Spm.nr. | Titel |
1 | Spm. om, hvad den provenumæssige
effekt for staten er af en ordning, hvor den nuværende
ordning for frikørsel af taxier udbredes til alle former for
erhvervsmæssig personbefordring med personbil, til
skatteministeren, og ministerens svar herpå |
2 | MFU spm. om kommentar til henvendelsen af
10/11-14 fra Taxa Fyn, til skatteministeren, og ministerens svar
herpå |
3 | Spm. om, hvad den provenumæssige
effekt vil være i forhold til regeringens forslag, hvis det
viser sig, at taxivognmændene ikke skifter bilerne ud efter 3
år som forudsat i regeringens forslag, men efter henholdsvis
4, 5 og 6 år, til skatteministeren, og ministerens svar
herpå |
4 | Spm. om, hvad bundgrænsen skal
være for at opnå det samme provenu som i regeringens
forslag, hvis den nuværende frikørselsordning
opretholdes og udbredes til alle former for erhvervsmæssig
persontransport med personbil, til skatteministeren, og ministerens
svar herpå |
5 | Spm. om, hvad den provenumæssige
effekt for staten er af en ordning, hvor den nuværende
ordning for frikørsel af taxier udbredes til alle former for
erhvervsmæssig personbefordring med personbil, samtidig med
at bundgrænsen for betaling af registreringsafgift
ændres fra de nuværende 230.000 kr. til 150.000 kr.,
til skatteministeren, og ministerens svar herpå |
6 | Spm. om at uddybe, hvorledes to
sætninger i de almindelige bemærkninger til
lovforslaget hænger sammen, til skatteministeren, og
ministerens svar herpå |
7 | Spm. om at yde teknisk bistand til et
ændringsforslag om deling af lovforslaget, til
skatteministeren, og ministerens svar herpå |
8 | Spm. om kommentar til henvendelsen af
14/11-14 fra Dansk Taxi Råd vedrørende
foretræde, til skatteministeren, og ministerens svar
herpå |
9 | MFU spm. om, hvor mange år
ministeren vurderer at afgiftsharmoniseringen af
registreringsafgiften vil udskyde salget af brugte taxier, til
skatteministeren, og ministerens svar herpå |
10 | MFU spm. om, hvor mange ekstra biler til
privatforbrug der efter ministerens vurdering vil blive
indkøbt som konsekvens af afgiftsharmoniseringen af
registreringsafgiften, til skatteministeren, og ministerens svar
herpå |
11 | MFU spm. om, hvor meget ministeren
vurderer at prisen for at køre taxi vil skulle stige som
konsekvens af »afgiftsharmoniseringen af
registreringsafgiften«, hvis taxivognmændene skal
fastholde deres indtægt, til skatteministeren, og ministerens
svar herpå |
12 | MFU spm. om at redegøre for
sammenhængen mellem pkt. 151 på lov- og
cirkulæreprogrammet fra 2014, hvor kommunerne blev negativt
kompenseret som følge af skærpede energi- og
miljøkrav til taxier, og afgiftsharmoniseringen af
registreringsafgiften, til skatteministeren, og ministerens svar
herpå |
13 | MFU spm. om, hvor mange job afskaffelsen
af frikørselsordningen kommer til at koste pr. mio. kr. i
øget statsligt provenu, til skatteministeren, og ministerens
svar herpå |
14 | MFU spm. om, hvor mange mennesker
ministeren vurderer vil miste deres job i taxibranchen, til
skatteministeren, og ministerens svar herpå |
15 | MFU spm. om, hvor mange procent af
taxierne der i dag bliver udskiftet efter henholdsvis 2 år og
3 år, til skatteministeren, og ministerens svar
herpå |
16 | MFU spm. om, hvilke biltyper vurderingen i
svaret på SAU (2013-14) alm. del - spørgsmål 907
bygger på, til skatteministeren, og ministerens svar
herpå |
17 | MFU spm., om det forventes, at det er de
samme bilmodeller, der vil blive indkøbt uden
frikørselsordningen, til skatteministeren, og ministerens
svar herpå |
18 | MFU spm. om, hvilke ændringer der
vurderes at komme i forhold til indkøb af biltyper til
taxibrug, til skatteministeren, og ministerens svar
herpå |
19 | MFU spm. om, hvilke biltyper der ikke vil
blive udskiftet, til skatteministeren, og ministerens svar
herpå |
20 | MFU spm. om, hvilken antagelse der ligger
til grund for, at det er 70 pct. af bilerne, der vurderes solgt
efter 2 år, til skatteministeren, og ministerens svar
herpå |
21 | MFU spm. om at fremsende det samlede
datasæt for biler registreret igennem DMR, til
skatteministeren, og ministerens svar herpå |
22 | MFU spm. om at vurdere påstanden om,
at det vil være administrativt lettere og mere overskueligt
for taxibranchen, hvis man i stedet for at ændre
afgiftsreglerne for frikørte taxier nu ventede, til en helt
ny registreringsafgift var på plads, til skatteministeren, og
ministerens svar herpå |
23 | MFU spm. om, hvilke alternative
transportformer ministeren mener vil erstatte taxierne og
køre med de mange ældre, handicappede og syge i
landets kommuner, til skatteministeren, og ministerens svar
herpå |
24 | MFU spm. om de manglende
transportmuligheder i yderområderne, til skatteministeren, og
ministerens svar herpå |
25 | MFU spm., om det skal være
attraktivt for flere danskere at bruge den kollektive transport,
til skatteministeren, og ministerens svar herpå |
26 | MFU spm. om, hvordan forslaget om
»afgiftsharmonisering af registreringsafgiften« kan
»bidrage til lige og fair konkurrence i taxaerhvervet«,
til skatteministeren, og ministerens svar herpå |
27 | Spm. om kommentar til henvendelse af
18/11-14 fra Torben Wilken, til skatteministeren, og ministerens
svar herpå |
28 | Spm. om kommentar til henvendelse af
18/11-14 fra Dansk Taxi Råd, til skatteministeren, og
ministerens svar herpå |
29 | Spm. om at gennemføre
engrosmodellen på elområdet, til skatteministeren, og
ministerens svar herpå |
30 | Spm. om at give et regneeksempler
på, hvilke konsekvenser udskiftningen af de nuværende
biltyper for taxikørsel vil have for provenuet ved
afskaffelsen af frikørselsordningen, til skatteministeren,
og ministerens svar herpå |
31 | Spm., om ministeren er enig i, at
konsekvensen af lovforslaget er, at en gennemsnitlig taxivognmand
vil få en årlig meromkostning i form af øget
værdiforringelse på ca. 50.000 kr. pr. taxi, til
skatteministeren, og ministerens svar herpå |
32 | Spm. om, hvordan taxiselskabernes
manglende mulighed for at imødegå en årlig
meromkostning pr. taxi på ca. 50.000 kr. i forhold til
allerede indgåede aftaler med kommuner, regioner og
trafikselskaber ikke kan betragtes som værende af
»nævneværdig administrativ konsekvens«, til
skatteministeren, og ministerens svar herpå |
33 | Spm., om beregninger for provenuet ved
afskaffelsen af frikørselsordningen bygger på, at der
efter afskaffelsen af frikørselsordningen vil blive solgt
det samme antal af de bilmodeller, der for nuværende bliver
frikørt som taxier m.v., til skatteministeren, og
ministerens svar herpå |
34 | Spm. om, hvilken ændring i statsligt
provenu en udskydelse på 1 år af implementeringen af
»harmoniseringen af registreringsafgiften« vil
medføre, til skatteministeren, og ministerens svar
herpå |
35 | Spm. om, hvorledes det i lovforslaget er
regnet ind i provenuet, at der, jf. svaret på SAU alm. del -
spørgsmål 41, bliver 400 arbejdsløse som
konsekvens af lovforslaget, til skatteministeren, og ministerens
svar herpå |
36 | Spm. om at indhente
beskæftigelsesministerens oplistning af alle de tiltag,
regeringen har gjort, for at skabe flere arbejdspladser siden
regeringens tiltræden, til skatteministeren, og ministerens
svar herpå |
37 | Spm. om at indhente
beskæftigelsesministerens redegørelse for, hvor mange
af de 400 personer, der ventes afskediget i taxibranchen, som
ministeren mener kan gå umiddelbart videre til et andet job,
og hvor mange personer beskæftigelsesministeren mener vil
gå direkte i arbejdsløshed som konsekvens af
lovforslaget, til skatteministeren, og ministerens svar
herpå |
38 | Spm. om kommentar til henvendelsen af
26/11-14 fra Ivan Naurholm, København N, til
skatteministeren, og ministerens svar herpå |
39 | Spm. om kommentar til henvendelse af
1/12-14 fra Landdistrikternes Fællesråd, til
skatteministeren, og ministerens svar herpå |
40 | MFU spm. om at redegøre for
begrundelsen for, at antallet afviger markant fra Dansk Taxi
Råds beregninger, hvorefter 1.300 arbejdspladser forsvinder
som direkte konsekvens af afskaffelsen af
frikørselsordningen, jf. svar på spm. 41, til
skatteministeren, og ministerens svar herpå |
41 | MFU spm. om kommentar til artiklen i
JydskeVestkysten den 1/12-14: »Vognmand: Vi skal køre
længere for at tjene det samme«, til skatteministeren,
og ministerens svar herpå |
42 | MFU spm. om, i hvilke tilfælde en
indkøbt taxi vil være henholdsvis omfattet og ikke
omfattet af de hidtidige regler om frikørsel, til
skatteministeren, og ministerens svar herpå |
43 | MFU spm. om, hvorfor ministeren mener, at
en »passende omstillingsperiode« for afskaffelsen af
frikørselsordningen kan beregnes fra tidspunktet for
indgåelsen af vækstpakken i juni måned 2014, til
skatteministeren, og ministerens svar herpå |
44 | MFU spm. om, hvordan ministeren mener at
man kan »hamstre« taxier, når man skal afmelde
taxibevillingen på sin vogn for at kunne registrere en ny,
til skatteministeren, og ministerens svar herpå |
45 | MFU spm. om, hvad der vil ske for en
vognmand, der har købt sin bil til mulig indregistrering i
f.eks. december 2014, men hvor leveringen bliver forsinket,
så bilen først modtages og indregistreres i 2015, til
skatteministeren, og ministerens svar herpå |
46 | MFU spm. om det fremgik af de oplysninger,
der tilgik forligskredsen, at det ville koste 400 arbejdspladser i
taxibranchen, at denne lovgivning skulle træde i kraft den 1.
januar 2015 m.v., til skatteministeren, og ministerens svar
herpå |
47 | MFU spm., om de oplysninger, der kom frem
i materialerne fra vækstaftalen i juni 2014, var
tilstrækkelige for erhvervslivet til at træffe
forretningsmæssige dispositioner på i almindelighed,
til skatteministeren, og ministerens svar herpå |
48 | MFU spm. om, hvorfor man både har en
høringsproces og tre behandlinger i Folketinget, da disse
vel er overflødige, når befolkning og erhvervsliv
sagtens kan basere deres beslutninger på politiske forlig,
til skatteministeren, og ministerens svar herpå |
49 | MFU spm. om, hvorfor taxiselskaberne og
Dansk Taxi Råd ikke var en del af høringslisten for
denne lov, til skatteministeren, og ministerens svar
herpå |
50 | MFU spm., om der med fjernelsen af
frikørselsordningen fortsat er rimelige rammer for
taxibetjening i yderområderne, til skatteministeren og
ministeren for by, bolig og landdistrikter, og skatteministerens
svar herpå |
51 | MFU spm., om ministrene er enige i, at
udfordringen bliver markant større, når
frikørselsordningen bliver afskaffet, til skatteministeren
og ministeren for by, bolig og landdistrikter, og skatteministerens
svar herpå |
52 | MFU spm. om, hvilke grupper af borgere i
landdistrikterne der bliver ramt hårdest, når der ikke
længere er adgang til taxikørsel, til skatteministeren
og ministeren for by, bolig og landdistrikter, og skatteministerens
svar herpå |