L 20 Forslag til lov om offentlige veje m.v.

Af: Transportminister Magnus Heunicke (S)
Udvalg: Transportudvalget
Samling: 2014-15 (1. samling)
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 17

Transportministeriet var enig med Enhedslisten i, at man godt kunne skærpe begrebet ”samlet trafikal vurdering” ved at præcisere i bemærkningerne til lovforslaget, at kommunale veje ikke kan nedklassificeres til private fællesveje, hvis der er en gennemkørende trafik på mere end 50%. Dette skulle være en ”spejlrefleksvirkning” af privatvejlovens §58, stk.3, hvorefter grundejerne kan kræve en privat fællesvej optaget som offentlig vej, hvis den gennemkørende trafik udgør mere end 50% af den samlede trafik (jf. notat fra omkring september 2013). I forlængelse af heraf bedes ministeren forklare, hvorfor man ikke i lovforslaget har fastholdt den forståelse med Enhedslisten, man var kommet frem til i tidligere drøftelser af forslaget til en ny vejlov.
Dato: 04-12-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: vejinfrastruktur

Endeligt svar

Dokumentdato: 05-12-2014
Modtaget: 05-12-2014
Omdelt: 08-12-2014

L 20 - svar på spm. 17 om, hvorfor der i lovforslaget ikke er fastholdt den forståelse med Enhedslisten, man var kommet frem til i tidligere drøftelser af forslaget til en ny vejlov, fra transportministeren

TRU L 20 spørgsmål 17 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 04-12-2014
Modtaget: 04-12-2014
Omdelt: 04-12-2014

Spm. om, hvorfor der i lovforslaget ikke er fastholdt den forståelse med Enhedslisten, man var kommet frem til i tidligere drøftelser af forslaget til en ny vejlov, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version