Børne- og Undervisningsudvalget (BUU) Alm. del

Samling: 2014-15 (2. samling)

Samrådsspørgsmål D

Vil ministrene redegøre for, hvordan ministrene mener, at det er muligt at opretholde kvaliteten i uddannelsessystemet samtidig med, at uddannelsesinstitutionerne pålægges en besparelse på 2 procent?
Dato: 03-09-2015
Status: Besvaret
Emne: uddannelsesstøtte
Afholdelse af samrådet: Børne- og Undervisningsudvalget 06-10-2015 kl. 14:00

Filer

Dokumentdato: 03-09-2015
Modtaget: 03-09-2015
Omdelt: 03-09-2015

Samrådsspm. om, hvordan ministrene mener, at det er muligt at opretholde kvaliteten i uddannelsessystemet, til ministeren for børn, undervisning og ligestilling og uddannelses- og forskningsministeren

Samrådsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
Titel
UFU, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Samrådsspørgsmål C: Samrådsspm. om, hvordan ministrene mener, at det er muligt at opretholde kvaliteten i uddannelsessystemet, til uddannelses- og forskningsministeren og ministeren for børn, undervisning og ligestilling 03.09.2015
UFU, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Samrådsspørgsmål D: Samrådsspm. om, ministrene vil forholde sig til den massive kritik de kommende besparelser på uddannelsesområdet har affødt, til uddannelses- og forskningsministeren og ministeren for børn, undervisning og ligestilling 03.09.2015
BUU, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Bilag 25: Kopi af UFU alm. del - samrådsspm. C og D om besparelser på uddannelsesområdet 03.09.2015
BUU, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Samrådsspørgsmål E: Samrådsspm. om, ministrene vil forholde sig til den massive kritik de kommende besparelser på uddannelsesområdet har affødt, til ministeren for børn, undervisning og ligestilling og uddannelses- og forskningsministeren 03.09.2015
UFU, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Bilag 17: Kopi af BUU alm. del - samrådsspm. D og E om besparelser på uddannelsesområdet 03.09.2015
BUU, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Spørgsmål 23: Spm. om ministrene uddybe, hvor og hvordan ministrene forestiller sig, at uddannelsesinstitutionerne i praksis skal gennemføre nedskæringer, til ministeren for børn, undervisning og ligestilling og uddannelses- og forskningsministeren 03.09.2015
UFU, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Spørgsmål 12: Spm. om, hvordan besparelserne på 8,7 mia. kr. forventes fordelt på de forskellige uddannelser, samt hvorledes dette forventes at påvirke antallet af ansatte og studerende, til uddannelses- og forskningsministeren 03.09.2015
UFU, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Spørgsmål 13: Spm. om ministrene uddybe, hvor og hvordan ministrene forestiller sig, at uddannelsesinstitutionerne i praksis skal gennemføre nedskæringer, til uddannelses- og forskningsministeren og ministeren for børn, undervisning og ligestilling 03.09.2015
UFU, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Spørgsmål 14: Spm. om, hvilke uddannelsesinstitutioner ministeren mener er så kornfede i dag, at de bør stramme op, til uddannelses- og forskningsministeren 03.09.2015
BUU, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Spørgsmål 24: MFU spm. om, hvordan besparelserne på 8,7 mia. kr. forventes fordelt på de forskellige uddannelser, samt hvorledes dette forventes at påvirke antallet af ansatte og studerende, til ministeren for børn, undervisning og ligestilling, kopi til uddannelses- og forskningsministeren 03.09.2015
BUU, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Spørgsmål 25: Spm. om, hvorvidt ministeren forventer, at der vil ske lukning af uddannelsessteder - og i givet fald hvilke - som følge af de varslede besparelser på uddannelsesområdet, til ministeren for børn, undervisning og ligestilling 03.09.2015
BUU, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Bilag 26: Kopi af UFU alm. del - spm 14 om hvilke uddannelsesinstitutioner ministeren mener er så kornfede i dag, at de bør stramme op. 03.09.2015
BUU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 3: Talepapir fra samrådet den 6. oktober 2015 om de bebudede besparelser på uddannelsesområdet, fra ministeren for børn, undervisning og ligestilling 07.10.2015
UFU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 4: Talepapir fra samrådet den 6. oktober 2015 om de bebudede besparelser på uddannelsesområdet, fra uddannelses- og forskningsministeren 08.10.2015