Uddannelses- og Forskningsudvalget (FIV) Alm. del

Samling: 2014-15 (1. samling)

Spørgsmål 192

Er det korrekt, at professionshøjskolerne allerede i dag selv kan bestemme antallet af ECTS-point til faget "Lærerens Grundfaglighed" inden for rammen på 60-80 ECTS-point, ligesom de selv må bestemme, hvor meget de enkelte elementer (AD/LM og Pædagogik og Lærerfaglighed) skal fylde i modulerne, så længe modulerne samlet retter sig mod fagets kompetencemål. Underforstået, at det i dag er muligt at bruge eksempelvis 20 ECTS-point til AD/KLM og 40-60 ECTS-point til Pædagogik og Lærerfaglighed?
Dato: 11-03-2015
Status: Endeligt besvaret
Emne: erhvervsakademier og professionshøjskoler

Endeligt svar

Dokumentdato: 23-03-2015
Modtaget: 23-03-2015
Omdelt: 23-03-2015

FIV alm. del - svar på spm. 192 om professionshøjskolernes brug af ECTS-point til AD/KLM og Pædagogik og Lærerfaglighed, fra uddannelses- og forskningsministeren

svar på FIV alm del spm 192 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 11-03-2015
Modtaget: 11-03-2015
Omdelt: 11-03-2015

Spm. om professionshøjskolernes brug af ECTS-point til AD/KLM og Pædagogik og Lærerfaglighed, til uddannelses- og forskningsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version