Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2014-15 (1. samling)

Spørgsmål 374

Når antallet af Øresundstog på værksted konstant ligger på 11-14 togsæt ad gangen, hvilket er over det dobbelte af de tilladte 6 togsæt, kan ministeren da tilslutte sig det synspunkt, at målet er for ambitiøst, set i forhold til Øresundtogenes mange fejl og dårlige driftsstabilitet, og at det derfor ikke tjener noget formål, fortsat at lade DSB-Øresund betale en bod på ca. 6,5 mio. kr. i 2014, og at ordningen derfor bør revideres, så den svarer til de reelle forhold?
Dato: 06-02-2015
Status: Endeligt besvaret
Emne: DSB

Endeligt svar

Dokumentdato: 16-02-2015
Modtaget: 16-02-2015
Omdelt: 16-02-2015

Svar på TRU alm. del - spm. 374 om ministeren kan tilslutte sig det synspunkt, at i forhold til Øresundtogenes mange fejl og dårlige driftsstabilitet, at det derfor ikke tjener noget formål, fortsat at lade DSB-Øresund betale en bod på ca. 6,5 mio. kr. i 2014, og at ordningen derfor bør revideres, så den svarer til de reelle forhold, fra transportministeren

Svar på alm. del - spm. 374 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 06-02-2015
Modtaget: 06-02-2015
Omdelt: 06-02-2015

Spm. om ministeren kan tilslutte sig det synspunkt, at i forhold til Øresundtogenes mange fejl og dårlige driftsstabilitet, at det derfor ikke tjener noget formål, fortsat at lade DSB-Øresund betale en bod på ca. 6,5 mio. kr. i 2014, og at ordningen derfor bør revideres, så den svarer til de reelle forhold, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version