Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2014-15 (1. samling)

Spørgsmål 57

Årsdøgnstrafikken over Femern Bælt ligger i øjeblikket på cirka 4.000 biler, hvis man ser bort fra de éndags-shoppingrejser, som Scandlines tilbyder for 299 kroner tur-retur. Da turen fra for eksempel København til Hamborg under alle omstændigheder tager et vist antal timer, vil den tidsmæssige forbedring ved en tunnel være så beskeden, at der næppe kan forventes et trafikspring med en kraftig umiddelbar stigning i trafikken. Betragter ministeren det på denne baggrund som realistisk, når Femern A/S opererer med en årsdøgnstrafik på omkring 10.000 biler få år efter åbningen?
Dato: 31-10-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: faste forbindelser

Endeligt svar

Dokumentdato: 16-12-2014
Modtaget: 16-12-2014
Omdelt: 16-12-2014

Svar på TRU alm. del - spm. 57 om ministeren betragter det som realistisk, når Femern A/S opererer med en årsdøgnstrafik på omkring 10.000 biler få år efter åbningen, fra transportministeren

Svar på spørgsmål 57 fra TRU (pdf-version)
Html-version

Foreløbigt svar

Dokumentdato: 28-11-2014
Modtaget: 28-11-2014
Omdelt: 28-11-2014

Foreløbigt svar på TRU alm. del - spm. 57 om ministeren betragter det som realistisk, når Femern A/S opererer med en årsdøgnstrafik på omkring 10.000 biler få år efter åbningen, fra transportministeren

Foreløbig besvarelse af spørgsmål 57 fra TRU (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 31-10-2014
Modtaget: 31-10-2014
Omdelt: 31-10-2014

Spm. om ministeren betragter det som realistisk, når Femern A/S opererer med en årsdøgnstrafik på omkring 10.000 biler få år efter åbningen, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version