016
Omdelt: 12-05-2016

Spm. om ministeren er enig i, at udgangspunktet på de 2585 kg snarere er egenvægten af en autocamper end den køreklare vægt, til skatteministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version