Skatteudvalget 2014-15 (1. samling)
SAU Alm.del
Offentligt
Spørgsmål
Der henvises til Kommissionens beslutning i sag SA.35683, punkt 126, hvor Kommissio-
nen anfører, at "indstik i abonnementsaviser kan enten være af interesse for kunderne,
eller de kan skille sig af med dem.":
a. I lyset heraf, på hvilken måde er indstik i abonnementsaviser forskellige fra adresseløse
reklamer, som kunderne også kan skille sig af med?
b. På hvilken måde er indstik i abonnementsaviser forskellig fra indstik i ugeaviser, som
husstanden også kan skille sig af med? Ministeren bedes hér forholde sig til, at indstik i
ugeaviser tælles med, når det skal vurderes, om 25 pct. kravet overholdes. Det er således
ikke "gratis" for en ugeavis at medtage reklamer som indstik. Modsat er der ikke nogen
grænser for antallet af de indstik, et dagblad kan medtage. Hvad forklarer denne forskel
på behandlingen af indstik?
Svar
Jeg henviser svar på spørgsmål nr. 38 af 16. november 2012 (L50, 2012-2013).
Side 2 af 2