Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget (ERU) Alm. del

Samling: 2014-15 (1. samling)

Spørgsmål 93

Henset til, at strukturen i og de ledelsesmæssige beføjelser for de tre husbesigtigelsesordninger (tilstandsrapporten, energimærket, el-rapporten) er vidt forskellig og dermed bl.a. administrativ tung for virksomhederne, bedes ministeren oplyse begrundelsen for, at der gælder forskellige ordninger. Hvad er ministerens holdning til at ændre reglerne, således at man også i forhold til huseftersynsordningen (tilstandsrapporter) overgår til en virksomhedsbeskikkelse frem for den gældende personlig beskikkelse for derigennem skabe en mere ensartet struktur for de tre husbesigtigelsesordninger?
Dato: 04-12-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: konkurrence- og forbrugerforhold

Endeligt svar

Dokumentdato: 16-12-2014
Modtaget: 16-12-2014
Omdelt: 16-12-2014

ERU alm. del - svar på spm. 93 om, hvad begrundelsen er for, at strukturen i og de ledelsesmæssige beføjelser for de tre husbesigtigelsesordninger (tilstandsrapporten, energimærket, el-rapporten) er vidt forskellig og dermed bl.a. administrativ tung for virksomhederne, fra justitsministeren

Besvarelse ERU 93 [DOK1421217].DOCM (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 04-12-2014
Modtaget: 04-12-2014
Omdelt: 04-12-2014

Spm. om, hvad begrundelsen er for, at strukturen i og de ledelsesmæssige beføjelser for de tre husbesigtigelsesordninger (tilstandsrapporten, energimærket, el-rapporten) er vidt forskellig og dermed bl.a. administrativ tung for virksomhederne, til justitsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version