By- og Boligudvalget (BYB) Alm. del

Samling: 2013-14

Spørgsmål 31

Ministeren bedes præcisere hensigten med følgende formulering i Normalvedtægten for almene boligorganisationer, jf. Bek. Nr. 1299 fra 2009: "§ 19 Stk. 4. Afdelingsbestyrelsen kan i en forretningsorden træffe nærmere bestemmelser om udførelsen af sit hverv. Indeholder forretningsordenen ikke bestemmelser om beboernes ret til at gøre sig bekendt med dagsordenen for og referat af afdelingsbestyrelsens møder, eller findes der ingen forretningsorden, skal afdelingsbestyrelsen sørge for, at dagsordenen for afdelingsbestyrelsens møder gøres tilgængelige for afdelingens beboere samtidig med, at der indkaldes til mødet eller kort tid derefter. Afdelingsbestyrelsen skal ligeledes sørge for, at der udarbejdes referat af møderne, og at disse referater gøres tilgængelige for afdelingens beboere senest 4 uger efter mødets afholdelse."
Dato: 20-01-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: lejeboliger

Endeligt svar

Dokumentdato: 28-01-2014
Modtaget: 28-01-2014
Omdelt: 28-01-2014

BYB alm. del - svar på spm. 31 om at præcisere hensigten med følgende formulering i Normalvedtægten for almene boligorganisationer, jf. Bek. Nr. 1299 fra 2009: "§ 19 Stk. 4. Afdelingsbestyrelsen kan i en forretningsorden træffe nærmere bestemmelser om udførelsen af sit hverv. Indeholder forretningsordenen ikke bestemmelser om beboernes ret til at gøre sig bekendt med dagsordenen for og referat af afdelingsbestyrelsens møder, eller findes der ingen forretningsorden, skal afdelingsbestyrelsen sørge for, at dagsordenen for afdelingsbestyrelsens møder gøres tilgængelige for afdelingens beboere samtidig med, at der indkaldes til mødet eller kort tid derefter. Afdelingsbestyrelsen skal ligeledes sørge for, at der udarbejdes referat af møderne, og at disse referater gøres tilgængelige for afdelingens beboere senest 4 uger efter mødets afholdelse.", fra ministeren for by, bolig og landdistrikter

BYB alm. del - svar på spm. 31{F2#6934623#6#6934609#10} (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 20-01-2014
Modtaget: 20-01-2014
Omdelt: 20-01-2014

Spm. om at præcisere hensigten med følgende formulering i Normalvedtægten for almene boligorganisationer, jf. Bek. Nr. 1299 fra 2009: "§ 19 Stk. 4. Afdelingsbestyrelsen kan i en forretningsorden træffe nærmere bestemmelser om udførelsen af sit hverv. Indeholder forretningsordenen ikke bestemmelser om beboernes ret til at gøre sig bekendt med dagsordenen for og referat af afdelingsbestyrelsens møder, eller findes der ingen forretningsorden, skal afdelingsbestyrelsen sørge for, at dagsordenen for afdelingsbestyrelsens møder gøres tilgængelige for afdelingens beboere samtidig med, at der indkaldes til mødet eller kort tid derefter. Afdelingsbestyrelsen skal ligeledes sørge for, at der udarbejdes referat af møderne, og at disse referater gøres tilgængelige for afdelingens beboere senest 4 uger efter mødets afholdelse.", til ministeren for by, bolig og landdistrikter

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version