B 13 - spørgsmål 1
|
Spm. om lovgivningen omkring alkolåse i Danmark, til transportministeren
|
B 13 - spørgsmål 2
|
Spm. om, hvorvidt det vil kunne betragtes som en teknisk handelshindring at stille krav om, at alle biler solgt i Danmark fra 1. januar 2015 skal have en alkolås monteret, til transportministeren
|
B 13 - spørgsmål 3
|
Spm. om en vurdering af relevante tekniske løsninger i forhold til alkolåse, til transportministeren
|
B 13 - spørgsmål 4
|
Spm. om udenlandske erfaringer med brug af alkolås, til transportministeren
|
B 13 - spørgsmål 5
|
Spm. om kommentar til henvendelse af 29/12-11 fra Svend og Lillian Drews, Havnsø, til transportministeren
|
B 13 - spørgsmål 6
|
Spm. er tilbagetaget - stillet som B 13 - spm. 5
|
B 13 - spørgsmål 7
|
Spm. om ministeren kan redegøre for, hvornår alkolåsordningerne forventes at kunne sættes i kraft samt fremlægge en redegørelse for, hvad der er årsagen til, at afgørelsen har trukket så langt ud, til transportministeren
|
B 13 - spørgsmål 8
|
Spm. om kommentar til henvendelse af 21/3-12 fra Svend og Lillian Drews, Havnsø, til transportministeren
|
B 13 - spørgsmål 9
|
Spm. om kommentar til henvendelse af 29/4-12 fra Svend og Lillian Drews, Havnsø, til transportministeren
|
B 13 - spørgsmål 10
|
Spm. om ministeren kan fremlægge relevante EU-myndigheders vurdering af, hvorvidt regeringens påstand om, at alkolåse i nye biler kan betragtes som en teknisk handelshindring, er korrekt, til transportministeren
|
B 13 - spørgsmål 11
|
Spm. om ministeren vil redegøre for, om han ikke finder, at et krav om alkolåse i nye biler må siges at være omfattet af de undtagelser fra forbuddet mod handelsrestriktioner, til transportministeren
|
B 13 - spørgsmål 12
|
Spm. om ministeren vil redegøre for, om han ikke finder, at et krav om alkolåse i nye biler - såfremt det ikke anses som omfattet af artikel 36 i Traktaten om Den Europæiske Unions Funktionsmåde - ville være omfattet af de såkaldte "Cassis-hensyn", til transportministeren
|