Trafikudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2007-08 (2. samling)

Spørgsmål 1116

Af (Folketingsåret 2006-07) TRU alm. del - bilag 453 fremgår på side 3, afsnit 5, at "når en driftsforstyrrelse medfører forsinkelser for passagererne på mindst to timer, skal luftfartsselskaberne yde passende bistand, så generne bliver så få som muligt. Bistanden bør ydes i form af drikkevarer, måltider, kommunikationsfaciliteter og hotelophold, hvor det er nødvendigt" og på side 4, afsnit 6 fremgår, at "reglerne om kompensation ikke finder anvendelse ved forsinkelser". På baggrund heraf ønskes det oplyst, hvad borgernes rettigheder er, når en flyafgang er forsinket i to timer eller mere som følge af driftsforstyrrelse, herunder om der gælder forskellige rettigheder ved længere forsinkelser (f.eks. 5 timer).
Dato: 03-10-2008
Status: Endeligt besvaret
Dokumentdato: 22-10-2008
Modtaget: 23-10-2008
Omdelt: 23-10-2008

TRU alm. del - svar på spm. 1116, fra transportministeren

Besvarelse af spm. 1116 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 03-10-2008
Modtaget: 03-10-2008
Omdelt: 03-10-2008

Spm. om, hvad borgernes rettigheder er, når en flyafgang er forsinket i to timer eller mere som følge af driftsforstyrrelse, til transportministeren