Spm.nr. | Titel | 1 | Spm., om ministeren kan redegøre
for lovforslagets konsekvenser for vilkårene for og
udviklingen i landdistrikter og på øerne, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 2 | Spm. om ministerens kommentar til
henvendelsen af 6/11-13 fra Sammenslutningen af Danske
Småøer, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 3 | Spm. om kommentar til henvendelse af
26/11-13 fra Danske Handi?caporganisationer, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 4 | Spm. om forventningen om, at Post Danmark
ikke bruger de rammer, der skabes med L 64, til at
ødelægge markedet for adresseløse forsendelser
ved at tilbyde kunderne meget lave priser, til transportministeren,
og ministerens svar herpå | 5 | Spm. om, at Post Danmark skal deltage i
postmarkedet på lige fod med deres private konkurrenter, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 6 | Spm. om, at markederne for distribution af
adresseløse forsendelser, mad- og vareudbringning og
flytteforretning er fuldt kommercielle markeder, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 7 | Spm. om, at når Post Danmark
deltager på kommercielle markeder, skal de dække deres
fulde omkostninger ligesom andre private virksomheder, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 8 | Spm. om, hvorvidt det er problemfrit for
konkurrencen, at Post Danmark lader brevene bære en
større og større del af omkostningerne, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 9 | Spm. om, hvorvidt det er problemfrit for
konkurrencen, at Post Danmark kan allokere sine omkostninger
således, at adresseløse forsendelser kun skal
dække de marginale omkostninger, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 10 | Spm. om, hvorvidt ændringen i et
notat til postforligsgruppen dateret 21/3-13 betyder, at fru Hansen
for fremtiden kun vil modtage B-breve to gange ugentligt sammen med
reklamerne, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 11 | Spm. om definition af følgende:
»Omdeling på lørdage har en markant
markedsmæssig betydning for kunderne på markedet for
adresseløse forsendelser, og Post Danmark vil reelt have
risiko for at miste fodfæste på dette marked.«,
til transportministeren, og ministerens svar herpå | 12 | Spm., om ministeren mener, at Post Danmark
har en dominerende stilling på det danske postmarked, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 13 | Spm. om, hvordan ministeren vil sikre sig,
at Post Danmark hverken i dag eller i fremtiden misbruger sin
dominerende stilling på postmarkedet til at underbyde andre
distributører, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 14 | Spm., om ministeren vil være med til
at sikre en øget gennemsigtighed i Post Danmarks forretning
ved at pålægge Post Danmark at opgøre deres
omkostninger pr. ydelse ud fra, hvor meget den
pågældende ydelse trækker på Post Danmarks
ressourcer, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 15 | Spm., om ministeren vil være med til
at pålægge Post Danmark ikke at prissætte under
en ydelses omkostning opgjort ud fra ydelsens træk på
Post Danmarks ressourcer, til transportministeren, og ministerens
svar herpå | 16 | Spm., om ministeren vil være med til
at tilføje til lovforslaget, at Konkurrence- og
Forbrugerstyrelsen i forbindelse med vurderingen af Post Danmarks
prissætning skal inddrage ydelsens ressourcetræk ved
opgørelse af ydelsens omkostninger, til transportministeren,
og ministerens svar herpå | 17 | Spm., om ministeren mener, at det er god
og rimelig SF-politik, at Post Danmark kan bringe en
adresseløs forsendelse ud for langt under 1 kr., mens fru
Hansen skal betale 6,50 kr. for et B-brev, der bringes ud sammen
med reklamerne, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 18 | Spm., om ministeren er enig med Post
Danmark i, at Post Danmarks prissætning af adresseløse
reklamer er fuldt lovlig, til transportministeren, og ministerens
svar herpå | 19 | Spm., om ministeren er enig med Post
Danmark i udlægningen af den pågældende
højesteretsdom, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 20 | Spm., om ministeren vil redegøre
for indholdet og konsekvenserne af den pågældende
højesteretsafgørelse, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 21 | Spm., om ministeren kan redegøre
for, hvorfor Post Danmark ikke driver de meget forskellige
forretningsområder i separate selskaber, så der sikres
størst mulighed for transparens og sikkerhed for, at Post
Danmark ikke krydssubsidierer driften på ulovlig vis, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 22 | Spm., om ministeren kan forklare, hvorfor
Post Danmark ikke fremlægger separate regnskaber, når
der nu hersker så stor tvivl om lovligheden af Post Danmarks
drift, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 23 | Spm. om, hvad en tilpasning af det postale
serviceudbud dækker over, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 24 | Spm. om, hvorvidt en forbedring af
årsresultatet på 800 mio. kr. gennem reducerede
omkostninger er realistisk, til transportministeren, og ministerens
svar herpå | 25 | Spm. om opretholdelse af en postservice i
Danmark af høj kvalitet, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 26 | Spm. om, hvorvidt postservice er en
så vigtig del af et lands infrastruktur, at det kan
være nødvendigt med offentlige tilskud til at drive et
postvæsen, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 27 | Spm. om, hvordan udmøntning af
politiske aftaler »uden fornyet forelæggelse for
Folketinget« skal foregå i praksis, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 28 | Spm. om, hvorvidt ministeren vil bringe
postbefordringens forpligtelse til »i hele landet at befordre
adresserede breve m.v.« til også at gælde for de
mindre øsamfund, til transportministeren, og ministerens
svar herpå | 29 | Spm. om, hvorvidt brevmængden falder
med ca. 10-12 pct. årligt, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 30 | Spm. om, at Post Danmark distribuerer ca.
dobbelt så mange adresseløse forsendelser som breve,
til transportministeren, og ministerens svar herpå | 31 | Spm. om, hvorfor brevene bærer en
stigende andel af omkostningerne, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 32 | Spm. om, hvordan det kan koste op til 9
kr. at sende et brev, mens det koster ned til 30 øre at
sende en adresseløs forsendelse, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 33 | Spm. om, i hvilket omfang portobårne
breve stadig er Post Danmarks kerneforretning, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 34 | Spm. om, hvor mange marginalforretninger
Post Danmark kan hævde at køre på ryggen af
brevforretningen, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 35 | Spm. om volumen i omsætning og
mængder, Post Danmarks omkostninger ved forsendelsestypen
eller forretningsområdet samt over- eller underskuddet ved
dette, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 36 | Spm. om, hvorvidt Post Danmark har
indklaget den danske distributionsvirksomhed FK Distribution A/S
for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 37 | Spm. om, på hvilket grundlag Post
Danmark har indklaget FK Distribution for Konkurrence- og
Forbrugerstyrelsen, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 38 | Spm. om, at Konkurrence- og
Forbrugerstyrelsen/Konkurrencerådet har slået fast, at
en AIC-opgørelse (»Average Incremental Cost«) af
Post Danmarks omkostninger fremstiller Post Danmark kunstig
effektiv, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 39 | Spm. om, at Post Danmark i klagen til
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har konkluderet, at FK
Distribution »kan generelt antages at have lavere
omkostninger end Post Danmark«, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 40 | Spm. om, at Post Danmark har indgivet en
klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen over sin konkurrent FK
Distribution, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 41 | Spm. om, hvorvidt Transportministeriet har
godkendt og/eller været informeret om, at Post Danmark nu
prissætter sin distribution af adresseløse
forsendelser ned til eller under de marginale omkostninger (AIC),
til transportministeren, og ministerens svar herpå | 42 | Spm. om, at når Post Danmark
prissætter distributionen af adresseløse forsendelser,
til de marginale omkostninger (AIC), så dækker
adresseløse forsendelser ikke omkostninger svarende til
disse forsendelsers ressourcetræk, til transportministeren,
og ministerens svar herpå | 43 | Spm. om, hvorvidt Post Danmark har
fået mindst fire sager afgjort mod sig efter klager til
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen i perioden 2004-2011, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 44 | Spm. om, hvad Post Danmarks priser
på adresseløse forsendelser har været i hvert af
årene 2004-2013, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 45 | Spm. om, hvad Post Danmarks priser
på B-breve har været i hvert af årene 2004-2013,
til transportministeren, og ministerens svar herpå | 46 | Spørgsmålet er
annulleret | 47 | Spm. om, hvordan Post Danmark kan lade
priserne stige på B-breve og samtidig nedsætte prisen
på adresseløse forsendelser, til transportministeren,
og ministerens svar herpå | 48 | Spm. om kommentar til henvendelse af
10/12-13 fra FK Distribution, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 49 | Spm. om, hvilken forretningsplan Post
Danmark følger, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 50 | Spm. om, hvorvidt regnskabsreglementet fra
2011 indeholder en regulering, der svarer til postdirektivets
artikel 14, eller om der er undtagelser herfra, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 51 | Spm. om, hvorvidt det har været
meningen med »Individuel tilladelse til Post Danmark«
punkt 10, jf. og henvisningen heri til, at Post Danmark skal
overholde postdirektivets artikel 14 og 15, og at et
regnskabsreglementet skal afspejle fordelingsprincipperne fastlagt
i postdirektivet, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 52 | Spm. om, hvorvidt det fortsat
gælder, at regnskabsreglementet ikke regulerer
prissætningen af Post Danmarks produkter, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 53 | Spm. om, på hvilken baggrund den i
regnskabsreglementet fra 2011 anførte skævallokering
af omkostninger til de befordringspligtige ydelser anses eller kan
anses for at opfylde postlovens krav til omkostningsægthed,
til transportministeren, og ministerens svar herpå | 54 | Spm. om, hvorvidt eventuelle
opkrævninger til udligningsordningen over for andre
postvirksomheder vil finde sted ud fra opgørelser af
omkostninger baseret på bestemmelserne i regnskabsreglementet
fra 2011, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 55 | Spm. om, af hvilken grund
regnskabsreglementet fra 2011 for Post Danmark ikke er bragt i
overensstemmelse med postdirektivets artikel 14, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 56 | Spm. om, af hvilke grunde der er givet
Post Danmark, men ikke DSB, adgang til skævallokering af
omkostningerne, og af hvilke grunde DSB's prissætning, men
ikke Post Danmarks prissætning, er blevet fastlagt i
regnskabsreglementerne for de to virksomheder, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 57 | Spm. om kommentar til henvendelse af
16/12-13 fra Konkurrenceraadgivning.dk, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 58 | Spm. om kommentar til henvendelse af
13/12-13 fra FK Distribution, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 59 | MFU spm. om Post Danmarks forretning
på markedet for adresseløse forsendelser, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 60 | MFU spm. om, hvordan man kan ændre
Post Danmarks regnskabsreglement, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 61 | MFU spm. om
produktøkonomiopgørelser, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 62 | MFU spm. om udkonkurrering af andre
aktører, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 63 | MFU spm. om prissættelse på
omkostningsniveau, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 64 | Spm. om oversendelse af talepapiret fra
det åbne samråd den 19/12-13, til transportministeren,
og ministerens svar herpå | 65 | Spm. om kommentar til henvendelse af
20/12-13 fra Forbrugerrådet Tænk, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 66 | Spm. om, hvilke dele af teksten i Post
Danmarks regnskabsreglements § 4, stk. 3, der ikke kan
genfindes enslydende i teksten i EU's postdirektiv, artikel 14,
stk. 3, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 67 | Spm. om, hvorvidt ministeren vil
ændre teksten i Post Danmarks regnskabsreglement, § 4,
stk. 3, så denne er præcis enslydende med EU's
postdirektiv, artikel 14, stk. 3, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 68 | Spm. om, hvorvidt ministeren har
fået forelagt en redegørelse for, hvorledes
omkostningerne ville blive fordelt, såfremt bestemmelsen i
regnskabsreglementets § 4, stk. 3, litra c, ikke fandtes, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 69 | Spm. om, hvorvidt omkostninger til
rutetiden for postbuddet vil skulle deles mellem breve og
tryksager, hvis bestemmelsen i Post Danmarks regnskabsreglement
§ 4, stk. 3, litra c, ikke er der, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 70 | Spm. om, hvorvidt anvendelsen af et
AIC-princip for omkostningsfordelingen i Post Danmark får
virksomheden til at fremstå kunstigt ineffektiv med hensyn
til breve og andre befordringspligtige produkter, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 71 | Spm. om, hvorvidt taksterne for
befordringspligtige produkter ikke er
»omkostningsægte«, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 72 | Spm. om, hvorvidt anvendelse af
bestemmelsen i Post Danmarks regnskabsreglement, § 4, stk. 3,
litra c, får Post Danmark til at fremstå endnu mere
kunstigt ineffektiv med hensyn til breve og andre
befordringspligtige ydelser, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 73 | Spm. om, hvorvidt en eventuel
opkrævning af bidrag fra andre postvirksomheder under
udligningsordningen ikke vil være baseret på en
omkostningsægte opgørelse, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 74 | Spm. om, hvorvidt Post Danmark ved sin
prissætning skal dække omkostningerne inden for de
forskellige områder i
produktøkonomiopgørelserne, til transportministeren,
og ministerens svar herpå | 75 | Spm. om, at begrebet AIC i § 6, stk.
2, erstattes med et omkostningsbegreb, som ikke får Post
Danmark til at fremstå kunstigt effektiv, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 76 | Spm. om, at det de facto vil være
Post Danmarks regnskabsreglement, der fastsætter priserne
på adresseløse forsendelser, hvis Post Danmark
vælger at lade prisen være lig med omkostningerne, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 77 | Spm. om, hvorfor det er relevant med en
omkostningsopgørelse i Post Danmarks regnskabsreglement,
hvis ikke omkostningerne skal dækkes af Post Danmarks priser,
til transportministeren, og ministerens svar herpå | 78 | Spm. om, hvordan regnskabsreglementet
sikrer, at omkostninger fordelt som fastsat i § 4, stk. 3,
litra c, kan lægges til grund for en relevant
omkostningsdækning af produkter, der ikke er omfattet af
befordringspligten, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 79 | Spm. om teknisk bistand fra ministeren til
at forstå, hvilke ændringer der er påkrævet
i postlovgivningen, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 80 | Spm., om hvordan opgørelsesmetoden
opgjort ud fra ydelsens træk på Post Danmarks
ressourcer adskiller sig for konkurrencereglernes krav til en
virksomhed med en klart dominerende markedsstatus, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 81 | Spm., om sammenhængen mellem
regeringens holdning og Post Danmarks regnskabsreglement, § 4,
stk. 3, litra c, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 82 | Spm. om, hvorvidt Post Danmarks
regnskabsreglements § 4, stk. 3, fortrænges af
hovedreglen, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 83 | Spm. om, hvorvidt regeringens holdning som
fremført i den pågældende højesteretsdom
stemmer overens med Post Danmarks regnskabsreglement, særligt
§ 4, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 84 | Spm., om Post Danmarks påstande i
Post Danmarks klage og supplerende klage til Konkurrence- og
Forbrugerstyrelsen, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 85 | Spm. om bekræftelse af, at det var
Post Danmarks påstand i Højesterets dom 2/2008, at
Post Danmark skulle frifindes for misbrug af dominerende stilling,
og at Post Danmark ikke blev frifundet af Højesteret, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 86 | Spm. om ministerens og
Transportministeriets ansvar for Post Danmark som ejer og
storaktionær, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 87 | Spm. om oversendelse af rammer for
ministerens faste dialog med Post Danmark i form af
forretningsorden el. lign., til transportministeren, og ministerens
svar herpå | 88 | Spm. om, hvorvidt Transportministeriet og
Trafikstyrelsen modtager data fra Post Danmark for
ikke-befordringspligtige produkter, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 89 | Spm. om, hvordan Trafikstyrelsen eller den
nævnte statsautoriserede revisor tilser, at Post Danmark
overholder konkurrencelovgivningen, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 90 | Spm. om, hvilke meromkostninger Post
Danmark skal afholde ved at lade den femte udbringningsdag
være lørdag og ikke mandag, til transportministeren,
og ministerens svar herpå | 91 | Spm., om sammenhængen mellem, at det
er ministerens påstand, at Post Danmarks gøren og
laden på de ikke-befordringspligtige områder alene er
et spørgsmål for konkurrencemyndighederne, samtidig
med at ministeren beder Folketinget lovgive, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 92 | Spm. om grænsen for Folketingets
indsigt i og konsekvenserne af den politiske optimering og
regulering af Post Danmarks befordringspligtige område
på de ikke-befordringspligtige områder, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 93 | Spm. om klart svar på spm. 12,
hvilket vil sige med et »ja« eller et
»nej«, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 94 | Spm. om anskueliggørelse af
mængderne af adresseløse forsendelser i forhold til
mængderne af breve på en måde, der ikke vil
være fortrolig, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 95 | Spm. om eventuel ændring af
regnskabsreglements § 4, stk. 3, litra c, som siger, at
befordringspligten skal bruges som cost driver, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 96 | Spm. om kommentar til henvendelse af
14/1-14 fra Dansk Erhverv, til transportministeren, og ministerens
svar herpå | 97 | Spm. om kommentar til henvendelsen af
15/1-14 fra Bech-Bruun, til transportministeren, og ministerens
svar herpå | 98 | Spm. om kommentar til henvendelse af
15/1-14 fra Bech-Bruun, til transportministeren, og ministerens
svar herpå | 99 | Spm. om teknisk bistand til
ændringsforslag, der sikrer, at Post Danmark skal foretage en
omkostningsfordeling, der følger artikel 14 i postdirektivet
og anbefalingerne fra European Regulators Group for Postal Services
om fordeling af omkostninger mellem befordringspligtige og
ikke-befordringspligtige produkter, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 100 | Spm., om ministeren kan bekræfte, at
såfremt Post Danmark ikke dækker sine inkrementelle
omkostninger forbundet med udbringningen af adresseløse
forsendelser, vil dette være direkte tabsgivende, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 101 | Spm., om ministeren kan bekræfte, at
såfremt Post Danmark ikke dækker sine inkrementelle
omkostninger, og udbringningen af adresseløse forsendelser
er tabsgivende, må et overskud indhentes andre steder i
koncernen, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 102 | Spm., om ministeren kan angive andre
steder end på det befordringspligtige område, hvor et
eventuelt overskud i Post Danmark kan indhentes, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 103 | Spm., om ministeren kan bekræfte, at
Trafikstyrelsens tilsyn efter postlovgivningen ikke vil
afskære Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens adgang til at
efterprøve, hvor midlerne til at dække et eventuelt
underskud inden for adresseløse forsendelser
inddækkes, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 104 | Spm., om ministeren konkret kan
bekræfte, at Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen vil kunne
efterprøve, om prissætningen på det
befordringspligtige område medfører en
overdækning, som eventuelt kan anvendes til at finansiere et
underskud andre steder i koncernen, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 105 | Spm., om ministeren vil tage initiativ
til, at spørgsmålet om Konkurrence og
Forbrugerstyrelsen vil kunne efterprøve, om
prissætningen på det befordringspligtige område
medfører en overdækning, bliver undersøgt af en
ekstern instans, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 106 | Spm. om, hvilke bemærkninger
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen fremsatte i forbindelse med
dennes påståede »godkendelse« af
regnskabsreglementet, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 107 | Spm. om, hvordan Post Danmark beregner
sine inkrementelle omkostninger, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 108 | Spm. om, hvor mange af de sager, hvor
Konkurrencerådet har foretaget administrative
afgørelser vedrørende Post Danmarks
prissætning, der har vedrørt udbringelsen af breve,
til transportministeren, og ministerens svar herpå | 109 | Spm., om ministeren kan bekræfte, at
omkostningerne ved konkurrencesager i Post Danmark bliver fordelt
100 % til de konkurrenceudsatte aktiviteter, og ikke belaster
postudbringningen, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 110 | Spm., om det er et problem, hvis Post
Danmark følger regnskabsreglementet og samtidig
fremstår kunstigt effektiv, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 111 | Spm., om ministeren er enig i, at det er
en konkurrencemæssig styrke for Post Danmark at kunne tilbyde
landsdækkende omdeling, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 112 | Spm. om oversendelse af al dialog mellem
Transportministeriet, Trafikstyrelsen og hhv. Post Danmark, Post
Danmarks advokater og Kammeradvokaten om Post Danmarks
regnskabsreglement, postdirektivet og lovforslaget siden 1.
november 2013, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 113 | Spm. om, hvorfor ministeren mener, at
B-breve skal udbringes to gange om ugen, til transportministeren,
og ministerens svar herpå | 114 | Spm. om, henset til, at Post Danmark
udbringer A-breve fem dage om ugen, ministeren da ikke mener, at
det er tilstrækkeligt, at der alene udbringes B-breve en gang
om ugen, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 115 | Spm. om, at det er rimeligt og relevant at
godkende Post Danmarks ønsker om at bringe B-post ud om
lørdagen frem for om mandagen med henvisning til
efterspørgsel fra Post Danmarks kommercielle kunder på
de ikke-befordringspligtige markeder, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 116 | Spm., om ministeren vil redegøre
fyldestgørende for formålet med Post Danmarks
regnskabsreglement, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 117 | Spm. om, hvorvidt ministeren finder det
vigtigt eller relevant, at regnskabsreglementet sikrer rimelige og
omkostningsægte portopriser for private forbrugere, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 118 | Spm. om, hvornår Konkurrence- og
Forbrugerstyrelsen hhv. Europa-kommissionen har været
involveret i udformningen af Post Danmarks regnskabsreglement, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 119 | Spm., om Konkurrence- og
Forbrugerstyrelsen hhv. Europa-Kom?missionen har godkendt den fulde
udformning af Post Danmarks regnskabsreglementet, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 120 | Spm., om Post Danmarks regnskabsreglement
skal give konkurrencemyndighederne et retvisende billede af
omkostningsfordelingen i konkurrenceretlig sammenhæng, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 121 | Spm., om de gentagne underskud ikke har
til hensigt at eliminere konkurrenterne ved at prisdumpe, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 122 | Spm. om, hvad formålet er med
ministerens kvartalsmøder med Post Danmark, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 123 | Spm., om
omkostningsfordelingsnøglerne i regnskabsreglementet blev
afstemt med Europa-Kommissionen, inden regnskabsreglementet blev
vedtaget, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 124 | Spm. om Konkurrence- og
Forbrugesstyrelsens involvering i udformningen af reglementet, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 125 | Spm., om hvor i den pågældende
afgørelse det fremgår, hvordan de gennemsnitlige
totale omkostninger skal opgøres, til transportministeren,
og ministerens svar herpå | 126 | Spm., om ministeren kan bekræfte, at
hvis en ydelse ikke dækker sin passende andel af de
ikke-inkrementelle omkostninger, så skal andre ydelser
dække en tilsvarende større andel af de
ikke-inkrementelle omkostninger, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 127 | Spm. om Post Danmarks regnskabsreglement,
til transportministeren, og ministerens svar herpå | 128 | Spm. om en
Højesteretsafgørelse fra 15. februar 2013, hvoraf det
fremgår, at højesteret underkendte
Konkurrencerådet med henvisning til, at de beregninger, der
var foretaget, ikke var de rigtige, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 129 | Spm. om, hvorfor Post Danmark og Post
Danmarks advokat bidrager til ministerens redegørelse for
regnskabsreglementet for Post Danmark, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 130 | Spm. om sammenhængen mellem Post
Danmarks regnskabsreglement, § 4, stk. 3, litra c, og
postdirektivets (2008) artikel 14, stk. 3 c, punkt iv, herunder
hvorfor disse to bestemmelse ikke strider imod hinanden, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 131 | Spm. om, hvorledes Post Danmarks
regnskabsreglement § 4, stk. 3, litra c, påvirker
vurderingen af Post Danmarks overholdelse af postdirektivets
takstprincipper, herunder postdirektivets § 12, som fordrer
omkostningsægte priser, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 132 | Spm., om ministeren er enig i, at der uden
Post Danmarks regnskabsreglement, § 4, stk. 3, litra c, ville
blive allokeret færre omkostninger til befordringspligtige
produkter, og dermed ville de omkostningsægte priser for
befordringspligtige produkter være lavere, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 133 | Spm. om, hvorfor ministeren mener, at det
ikke er hensigtsmæssigt at fjerne Post Danmarks
regnskabsreglement § 4, stk. 3, litra c, når Post
Danmarks regnskabsreglement ikke ændrer den
konkurrenceretslige bedømmelse hos konkurrencemyndighederne,
til transportministeren, og ministerens svar herpå | 134 | Spm. om det regulatoriske regnskab, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 135 | Spm., om ministeren er enig i, at Post
Danmarks regnskabsreglement, § 4, stk. 3, litra c, betyder, at
der allokeres flere omkostninger til befordringspligtige produkter
og dermed kommer der højere omkostningsægte priser
på befordringspligtige produkter (med andre ord højere
porto), til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 136 | Spm., om ministeren kan bekræfte, at
postdirektivets artikel 12 stiller krav til Post Danmarks priser
på alle befordringspligtige produkter, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 137 | Spm. om, hvordan ministeren sikrer, at
Post Danmarks priser overholder postdirektivets artikel 12, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 138 | Spm. om, hvordan ministeren vil sikre, at
Post Danmark ikke tager for høje portopriser, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 139 | Spm., om ministeren kan bekræfte, at
det er Post Danmarks regnskabsreglement, der fastsætter
portopriserne på grund af kravet om omkostningsægte
priser, til transportministeren, og ministerens svar
herpå | 140 | Spm., om ministeren vil redegøre
for, hvordan ministeren vil sikre, at Post Danmark lever op til
postdirektivets taksprincipper for alle befordringspligtige
produkter, herunder artikel 12, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 141 | Spm., om ministeren vil bekræfte, at
det fælles standpunkt fra ERGP handler om, hvorledes det
gældende postdirektiv bør implementeres, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 142 | Spm., om ministeren kan bekræfte, at
den i spørgsmål 95 nævnte udtalelse fra ERGP kom
efter såvel den nævnte højesteretsdom som den
omtalte konkurrencesags pressemeddelelse IP/01/419, til
transportministeren, og ministerens svar herpå | 143 | Spm., om ministeren kan bekræfte, at
opdateringen af postdirektivet i 2008 ikke betød, at
principperne fra sag COMP/35.141, Deutsche Post AG, blev skrevet
ind i postdirektivets artikel 14 om omkostningsfordeling, men at
opdateringen i stedet betød, at artikel 14, stk. 3 c, punkt
iv, blev indført i postdirektivet, til transportministeren,
og ministerens svar herpå | 144 | Spm. om kommentar til henvendelse af
16/1-14 fra FK Distribution, til transportministeren, og
ministerens svar herpå | 145 | Spm. om at redegøre for
konsekvenserne beskrevet i bemærkningerne til § 1, nr.
1, til transportministeren og ministerens foreløbige svar
herpå | 146 | MFU spm. om, hvad Folketingets vedtagelse
af L 50 - forslag til lov om afgift af husstandsomdelte reklamer
(reklameafgiftsloven), den 14. december 2012, som fortsat er
oplistet som gældende, er udtryk for, til
transportministeren, og ministerens foreløbige svar
herpå | 147 | MFU spm. om, at uddybe sit synspunkt
fremført under samrådet i Transportudvalget d. 16/1-14
om, at »regeringen ikke som sådan har nogen holdning
til reklamer« set i lyset af vedtagelsen af L 50 - forslag
til lov om afgift af husstandsomdelte reklamer (2012-13), til
transportministeren, og ministerens foreløbige svar
herpå | 148 | Spm. om ministerens vurdering af, om
højesteretsdommen kan godtgøre, at
regnskabsreglementet overholder postdirektivet, og hvorvidt noget
sådant fremgår af Højesterets dom, til
transportministeren, og ministerens foreløbige svar
herpå | 149 | Spm. om, at uddybe, hvordan dette argument
kan begrunde, at regnskabsreglementet, § 4, stk. 3, litra c
(og f), har et helt andet indhold end hvad der fremgår af
postdirektivet, til transportministeren, og ministerens
foreløbige svar herpå | 150 | Spm., om ministeren kan redegøre
for, om denne kommissionsbeslutning efter ministerens opfattelse
har forrang frem for den i 2008 gennemførte ændring af
postdirektivets artikel 14, hvor artikel 14, stk. 3 litra b, iv,
blev indsat, til transportministeren, og ministerens
foreløbige svar herpå | 151 | Spm. om at præcisere, hvor i
Højesterets dom det fremgår, at Højesteret selv
har forholdt sig til og godkendt særligt en
fordelingsbestemmelse, som den der fremgår af
regnskabsreglementets § 4, stk. 3, litra c, til
transportministeren, og ministerens foreløbige svar
herpå | 152 | Spm. om at de inkrementelle omkostninger
efter regnskabsreglementet skal opgøres som defineret i
bilaget hertil som ». . . omkostninger, såvel faste som
variable, som på kort eller mellemlangt sigt (3-5 år)
falder bort, såfremt en tjeneste falder bort«, til
transportministeren, og ministerens foreløbige svar
herpå | 153 | Spm., om ministeren er enig i, at det er
de inkrementelle omkostninger, der skal opgøres for alle de
tjenester (produktområder), som Post Danmark har -
såvel befordringspligtige som ikke-befordringspligtige, til
transportministeren, og ministerens foreløbige svar
herpå | 154 | Spm., om ministeren er enig i, at de
inkrementelle omkostninger vil udgøre de omkostninger, som i
Post Danmark ville falde bort målt inden for en 3-5-
årig periode, såfremt Post Danmark ikke længere
distribuerede breve, men opretholdt alle andre
forretningsområder, til transportministeren, og ministerens
foreløbige svar herpå | 155 | Spm., om ministeren er enig i, at udgiften
til postbudenes rutetid ikke er inkrementel for breve eller
adresseløse forsendelser, til transportministeren, og
ministerens foreløbige svar herpå | 156 | Spm., om ministeren kan bekræfte, at
sådan som Post Danmark i dag opgør sine omkostninger,
da anvendes den inkrementelle metode ikke for breve, men kun for
ikke-bordringspligtige produkter, til transportministeren, og
ministerens foreløbige svar herpå | 157 | Spm., om ministeren kan bekræfte, at
Post Danmarks anvendelse af regnskabsreglementets § 4, stk. 3,
litra c, muliggør, at befordringspligten i sig selv anvendes
som en cost driver, til transportministeren, og ministerens
foreløbige svar herpå | 158 | Spm. om, hvor i postdirektivet i dets
udformning fra 2008 ministeren finder hjemlen til at have en
bestemmelse som regnskabsreglementets § 4, stk. 3, litra c,
til transportministeren, og ministerens foreløbige svar
herpå | 159 | Spm. om, hvor i postdirektivet i dets
udformning fra 2008 ministeren finder hjemlen til at en
fordelingsmetode for det befordringspligtige område, til
transportministeren, og ministerens foreløbige svar
herpå | 160 | Spm., om ministeren er enig i, at
postdirektivets artikel 14, stk. 3 B, iv, ikke muliggør
anvendelse af forskellige omkostningsfaktorer for
befordringspligtige produkter - f.eks breve - og
ikke-befordringspligtige produkter - f.eks., adresseløse
forsendelser, jf. postdirektivets artikel 14, stk. 3 B iv, til
transportministeren, og ministerens foreløbige svar
herpå | 161 | Spm. om ministeren er enig i, at
bestemmelsen i postdirektivets artikel 14, stk. 3 B iv ikke er
begrænset til visse fællesomkostninger - f.eks.
ikke-henførbare omkostninger - men at bestemmelsen
udtrykkeligt fastlægger fordelingsrammerne for ». . .
fællesomkostninger, der nødvendige for at levere
både tjenester, der er omfattet af, befordringspligten, og
tjenester, der ikke er omfattet af befordringspligten«, til
transportministeren, og ministerens foreløbige svar
herpå | 162 | Spm., om ministeren kan redegøre
for foreneligheden mellem postdirektivets artikel 14, stk. 3, litra
b, iv, og begrænsningen til ikke-henførbare
omkostninger i regnskabsreglementets § 4, stk. 3, litra f, til
transportministeren, og ministerens foreløbige svar
herpå | 163 | Spm. om at oplyse, hvor i bilaget til
postdirektivet ministeren finder hjemmel for bestemmelserne i
regnskabsreglementets § 4, stk. 3, litra c og litra f, til
transportministeren, og ministerens foreløbige svar
herpå | 164 | Spm. om, at uddybe sit svar om, at
regnskabsreglementets § 4, stk. 3, er i overensstemmelse med
postdirektivet og bilaget heri, til transportministeren, og
ministerens foreløbige svar herpå | 165 | Spm. om, at redegøre for, hvor i
postdirektivet der findes hjemmel til, at ovennævnte
bestemmelse fra Post Danmarks regnskabsreglement har forrang frem
for ovennævnte bestemmelse i postdirektivet, til
transportministeren, og ministerens foreløbige svar
herpå | 166 | Spm. om at henvise præcist til den
dom, hvoraf Højesterets klare udsagn om at
regnskabsreglementet overholder postdirektivet, fremgår, til
transportministeren, og ministerens foreløbige svar
herpå | 167 | Spm. om, at oversende kommissionens
bekræftelse af, at regnskabsreglementet overholder
postdirektivet, til transportministeren, og ministerens
foreløbige svar herpå | 168 | Spm. om at bekræfte at
Højesteret, efter revisionen af postdirektivet i 2008 og
revisionen af regnskabsreglementet i 2011 har fastslået, at
omkostningerne fordeles rigtigt, også efter at de nye
bestemmelser blev indført i hhv. 2008 og 2011, til
transportministeren, og ministerens foreløbige svar
herpå | 169 | Spm. om at bekræfte, at det,
ministeren mener, er at Kammeradvokaten og Kommissionen har
godkendt, at Post Danmarks regnskabsreglement (2011), § 4,
stk. 3, litra c, er en korrekt implementering af postdirektivet,
til transportministeren, og ministerens foreløbige svar
herpå | 170 | Spm. om for det første at
bekræfte, at den pågældende Højesteretsdom
vedrørte Post Danmarks priser i 2004, altså for 10
år siden, og for det andet at bekræfte, at dette intet
siger om, hvorvidt Post Danmark overholder reglerne i 2011, 2012 og
2013, til transportministeren, og ministerens foreløbige
svar herpå | 171 | Spm., om ministeren kan bekræfte, at
der ikke er tvivl om, at det kommissionen her har forholdt sig til,
er regnskabsreglementets (2011) § 4, stk. 3, litra C, over for
postdirektivets (2008) artikel 14, stk. 3, litra B, iv, til
transportministeren, og ministerens foreløbige svar
herpå | 172 | Spm. om, hvor mange gange ministeren har
mødtes til møder med de respektive virksomheder, FK
Distribution eller Post Danmark, siden ministeren tiltrådte,
til transportministeren, og ministerens foreløbige svar
herpå | 173 | Spm. om, at hvis det antages, at Post
Danmarks portopriser af den ene eller anden grund er for
høje, bedes ministeren oplyse, hvilken myndighed man da kan
klage til, og hvilken myndighed da har hjemmel til at anmode Post
Danmark om at åbne regnskaberne med henblik på en
kontrol af, om portoen er fastsat for højt, til
transportministeren, og ministerens foreløbige svar
herpå |
|