Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2013-14

Spørgsmål 1053

Kan ministeren redegøre for, hvorfor DSB i deres strækningsregnskab for 2012, jf. TRU 2013-14, alm. del - bilag 66, har et underskud på 439 mio. kr. på strækningen København-Aarhus, når det er muligt at have togtrafik uden statsligt tilskud (kommerciel trafik) i Sverige mellem Malmö-Göteborg-Stockholm, hvor billetpriserne i forhold til afstandene må siges generelt at være lavere i forhold til de danske billetpriser mellem København-Aarhus?
Dato: 18-09-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: DSB, transportpolitik

Endeligt svar

Dokumentdato: 10-10-2014
Modtaget: 10-10-2014
Omdelt: 13-10-2014

Svar på TRU alm. del - spm. 1053 om, hvorfor DSB i deres strækningsregnskab for 2012 har et underskud på 439 mio. kr. på strækningen København-Aarhus, når det til sammenligning er muligt at have togtrafik uden statslig tilskud i Sverige, fra transportministeren

Svar på TRU 1053 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 18-09-2014
Modtaget: 18-09-2014
Omdelt: 18-09-2014

Spm. om, hvorfor DSB i deres strækningsregnskab for 2012 har et underskud på 439 mio. kr. på strækningen København-Aarhus, når det til sammenligning er muligt at have togtrafik uden statslig tilskud i Sverige, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version