Retsudvalget (REU) Alm. del

Samling: 2014-15 (1. samling)

Spørgsmål 482

Ministeren bedes redegøre for, hvordan det kan være, at doms- og tvangsanbragte unge på institutioner ikke kan tilbageholdes med magt eller bliver tilbageholdt med magt, hvis den pågældende person ønsker at forlade institutionen, herunder besvare følgende spørgsmål: - er hensigten med at tvangsanbringe personer på institutioner ikke netop, at de pågældende unge ikke skal kunne forlade institutionen? - politiet bruger en del ressourcer på at eftersøge personer, der har forladt sådanne institutioner - der er eksempler på, at samme person har forladt samme institution mere end 30 gange over to år. Kan ministeren oplyse et eventuelt skønnet ressourceforbrug på eftersøgning af sådanne personer? - hvad forhindrer, at man kan tilbageholde doms- og tvangsanbragte unge på institutioner med magt, og hvilke lovgivningsmæssige initiativer skal tages, hvis magt skal kunne anvendes? - hvor stort var omfanget af domsanbragte og tvangsanbragte personer, der udeblev fra eller stak af fra institutioner m.m. i 2014 målt i antal episoder/oprettelser på politiets gerningskoder - henholdsvis 83146, 83144 og 83145? - hvad er det største antal episoder i 2014, som én person er registreret med - målt på politiets gerningskoder for henholdsvis 83146, 83144 og 83145, det vil sige "højdespringeren" for hver gerningskode?
Dato: 23-02-2015
Status: Foreløbigt besvaret
Emne: kriminalforsorg og afsoning
Dokumentdato: 20-03-2015
Modtaget: 20-03-2015
Omdelt: 20-03-2015

REU alm. del - foreløbigt svar på spm. 482 om, hvordan det kan være, at doms- og tvangsanbragte unge på institutioner ikke kan tilbageholdes med magt, fra ministeren for børn, ligestilling, integration og sociale forhold

REU alm. del - foreløbigt svar på spm. 482 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 23-02-2015
Modtaget: 23-02-2015
Omdelt: 23-02-2015

Spm. om, hvordan det kan være, at doms- og tvangsanbragte unge på institutioner ikke kan tilbageholdes med magt, til ministeren for børn, ligestilling, integration og sociale forhold

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version