Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2013-14

Spørgsmål 999

Ifølge Øresundsbro Konsortiets regnskab har selskabets gennemsnitlige gæld pr. år udgjort ca. 21 mia. kr. Hvis Øresundsbro Konsortiet var blevet belastet med provision efter Garantilovens (lov om provision af visse lån optaget med statsgaranti – LBK 246 fra 2014) bestemmelser, så havde den gennemsnitlige årlige udgift været ca. kr. 32 mio. Ministeren bedes gøre rede for, hvilke konkurrencemæssige fordele det har givet Øresundsbro Konsortiet i forhold til færgefarten på den nordlige korridor, at der ikke er opkrævet provision. Herunder om en evt. konkurrencefordel er i overensstemmelse med de nugældende EU-regler for statsstøtte.
Dato: 09-09-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: faste forbindelser
Dokumentdato: 06-10-2014
Modtaget: 06-10-2014
Omdelt: 06-10-2014

Svar på TRU alm. del - MFU spm. 999 om konkurrencemæssige fordele til Øresundsbro Konsortiet i forhold til færgefarten m.v., herunder om en evt. konkurrencefordel er i overensstemmelse med de nugældende EU-regler for statsstøtte, fra transportministeren

Besvarelse af spørgsmål 999 fra TRU (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 09-09-2014
Modtaget: 09-09-2014
Omdelt: 09-09-2014

MFU spm. om konkurrencemæssige fordele til Øresundsbro Konsortiet i forhold til færgefarten m.v., herunder om en evt. konkurrencefordel er i overensstemmelse med de nugældende EU-regler for statsstøtte, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version