L 8 Forslag til lov om ændring af lov om den selvstændige offentlige virksomhed DSB og om DSB S-tog A/S samt fusionsskatteloven.

(Fremgangsmåde ved anskaffelse af rullende materiel, generel garantistillelse, bestyrelsessammensætning, mulighed for DSB, Naviair og Energinet.dk til at fusionere skattefrit med helejede datterselskaber, konsekvensændringer som følge af selskabsloven m.v.).

Af: Transportminister Henrik Dam Kristensen (S)
Udvalg: Transportudvalget
Samling: 2012-13
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 52

Hvis den udvidede statsgaranti betyder, at staten vil skulle garantere for hele DSB's gæld jf. svar på L 8 - spørgsmål 6, vil staten så også skulle garantere for tab forårsaget af konkurrenceudsatte aktiviteter på Kystbanen og i udlandet, og vil dette være i overensstemmelse med statsstøttereglerne?
Dato: 16-11-2012
Status: Endeligt besvaret

Endeligt svar

Dokumentdato: 20-11-2012
Modtaget: 20-11-2012
Omdelt: 20-11-2012

L 8 - svar på spm. 52, fra transportministeren

TRU svar på spørgsmål 52 vedr#7228073#1#7228069#7} revideret (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 16-11-2012
Modtaget: 16-11-2012
Omdelt: 16-11-2012

Spm. om, hvis den udvidede statsgaranti betyder, at staten vil skulle garantere for hele DSB's gæld jf. svar på L 8 - spørgsmål 6, vil staten så også skulle garantere for tab forårsaget af konkurrenceudsatte aktiviteter på Kystbanen og i udlandet, til transportministeren

Spørgsmål 52 på L 8 (pdf-version)
Html-version