Skatteudvalget (SAU) Alm. del

Samling: 2013-14

Spørgsmål 875

Det fremgår af Kommissionens afgørelse i sag SA.35683, at "i modsætning til materialer (f.eks. aviser), der leveres mod betaling, kan reklamer, som husholdningerne har indvilget i at modtage, ikke betragtes som et køb." Kan ministeren bekræfte, at forbrugerne ikke frit kan til- eller fravælge, hvilke indstiksreklamer de modtager med deres aviser, og at forbrugerne derfor de facto modtager reklamer, de ikke har bedt om, herunder at forbrugerne med tjenester som "Permission Services" og "NejTak+" faktisk har mulighed for frit at vælge præcis, hvilke reklamer de vil modtage?
Dato: 23-09-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: miljøafgifter

Endeligt svar

Dokumentdato: 21-10-2014
Modtaget: 21-10-2014
Omdelt: 21-10-2014

SAU alm. del - svar på spm. 875 om at bekræfte, at forbrugerne ikke frit kan til- eller fravælge, hvilke indstiksreklamer de modtager med deres aviser, og at forbrugerne derfor de facto modtager reklamer, de ikke har bedt om, fra skatteministeren

Svar på spm 875 DOK63077363 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 23-09-2014
Modtaget: 23-09-2014
Omdelt: 23-09-2014

Spm. om at bekræfte, at forbrugerne ikke frit kan til- eller fravælge, hvilke indstiksreklamer de modtager med deres aviser, og at forbrugerne derfor de facto modtager reklamer, de ikke har bedt om, til skatteministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version