Uddannelses- og Forskningsudvalget (FIV) Alm. del

Samling: 2014-15 (1. samling)

Samrådsspørgsmål I

Ministeren bedes i åbent samråd gøre rede for, hvordan der er sammenhæng mellem regeringens dimensioneringsplan, der har ført til, at Syddansk Universitet har lukket sprogfagene spansk, kinesisk og arabisk, samtidig med ministeren i udviklingskontrakterne forpligter universiteterne til at øge internationaliseringen?
Dato: 15-01-2015
Status: Besvaret
Emne: universiteter
Afholdelse af samrådet: Uddannelses- og Forskningsudvalget 27-01-2015 kl. 16:00

Filer

Dokumentdato: 15-01-2015
Modtaget: 15-01-2015
Omdelt: 15-01-2015

Samrådsspm. om sammenhængen mellem regeringens dimensioneringsplan og udviklingskontrakterne der forpligter universiteterne til at øge internationaliseringen, til uddannelses- og forskningsministeren

Samrådsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
Titel
FIV, Alm.del - 2014-15 (1. samling) - Spørgsmål 142: Spm. om oversendelse af talepapiret fra samråd I om regeringens dimensioneringsplan, der blev afholdt 27/1-2015, til uddannelses- og forskningsministeren 28.01.2015
FIV, Alm.del - 2014-15 (1. samling) - Spørgsmål 143: Spm. om oversendelse af et notat om de økonomiske udfordringer og løsninger, som dimensioneringsinitiativet bygger på, til uddannelses- og forskningsministeren 28.01.2015
FIV, Alm.del - 2014-15 (1. samling) - Spørgsmål 144: Spm. om oversendelse af en oversigt over dimensioneringen på universiteterne bygget på nationale og regionale beskæftigelsestal, til uddannelses- og forskningsministeren 28.01.2015
FIV, Alm.del - 2014-15 (1. samling) - Spørgsmål 145: Spm. om oversendelse af en oversigt, der gennemgår de regionale beskæftigelsestal, der danner grundlag for dimensionering for institutioner udenfor universiteterne, til uddannelses- og forskningsministeren 28.01.2015
FIV, Alm.del - 2014-15 (1. samling) - Spørgsmål 146: Spm. om bemyndigelsesgrundlaget for dimensioneringsplanen, til uddannelses- og forskningsministeren 28.01.2015
FIV, Alm.del - 2014-15 (1. samling) - Spørgsmål 147: Spm. om mønsterbrydereffekter har indgået i ministerens planlægning af dimensioneringen, til uddannelses- og forskningsministeren 28.01.2015
FIV, Alm.del - 2014-15 (1. samling) - Spørgsmål 148: Spm. om oversendelse af en oversigt over ministerens initiativer vedr. international praktik i uddannelsesforløbet, til uddannelses- og forskningsministeren 28.01.2015
FIV, Alm.del - 2014-15 (1. samling) - Spørgsmål 149: Spm. om 14 dages studieudlandsophold kan være meriterende, til uddannelses- og forskningsministeren 28.01.2015
FIV, Alm.del - 2014-15 (1. samling) - Spørgsmål 150: Spm. om de tre nedlagte SDU-fag (spansk, kinesisk og arabisk) findes på danske universiteter, til uddannelses- og forskningsministeren 28.01.2015
FIV, Alm.del - 2014-15 (1. samling) - Spørgsmål 151: Spm. om ledighedstal for de nedlagte uddannelser i Spansk, Arabisk og kinesisk på SDU, til uddannelses- og forskningsministeren 28.01.2015
FIV, Alm.del - 2014-15 (1. samling) - Spørgsmål 152: Spm. om faget arabisk indeholder samme hovedperspektiv i studierne (pædagogik-arabisk) efter overflytningen fra SDU til Københavns Universitet, til uddannelses- og forskningsministeren 28.01.2015