L 74 Forslag til lov om ændring af færdselsloven.

(Skærpede sanktioner for hastighedsovertrædelser ved vejarbejde m.v. og indførelse af betinget objektivt ansvar for ejer (bruger) af et motorkøretøj for visse hastighedsovertrædelser).

Af: Justitsminister Morten Bødskov (S)
Udvalg: Retsudvalget
Samling: 2013-14
Status: Delt

Spørgsmål 17

Kan ministeren bekræfte, at lovforslaget er et nybrud, forstået på den måde at lovforslagets bestemmelser om betinget objektivt ejeransvar ved hastighedsovertrædelser, er det eneste sted i dansk lovgivning, hvor betinget objektivt ejeransvar gøres gældende for en privat person, der idømmes en strafferetlig sanktion?
Dato: 13-12-2013
Status: Endeligt besvaret
Emne: færdselsret

Endeligt svar

Dokumentdato: 15-01-2014
Modtaget: 15-01-2014
Omdelt: 15-01-2014

L 74 - svar på spm. 17 om ministeren kan bekræfte, at lovforslagets bestemmelser om betinget objektivt ejeransvar ved hastighedsovertrædelser, er det eneste sted i dansk lovgivning, hvor betinget objektivt ejeransvar gøres gældende for en privat person, der idømmes en strafferetlig sanktion, fra justitsministeren

Besvarelse REU 17 (L 74) [DOK1006142] (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 13-12-2013
Modtaget: 13-12-2013
Omdelt: 13-12-2013

Spm. om ministeren kan bekræfte, at lovforslagets bestemmelser om betinget objektivt ejeransvar ved hastighedsovertrædelser, er det eneste sted i dansk lovgivning, hvor betinget objektivt ejeransvar gøres gældende for en privat person, der idømmes en strafferetlig sanktion, til justitsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version