Spm.nr. | Titel |
1 | Spm. om kommentar til de vedlagte
synspunkter om jernbanen København-Ringsted fra Finn Frogne,
Greve, og ministerens svar herpå |
2 | Spm. om kommentar til notat fra
Brøndby Kommune, til transportministeren , og ministerens
svar herpå |
3 | Spm. om initiativ til, at der i
forbindelse med lovforslagets behandling tilvejebringes en hjemmel
til, at der kan anlægges klubhus m.v. i den grønne
kile, til transportministeren, og ministerens svar
herpå |
4 | Spm. om kommentar til rapporten
»Bedre bane - bedre løsninger« fra Hvidovre
Kommune og Valby Lokaludvalg, til transportministeren, og
ministerens svar herpå |
5 | Spm., om ministeren vil redegøre
for, hvor stort et værditab den af Trafikstyrelsen
foreslåede grundløsning på strækningen Ny
Ellebjerg-Avedøre Havnevej vil påføre ejerne af
andelsboliger, parcelhuse og boligselskaber i området, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
6 | Spm., om ministeren vil redegøre
for, hvorvidt der i de samfundsmæssige vurderinger af
nybygningsløsningen indgår den værdiforringelse,
som ejerne af andelsboliger, parcelhuse og boligselskaber i
området vil blive påført, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
7 | Spm., om ministeren vil redegøre
for, hvorvidt der i de samfundsmæssige vurderinger af
nybygningsløsningen indgår den værdiforringelse,
som grundlæsningen vil påføre området
mellem Ny Ellebjerg og Avedøre, og ministerens svar
herpå |
8 | Spm., om ministeren vil redegøre
for de miljøgener, primært larm,
varmepåvirkninger og vibrationer i form af strukturlyd, som
vil opstå i forbindelse med den påtænkte
pumpestation, der placeres mellem blok 3 og blok 4 ved A/B
Thorvaldsminde i Hvidovre, til transportministeren, og ministerens
svar herpå |
9 | Spm., om ministeren vil redegøre
for, hvorvidt den vejledende grænseværdi for
vibrationsniveauet indtil 20 m fra midten af nærmeste spor
kan overholdes, når det viser sig, at samtlige A-opgange i
A/B Thorvaldsminde befinder sig mindre end 20 m fra nærmeste
spor, og ministerens svar herpå |
10 | Spm., om ministeren vil redegøre
for niveauet for de vibrationsmæssige gener for A/B
Thorvaldsminde, der er konstrueret med et træbjælkelag,
og som kun har et mindre fundament sammenlignet med bygninger med
gulve af beton og tilsvarende stive konstruktioner og bygninger med
kælder, til transportministeren, og ministerens svar
herpå |
11 | Spm., om ministeren vil redegøre
for, hvorvidt der vil blive indført hastighedsregulering for
togtrafikken ved dens passage på de mest støj- og
vibrationsfølsomme lokaliteter i Valby, Vigerslev og
Hvidovre og især ved A/B Thorvaldsminde, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
12 | Spm., om ministeren vil redegøre
for, hvorvidt samtlige beboere i A/B Thorvaldsminde vil blive
tilbudt genhusning i anlægsperioden, da bebyggelsen ligger
på tværs af anlægsarbejdet og alle beboere derfor
vil blive berørt at støjen derfra både nat og
dag, til transportministeren, og ministerens svar herpå |
13 | Spm om, hvordan ministeren vil sikre, at
der ikke opstår sætningsskader ved nedramning af
spunsvægge med rambuk, til transportministeren, og
ministerens svar herpå |
14 | Spm. om, hvordan ministeren vil sikre, at
beboerne i A/B Thorvaldsminde ikke vil blive belastet af yderligere
vejstøj og af indkig fra forbipasserende trafik, og at
beboerne vil kunne anvende udendørsarealerne uden betydelige
støjgener, når Vigerslev Allé hæves 1,5 m
over det nuværende terræn, til transportministeren, og
ministerens svar herpå |
15 | Spm., om ministeren vil redegøre
for, hvor udluftningskanalerne fra nybygningsløsningens
tunneller vil blive placeret, til transportministeren, og
ministerens svar herpå |
16 | Spm., om ministeren vil oplyse, hvorvidt
det vil være Trafikstyrelsen og/eller Hvidovre Kommune, der
skal afholde udgifterne til at støjsikre A/B Thorvaldsminde
i forbindelse med anlæg af nybygningsløsningen, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
17 | Spm., om ministeren vil redegøre
for, hvordan beboerne i A/B Thorvaldsminde vil være stillet
med hensyn til erstatning, såfremt der, efter at
nybygningsløsningens anlægsabejde er afsluttet,
opstår skader på fundament og/eller bygninger som
følge af vibrationer m.v., til transportministeren, og
ministerens svar herpå |
18 | Spm., om ministeren vil redegøre
for, hvorvidt de spørgsmål, der stilles i forbindelse
med nybygningsløsningens anlægsarbejdet og dets
påvirkning af A/B Thorvaldsminde, vil kunne bidrage til at
give beboerne en større sikkerhed for at kunne få
erstatning, i fald der på et senere tidspunkt opstår
skader på fundament og/eller bygninger, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
19 | Spm., om ministeren kan bekræfte, at
der til projektering af nybygningsløsningen er ansøgt
EU om støtte via TEN-midlerne, og at der er ydet et
beløb på ca. 11 mio. kr., til transportministeren, og
ministerens svar herpå |
20 | Spm., om ministeren vil redegøre
for, hvorfor ansøgningen til EU om støtte til
projektering af nybygningsløsningen via TEN-midlerne, EU' s
tilsagn om at yde støtte og den øvrige korrespondance
ikke er tilgængeligt på ministeriets eller
Trafikstyrelsens hjemmeside, til transportministeren, og
ministerens svar herpå |
21 | Spm., om ministeren vil oplyse, hvor meget
det vil koste at overdække nybygningsløsningens
åbne trug fra gangbroen ved Ulstrupvej til efter
Avedøre Havnevej, til transportministeren, og ministerens
svar herpå |
22 | Spm., om ministeren vil redegøre
for Trafikstyrelsens notat af 20. oktober 2003 vedr.
arealreservationer i forbindelse med anlæg af
nybygningsløsningen - »Notat om baggrunden for og
betydningen af arealreservation til en eventuel ny jernbane mellem
København og Ringsted over Køge« - og den
betydning, notatet har haft for de borgere i området, der har
erhvervet sig fast ejendom ud fra en tiltro til, at notatet stod
til troende, til transportministeren, og ministerens svar
herpå |
23 | Spm., om ministeren vil redegøre
for, hvorvidt de borgere i området mellem Ny Ellebjerg og
Avedøre Havnevej, der siden 2003 har erhvervet sig fast
ejendom i tiltro til, at Trafikstyrelsens notat af 20. oktober 2003
om arealreservationer i forbindelse med anlæg af
nybygningsløsningen stod til troende, vil blive holdt
skadesløse, såfremt nybygningsløsningens
grundløsning viser sig at forringe de
pågældendes ejendomsværdier, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
24 | Spm., om ministeren vil redegøre
for den usikkerhed, der rådede blandt mange lodsejere,
beboere, virksomheder og kommuner i hovedstadsområdet, og som
affødte Trafikstyrelsens »Notat om baggrunden for og
betydningen af arealreservation til en eventuel ny jernbane mellem
København og Ringsted over Køge«, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
25 | Spm. om ministerens udtalelse til DR den
26. januar 2009 om nybygningsløsningens linjeføring
og design gennem Valby og Hvidovre, til transportministeren, og
ministerens svar herpå |
26 | Spm. om en vurdering fra ministerens side
af, om de problemer, som beboerne i området har peget
på, enten er ikkeeksisterende og/eller, at de vil blive
løst fuldt ud med nybygningsløsningens design, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
27 | Spm., om ministeren vil be- eller
afkræfte, hvorvidt Trafikstyrelsens beslutningsnotat
(»grundløsningen«), er et resultat af, at
regeringen henstillede til Trafikstyrelsen at udarbejde forslag til
nybygningsløsningen, der var væsentlig billigere end
de varianter, der var fremme sidst i 1990'erne, og at regeringens
holdning har været styrende for den grundløsning, som
Trafikstyrelsen nåede frem til, til transportministeren, og
ministerens svar herpå |
28 | Spm. om kommentar til henvendelse af
3/3-10 fra Michael G. Hansen, Ringsted, til transportministeren, og
ministerens svar herpå |
29 | Spm., om der er tale om »lighed for
loven«, når der ved udbygning af
Helsingørmotorvejen afsættes flere midler end
tidligere til støjreducerende initiativer, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
30 | Spm. om, hvorvidt der vil blive
gennemført støjmålinger fra
Holbækmotorvejen inden arbejdet med anlægget af
nybygningsløsningen påbegyndes, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
31 | Spm. om, hvilke støjdæmpende
foranstaltninger langs Allingvej i Hvidovre der vil blive
gennemført som erstatning for det nuværende
grønne bælte, til transportministeren, og ministerens
svar herpå |
32 | Spm., om Trafikstyrelsen vil være
forpligtet til at retablere støj- og jordvolde langs
Holbækmotorvejen, til transportministeren, og ministerens
svar herpå |
33 | Spm. om, hvorvidt Trafikstyrelsens
tilbagekaldelsesbrev af 26. marts 2004 ophæver de
arealreservationer i forbindelse med ybygningsløsningen, som
blev annonceret i Trafikstyrelsens notat af 17. oktober 2003, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
34 | Spm. om, hvorvidt de tinglysninger, der
blev foretaget som følge af Trafikstyrelsens notat af 17.
oktober 2003 om arealreservationer i forbindelse med
nybygningsløsningen, stadig er gældende, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
35 | Spm. om, hvorvidt de 300 mio kr., som en
overdækning af det åbne trug fra Ulstrupvej til
Avedøre Havnevej skønnes at ville koste, gælder
for en overdækning, hvor der bagefter skal anlægges
veje, til transportministeren, og ministerens svar
herpå |
36 | Spm., om den kollektive trafikbetjening af
Hvidovre Hospital er tilfredsstillende, til transportministeren, og
ministerens svar herpå |
37 | Spm. om kommentar til henvendelse af
15/3-10 fra Hvidovre Kommune, til transportministern, og
ministerens svar herpå |
38 | Spm. om, hvor stort et beløb og
hvor lang tids forsinkelse det har betydet, at jernbaneprojektet
blev forsinket som følge af at VVM-undersøge
både nybygningsløsningen og 5. spor-løsningen,
til transportministeren, og ministerens svar herpå |
39 | Spm. om holdningen til- og mulighederne
for at anlægge stationen Køge Nord, så den kan
betjene både nybygningsløsningen, Lillesyd, S-toget og
Østbanen, til transportministeren, og ministerens svar
herpå |
40 | Spm. om planforholdene i forbindelse med
anlægsprojektet, til miljøministeren, og ministerens
svar herpå |
41 | Spm. om at ændre forslaget om
linjeføring, til transportministeren, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
42 | Spm., om de nye bolig- og
erhvervsområder, der i disse år anlægges
tæt på det kommende jernbaneknudepunkt ved Ny
Ellebjerg, støjsikres optimalt, til transportministeren, og
ministerens svar herpå |
43 | Spm. om, at nybygningsløsningen
tunnellægges fra Ny Ellebjerg og til et punkt efter
Avedøre Havnevej, til transportministeren, og ministerens
svar herpå |
44 | Spm. om, at der bliver anlagt
vibrationsdæmpende slap-tracks, hvorved Finnebyen kan bevares
i sin nuværende form, til transportministeren, og ministerens
svar herpå |
45 | Spm. om, at nedgravningen placeres
længere væk fra Thorvaldsmindes fundament, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
46 | Spm. om, at den åbne banegrav ved
Allingvej overdækkes, til transportministeren, og ministerens
svar herpå |
47 | Spm. om, at Projekt »Smallere
Hvidovre« anlægges, til transportministeren, og
ministerens svar herpå |
48 | Spm. om linjeføringen mellem
Avedøre Havnevej og Vestvolden, til transportministeren, og
ministerens svar herpå |
49 | Spm. om, at banen føres i tunnel
under den fredede Vestvold, til transportministeren, og ministerens
svar herpå |
50 | Spm. om, at banen anlægges i
terræn gennem Greve Kommune og under den forhøjede
Cementvej, til transportministeren, og ministerens svar
herpå |
51 | Spm. om, at der opsættes
støjskærme gennem Solrød Kommune på
vestsiden af banen, til transportministeren, og ministerens svar
herpå |
52 | Spm. om, at der etableres en station ved
Hvidovre Hospital, til transportministeren, og ministerens svar
herpå |
53 | Spm. om, at der etableres en
regionaltogstation i Greve Kommune, til transportministeren, og
ministerens svar herpå |
54 | Spm. om, at Køge Nord bliver det
regionale jernbaneknudepunkt, til transportministeren, og
ministerens svar herpå |
55 | Spm. om, at der etableres en
regionaltogstation i Bjæverskov, til transportministeren, og
ministerens svar herpå |
56 | Spm. om at iværksætte et
analysearbejde for at se på, hvilke muligheder der er for at
udbygge København H, til transportministeren, og ministerens
svar herpå |
57 | Spm. om kommentar til henvendelse af
25/3-10 fra Valby Lokaludvalg, til transportministeren, og
ministerens svar herpå |
58 | Spm. om byfornyelsesplaner, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
59 | Spm. om manglende lokalplaner ved Ny
Ellebjerg, til transportministeren, og ministerens svar
herpå |
60 | Spm. om Trafikstyrelsens
kapacitetsundersøgelser, til transportministeren, og
ministerens svar herpå |
61 | Spm. om Trafikstyrelsens afvisning af at
anlægge niveaufrie skæringer ved Ny Ellebjerg, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
62 | Spm. om området ved Kulbanevej, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
63 | Spm. om et grønt parkområde,
der forbindes med Lerknolden, til transportministeren, og
ministerens svar herpå |
64 | Spm. om, hvordan der kan opretholdes de
samme veje og stier, som findes i dag, når Vigerslevvej skal
hæves 1-2 m, til transportministeren, og ministerens svar
herpå |
65 | Spm. om, hvordan det kan være en
fordel for Vigerslevparken at blive gennemskåret af en bane,
til transportministeren, og ministerens svar herpå |
66 | Spm. om, hvordan der kan opretholdes den
samme fremkommelighed som i dag, når Vigerslevvej hæves
2 m, til transportministeren, og ministerens svar herpå |
67 | Spm. om, hvorvidt det er korrekt,
når Trafikstyrelsen i notatet med bemærkninger til
rapporten »Bedre bane - bedre løsninger« (p. 3)
anfører, at der »alt i alt bliver tale om et
sammenhængende grønt strøg…«,
når dette gennemskæres af nybygningsløsningen,
til transportministeren, og ministerens svar herpå |
68 | Spm. om vibrationsniveauet umiddelbart
uden for tunnelens ydervæg, til transportministeren, og
ministerens svar herpå |
69 | Spm. om Trafikstyrelsens argumenter mod at
tunnellægge nybygningsløsningen under Harrestrup
Å, til transportministeren, og ministerens svar
herpå |
70 | Spm. om forurenet jord, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
71 | Spm. om, hvordan den forøgelse af
det samlede støjniveau, der skyldes 8-10 persontog og 2-4
godstog i timen i hver retning på Nybygningsløsningen,
med rette kan beskrives som neutral, til transportministeren, og
ministerens svar herpå |
72 | Spm. om antallet af boliger, der vil blive
værdiforringet på grund af naboskabet med
nybygningsløsningen, til transportministeren, og ministerens
svar herpå |
73 | Spm. om naboernes forventning til et
markant fald i deres ejendomsværdier, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
74 | Spm. om Trafikstyrelsens udsagn i notatet
med bemærkninger til rapporten »Bedre bane - bedre
løsninger« (side 9) om, at de anslåede
værdiforringelser er for højt sat, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
75 | Spm. om, hvorfor det kun er de boliger,
som vil komme til at ligge tættest på banen, der vil
tabe værdi, når den samlede værdi af
andelsboligforeningen forventes at falde, til transportministeren,
og ministerens svar herpå |
76 | Spm. om, hvilken dokumentation
Trafikstyrelsen kan fremlægge, når den baserer sit
udsagn i notatet med bemærkninger til rapporten "Bedre bane -
bedre løsninger" (side 9) på, at ikke alle boliger i
A/B St. Vigerslevgård vil blive ramt af
værdiforringelser, til transportministeren, og ministerens
svar herpå |
77 | Spm. om, hvorvidt anlægsmyndigheden
kan gøres ansvarlig, såfremt
nybygningsløsningen ikke alene øger
støjudbredelsen i et område, men også er med til
forværre denne, til transportministeren, og ministerens svar
herpå |
78 | Spm. om det forventede støjniveau i
området vest for Avedøre Havnevej, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
79 | Spm. om, hvorvidt den eksisterende
støjvold nord for Holbækmotorvejen og vest for
Avedøre Havnevej vil blive genopført efter
anlæg af nybygningsløsningen, til transportministeren,
og ministerens svar herpå |
80 | Spm. om, hvorvidt der efter anlæg af
nybygningsløsningen påtænkes etablering af andre
støjdæmpende foranstaltninger, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
81 | Spm. om, hvorvidt der vil blive
udført fyldestgørende støjmålinger af
støjen fra Holbækmotorvejen før og efter
anlæg af nybygningsløsningen i området vest for
Avedøre Havnevej, til transportministeren, og ministerens
svar herpå |
82 | Spm. om, hvorvidt der vil blive
udført fyldestgørende støjmålinger af
støjen fra Holbækmotorvejen før og efter
anlæg af nybygningsløsningen langs det åbne trug
ved Allingvej i Hvidovre, til transportministeren, og ministerens
svar herpå |
83 | Spm. om, hvorvidt det grønne
bælte langs Allingvej vil blive erstattet af en forbedret og
mere støjdæmpende beplantning sammesteds, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
84 | Spm. om kommentar til indholdet i
ingeniør Thyge Lauritsens »Notat om et smallere
Hvidovre«, til transportministeren, og ministerens svar
herpå |
85 | Spm. om, hvor på det danske
motorvejsnet der findes strækninger uden nødspor, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
86 | Spm. om, hvorvidt det vil få nogen
betydning for trafiksikkerheden og fremkommeligheden, at den
inderste etape af Holbækmotorvejen indsnævres fra seks
til fire vejbaner, til transportministeren, og ministerens svar
herpå |
87 | Spm. om, på hvilke danske
motorvejsstrækninger der findes permanente, elektroniske
trafikledelsessystemer, til transportministeren, og ministerens
svar herpå |
88 | Spm. om, hvor meget det vil koste at
opstille, overvåge og vedligeholde permanente, elektroniske
trafikledelsessystemer på den del af Holbækmotorvejen,
der i givet fald ville skulle overvåges, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
89 | Spm. om en eventuel inddragelse af to spor
på Holbækmotorvejen til anlæg af
nybygningsløsningen, til transportministeren, og ministerens
svar herpå |
90 | Spm. om, hvorvidt det er muligt at
nedklassificere den inderste etape af Holbækmotorvejen fra
Avedøre Havnevej til Vigerslevvej, til transportministeren,
og ministerens svar herpå |
91 | Spm., om ministeren vil tage initiativ til
at nedklassificere den inderste etape af Holbækmotorvejen fra
Avedøre Havnevej til Vigerslevvej, til transportministeren,
og ministerens svar herpå |
92 | Spm. om at afvise et alternativ, der vil
have en betydelig miljøgunstig effekt for lokalsamfundet,
til transportministeren, og ministerens svar herpå |
93 | Spm. om beregninger af såvel det
nuværende passagerunderlag for en station ved Hvidovre
Hospital som det passagerunderlag, der vil være ved fuld
udbygning af hospitalet, til transportministeren, og ministerens
svar herpå |
94 | Spm., om afvisning af anlæg af en
station ved Hvidovre Hospital sker på et fagligt forsvarligt
grundlag, til transportministeren, og ministerens svar
herpå |
95 | Spm. om Trafikstyrelsens notat med
bemærkninger til rapporten »Bedre bane - bedre
løsninger« lever op til de krav og forventninger, der
må stilles til den ansvarlige planmyndighed om at indgå
i en seriøs og grundig diskussion med de borgere, der om
nogen berøres af nybygningsløsningen, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
96 | Spm. om, at Trafikstyrelsen i notatet med
bemærkninger til rapporten »Bedre bane - bedre
løsninger« anfører, at beboerne har et
mangelfuldt kendskab til kompleksiteten af de mange fysiske
omstændigheder, som er forbundet med området, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
97 | Spm. om fremme af borgernes engagement i
såvel denne som fremtidige planlægningsprocesser af
større anlægsarbejder, til transportministeren, og
ministerens svar herpå |
98 | Spm. om Trafikstyrelsens henvisning til
den tidligere transportministers besvarelser, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
99 | Spm., om det er i overensstemmelse med
åben og borgerindragende planlægningspraksis og -debat,
at Trafikstyrelsen kun undersøger de alternativer og
muligheder, som styrelsen finder interessante og relevante, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
100 | Spm. om talepapir fra besvarelsen af L 134
- samrådsspm. A om højhastighedstog på
jernbanen, til transportministeren, og ministerens svar
herpå |
101 | Spm. om, hvad merudgiften vil være,
ved at strækningen København-Køge-Ringsted
anlægges, så toghastigheden i stedet for at blive op
til 250 km/t. bliver op til 320 km/t,, til transportministeren, og
ministerens svar herpå |
102 | Spm. om, hvad merudgiften vil være,
ved at strækningen Ringsted-Rødby i stedet for at
anlægges, så toghastigheden bliver op til 250 km/t,
anlægges, så den bliver op til 320 km/t., til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
103 | Spm., om en opgradering af
strækningen Ringsted-Rødby kunne finansieres i
forbindelse med landanlæggene i øvrigt på den
danske side af Femern Bælt-forbindelsen, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
104 | Spm. om, hvor mange togafgange der er fra
København til Hamborg på hver af ugens 7 dage, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
105 | Spm. om, hvor meget der skal være i
sikkerhedsmæssig køretid mellem tog med en hastighed
på op til 250 km/t. m.m., til transportministeren, og
ministerens svar herpå |
106 | Spm., om der skal være direkte
forbindelse mellem Lille Syd-banen og nybygningsløsningen,
til transportministeren, og ministerens svar herpå |
107 | Spm., om tog fra Næstved kan
fortsætte direkte ad skinnerne fra Køge Nord og ad
nybygningsløsningen mod København, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
108 | Spm. om nybygningsløsningen, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
109 | Spm., om ministeren vil oversende
tegninger over sporforløb ved valg af de 3
stationsløsninger, til transportministeren, og ministerens
svar herpå |
110 | Spm., om skinneforløbet vil blive
således, at der evt. ved et senere trafikforlig kan foretages
forlængelse af Østbanen frem til Køge Nord, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
111 | Spm. om Deutsche Bahns tilkendegivelse i
forbindelse med Trafikudvalgets besøg i efteråret 2009
om et hensigtsmæssigt mål for den maksimale hastighed i
Danmarks fjerntrafik, til transportministeren, og ministerens svar
herpå |
112 | Spm. om at redegøre for, at
anlæg af en bane til 320 km/t også kan betyde en
begrænsning af antallet af tog, der kan køres, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
113 | Spm., om banens samlede kapacitet vil
blive mindre end forudsat, hvis man skal blande
højhastighedstog med langsomme gods-, intercity- og
regionaltog, til transportministeren, og ministerens svar
herpå |
114 | Spm. om ministerens kommentar til
henvendelsen af 29/4 2010 fra Lars Vestergaard vedr.
overhalingsspor på nybygningslinjen, til transportministeren,
og ministerens svar herpå |
115 | Spm., om Vejdirektoratet har inkluderet
anlæg af ny bane fra København til Ringsted
(nybygningsløsningen) i direktoratets planer om at udvide
Køge Bugt-motorvejen fra Greve Syd til Køge, til
transportministeren, og ministerens svar herpå |
116 | Spm. om, på hvilke datoer
Vejdirektoratet og Trafikstyrelsen har afholdt møder for at
koordinere udbygningen af Køge Bugt-motorvejen og
nybygningsløsningen, til transportministeren, og ministerens
svar herpå |