Skatteudvalget (SAU) Alm. del

Samling: 2014-15 (1. samling)

Spørgsmål 195

Der henvises til Kommissionens beslutning i sag SA.35683, punkt 126, hvor Kommissionen anfører, at "indstik i abonnementsaviser kan enten være af interesse for kunderne, eller de kan skille sig af med dem.": a. I lyset heraf, på hvilken måde er indstik i abonnementsaviser forskellige fra adresseløse reklamer, som kunderne også kan skille sig af med? b. På hvilken måde er indstik i abonnementsaviser forskellig fra indstik i ugeaviser, som husstanden også kan skille sig af med? Ministeren bedes hér forholde sig til, at indstik i ugeaviser tælles med, når det skal vurderes, om 25 pct. kravet overholdes. Det er således ikke "gratis" for en ugeavis at medtage reklamer som indstik. Modsat er der ikke nogen grænser for antallet af de indstik, et dagblad kan medtage. Hvad forklarer denne forskel på behandlingen af indstik?
Dato: 19-11-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: miljøafgifter

Endeligt svar

Dokumentdato: 17-12-2014
Modtaget: 17-12-2014
Omdelt: 17-12-2014

SAU alm. del - svar på spm. 195 om at forklare forskellen på behandlingen af indstik, fra skatteministeren

Svar på spm 195 [DOK75783671] (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 19-11-2014
Modtaget: 19-11-2014
Omdelt: 19-11-2014

Spm. om at forklare forskellen på behandlingen af indstik, til skatteministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version