B 32 (som fremsat): Forslag til folketingsbeslutning
om, at pensioner, dagpenge og kontanthjælp skal følge
indkomstudviklingen.
Fremsat den 9. november 2006 af
Jørgen Arbo‑Bæhr (EL), Frank Aaen
(EL), Line Barfod (EL),
Pernille Rosenkrantz-Theil (EL), Per Clausen (EL) og
Rune Lund (EL)
Forslag til folketingsbeslutning
om, at pensioner, dagpenge og
kontanthjælp skal følge
indkomstudviklingen
Satspuljen medfører, at udviklingen i
pensioner, dagpenge og kontanthjælp år efter år
halter mere og mere bagefter den almindelige indkomstudvikling og
dermed medvirker til den øgede ulighed.
Folketinget pålægger på den
baggrund regeringen inden den 1. marts 2007 at fremsætte
forslag om:
1) at den årlige regulering af
overførselsindkomsterne sker på baggrund af den
procentvise stigning i årslønnen på grundlag af
Dansk Arbejdsgiverforenings lønstatistik, uden fradrag,
2) at afskaffe satspuljen og overføre
vedtagne sociale tiltag og projekter, som i dag er finansieret af
satspuljemidler, til faste konti på finansloven.
Bemærkninger til forslaget
Ad 1 €" regulering af
overførselsindkomsterne
Ulighed skabes på mange måder. En af
dem er, at overførselsindkomsterne ikke reguleres i takt med
den almindelige indkomstudvikling. Som det er nu, fravælger
alle partierne på nær Enhedslisten ganske enkelt at
give mennesker på overførelsesindkomster den samme
procentvise stigning i indkomsten som andre mennesker. Det vil
sige, at relativt set bliver alle kontanthjælpsmodtagere,
dagpengemodtagere og folke- og førtidspensionister
økonomisk ringere og ringere stillet. Det er ganske enkelt
helt urimeligt, at mennesker, der i forvejen modtager så
små beløb, år for år skal falde mere og
mere bagud i forhold til resten af samfundet.
I det enkelte år er det
»kun« 0,3 pct., der skæres, men samlet
løber beløbet op i meget store summer. En
folkepension for enlige ville i 2007 være ca. 4.500 kr.
højere, hvis der ikke var taget penge fra til satspuljen, og
dagpengene til en arbejdsløs ville have været ca.
7.000 kr. højere uden satspuljen. Det viser et svar fra
regeringen til Enhedslistens Jørgen Arbo-Bæhr på
spørgsmål nr. S 6453 (folketingsåret 2005-06).
Besvarelsen af § 20-spørgsmål nr. S 6453 er
optrykt som bilag 1 til forslaget.
Samlet vil satspuljen bare i 2007
koste mennesker på overførselsindkomster i
alt ca. 6,7 mia. kr. (finansministerens svar på S 6915
(2005-06) stillet af Frank Aaen ). Det betyder, at
folkepensionisterne i 2007 betaler ca. 2,4 mia. kr. til satspuljen,
førtidspensionisterne betaler ca. 1,1 mia. kr., de, der er
syge eller på barsel, betaler ca. 700 mio. kr., og det
samme gør de, der er arbejdsløse, og de, der er
på efterløn.
Ad 2 €" afskaffelse af
satspuljen
Satspuljen skaber mere ulighed. Alle andre
partier end Enhedslisten har legitimeret den større ulighed
ved at hævde, at pengene kommer tilbage til de berørte
i form af det sociale arbejde, som finansieres af
satspuljen. For det første er det mere end
usædvanligt, at udgifter på finansloven betales af dem,
der skal nyde godt af udgiften. Man siger jo heller ikke, at
folkepensionen skal betales af folkepensionisterne, eller at
børnene eller deres forældre skal betale for
folkeskolen. For det andet er der sket det, at denne pulje
oprindelig havde til formål at finansiere forsøgs- og
udviklingsarbejde på det sociale område, men nu
anvendes den hovedsagelig til finansiering af almindelige
driftsopgaver på social-, sundheds-, beskæftigelses- og
integrationsområdet. Typisk er det kun en
procentdel, der nyfordeles hvert år, selv om
puljen er på snart 7 mia. kr. Metoden
indebærer f.eks., at mennesker med handicap, som er
på førtidspension, i princippet selv har
betalt for en ydelse som Center for
Tilgængelighed og Handicapportalen. Det er i
modsætning til andre sociale ydelser, der betales over den
samlede finanslov efter princippet om, at mennesker med de
højeste indkomster betaler mest.
Forslagsstillerne mener, at der med
enkelte undtagelser laves mange fine projekter for
satspuljemidler, og de skal selvfølgelig have lov til at
fortsætte, men finansieret over finansloven som andre
ting og ikke med penge, der er taget fra mennesker med de
laveste indkomster.
Skriftlig fremsættelse
Jørgen Arbo-Bæhr
(EL):
Som ordfører for forslagsstillerne
tillader jeg mig herved at fremsætte:
Forslag til folketingsbeslutning om, at
pensioner, dagpenge og kontanthjælp skal følge
indkomstudviklingen.
(Beslutningsforslag nr. B 32).
Jeg henviser i øvrigt til de
bemærkninger, der ledsager forslaget, og anbefaler det til
Tingets velvillige behandling.
Bilag 1
Endeligt svar på
spørgsmål S 6453 af 11. august 2006 stillet af
Jørgen Arbo-Bæhr
Spørgsmål:
Vil ministeren opdatere besvarelsen af
spørgsmål nr. S 2817 af 16. september 2005 med
satsreguleringstallene for 2007?
Svar:
I vedhæftede tabeller 1-15 er vist de
ønskede oplysninger. Tabellerne svarer til tabellerne i
svaret af 16. september 2005 på S 2817 af 4. august 2005. Dog
er tallene i tabellernes anden række (»regulering med
satsreg.pct. plus satspulje«) blevet ændret for 2005 og
2006 i forhold til de tilsvarende tal i svaret på S 2817. Det
skyldes, at der ved beregningerne til svaret på S 2817 blev
anvendt en procent til puljebeløb i 2005 på 0,3 i
stedet for rettelig 0,2. Det skal endvidere bemærkes, at de
»faktiske satser« for 2007 (jf. tabellernes
første række) er foreløbige beregninger, og at
de derfor for visse af overførslerne bl.a. som følge
af særlige afrundingsregler kan afvige en smule fra den
endelige fastsættelse af satserne for 2007, der €"
typisk i november måned €" udmeldes i
bekendtgørelser fra de pågældende
ressortministerier.
Vedrørende førtidspension skal
bemærkes, at det ved aftalen mellem regeringen og Dansk
Folkeparti om finansloven for 2006 blev bestemt, at
pensionsbeløbene til personer på almindelig og
forhøjet almindelig førtidspension skulle
sættes op til niveauet for den mellemste
førtidspension. Forliget blev indgået i november 2005,
dvs. efter besvarelsen af spørgsmål S 2817.
Derfor er der for enlige og gifte
førtidspensionister med almindelig og forhøjet
almindelig førtidspension fra og med 2006 angivet samme
beløb i tabellernes tre rækker som for enlige
henholdsvis gifte førtidspensionister med mellemste
førtidspension, jf. tabellerne 4, 5, 9 og 10.
Det kan selvsagt ikke afgøres, om
forbedringerne for de pågældende
førtidspensionister også ville være blevet
gennemført i situationerne med alternative reguleringer. I
tabellerne er det imidlertid teknisk lagt til grund, at dette ville
være tilfældet.
Det skal desuden bemærkes, at de viste
satser for førtidspension vedrører den
»gamle« ordning. Førtidspensionen blev
ændret i 2003. Fx modtager enlige, der har fået
tilkendt førtidspension efter 1. januar 2003, en ydelse, der
bortset fra afrundinger svarer til den maksimale sats for
arbejdsløshedsdagpenge, jf. tabel 15.
Endelig skal for så vidt angår
folkepensionisterne (jf. tabel 1 og 6) bemærkes, at den
supplerende engangsydelse til ældre i 2003 og den supplerende
ældreydelse fra 2004 ikke er indregnet i de angivne ydelser
til folkepensionisterne. I øvrigt kan det ikke €" i
lighed med hvad der gælder for førtidspensionister
€" afgøres, om de pågældende forbedringer
for folkepensionister med beskeden supplerende indkomst eller
formue også ville være blevet gennemført i
situationerne med alternative reguleringer af
overførslerne.
Alternative reguleringsmekanismer for
indkomstoverførslerne ville have haft betydning for
arbejdsudbud, indkomstfordeling og offentlige finanser og dermed
have indebåret andre forløb for fx beskatning eller
andre offentlige udgifter, som også påvirker
overførselsmodtageres økonomi.
Der kan ikke drages enkle konklusioner ved at
sammenligne udviklingen i satsreguleringen og timelønnen.
Det skyldes bl.a., at der i satsreguleringen sker en korrektion
for, at overførselsmodtagere ikke betaler
arbejdsmarkedsbidrag. Hertil kommer, at der korrigeres for
ændringer i den årlige arbejdstid og for
pensionsbidrag.
Hvis der var blevet reguleret med
timelønnen, ville satserne for
overførselsindkomsterne være vokset hurtigere end den
udbetalte årsløn for de beskæftigede
lønmodtagere. Det ville have svækket tilskyndelserne
til at arbejde og dermed reduceret arbejdsudbud og
beskæftigelse. Samtidig ville de offentlige finanser
være blevet belastet, hvilket ville have skabt behov for
kompenserende ændringer i andre offentlige udgifter eller
højere beskatning. Det ville have kunnet påvirke
overførselsindkomstmodtagernes økonomi.
Endelig skal anføres, at de viste satser
ikke giver et udtømmende billede af indkomstforholdene for
overførselsmodtagere under gældende regler, bl.a.
fordi satspuljemidlerne også kommer
overførselsmodtagere til gode, hvortil kommer de
nævnte diskretionære forbedringer af ydelserne til
folkepensionister med beskeden indkomst eller formue og
ændringen af førtidspensionen i 2003.
Den automatiske regulering er mere
fordelagtig for overførselsmodtagere end i mange af de
lande, Danmark normalt sammenlignes med, jf.
Velfærdskommissionens Analyserapport Fremtidens
velfærd €" sådan gør andre lande, marts
2005 , s. 109.
Systemet med satsregulering og puljebeløb
indebærer endvidere, at gruppen af
overførselsmodtagere opnår en udvikling i ydelserne
nogenlunde på linje med udviklingen i den gennemsnitlige
udbetalte årsløn for de beskæftigede
lønmodtagere.
Bilag 2
Tabel 1-15, som er bilag til
besvarelsen af S 6453 (se bilag 1)
| | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tabel 1. Reelt enlig
folkepensio-nist | |
| 1994 | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | |
1 Faktiske sats | 88.272 | 88.620 | 90.756 | 91.032 | 93.216 | 95.640 | 98.700 | 102.624 | 105.396 | 108.768 | 111.924 | 114.168 | 116.448 | 119.244 | |
2 Reg. med satregulerings-pct. + pct. til
puljebeløb b | 88.272 | 88.896 | 91.296 | 91.848 | 94.332 | 97.068 | 100.464 | 104.748 | 107.892 | 111.672 | 115.236 | 117.768 | 120.468 | 123.720 | |
3 Regulering med timeløn ekskl.
genetillæg | 88.272 | 90.300 | 93.732 | 97.200 | 100.800 | 104.832 | 109.032 | 115.044 | 119.184 | 124.188 | 129.408 | 134.196 | 137.952 | 142.908 | |
| | |
Tabel 2. Reelt enlig med
højeste førtidspension | | | |
| 1994 | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | |
1 Faktiske sats | 139.620 | 140.172 | 143.544 | 143.976 | 147.420 | 151.248 | 156.084 | 161.844 | 166.212 | 171.528 | 176.508 | 180.036 | 183.636 | 188.040 | |
2 Reg. med satregulerings-pct. + pct. til
puljebeløb b | 139.620 | 140.604 | 144.396 | 145.260 | 149.196 | 153.528 | 158.892 | 165.228 | 170.196 | 176.148 | 181.776 | 185.772 | 190.044 | 195.180 | |
3 Regulering med timeløn ekskl.
genetillæg | 139.620 | 142.824 | 148.248 | 153.732 | 159.420 | 165.792 | 172.428 | 181.488 | 188.028 | 195.924 | 204.168 | 211.728 | 217.656 | 225.480 | |
| | |
Tabel 3. Reelt enlig med mellemste
førtidspension | | | |
| 1994 | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | |
1 Faktiske sats | 109.848 | 110.280 | 112.932 | 113.280 | 115.992 | 119.004 | 122.808 | 127.500 | 130.944 | 135.132 | 139.056 | 141.840 | 144.672 | 148.140 | |
2 Reg. med satregulerings-pct. + pct. til
puljebeløb b | 109.848 | 110.628 | 113.616 | 114.300 | 117.396 | 120.804 | 125.028 | 130.176 | 134.088 | 138.780 | 143.208 | 146.352 | 149.712 | 153.756 | |
3 Regulering med timeløn ekskl.
genetillæg | 109.848 | 112.368 | 116.640 | 120.960 | 125.436 | 130.452 | 135.672 | 142.968 | 148.116 | 154.332 | 160.824 | 166.776 | 171.444 | 177.600 | |
|
Tabel 4. Reelt enlig med
forhøjet almindelig førtidspension | | | |
| 1994 | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | |
1 Faktiske sats | 99.528 | 99.924 | 102.336 | 102.648 | 105.108 | 107.844 | 111.300 | 115.632 | 118.752 | 122.556 | 126.108 | 128.640 | 144.672 | 148.140 | |
2 Reg. med satregulerings-pct. + pct. til
puljebeløb b | 99.528 | 100.236 | 102.948 | 103.572 | 106.368 | 109.452 | 113.280 | 118.008 | 121.548 | 125.808 | 129.828 | 132.816 | 149.712 | 153.756 | |
3 Regulering med timeløn ekskl.
genetillæg | 99.528 | 101.820 | 105.684 | 109.596 | 113.652 | 118.200 | 122.940 | 129.624 | 134.292 | 139.932 | 145.812 | 151.212 | 171.444 | 177.600 | |
| | |
Tabel 5. Reelt enlig med almindelig
førtidspension | |
| 1994 | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | |
1 Faktiske sats | 88.272 | 88.620 | 90.756 | 91.032 | 93.216 | 95.640 | 98.700 | 102.624 | 105.396 | 108.768 | 111.924 | 114.168 | 144.672 | 148.140 | |
2 Reg. med satregulerings-pct. + pct. til
puljebeløb b | 88.272 | 88.896 | 91.296 | 91.848 | 94.332 | 97.068 | 100.464 | 104.748 | 107.892 | 111.672 | 115.236 | 117.888 | 149.712 | 153.756 | |
3 Regulering med timeløn ekskl.
genetillæg | 88.272 | 90.300 | 93.732 | 97.200 | 100.800 | 104.832 | 109.032 | 115.044 | 119.184 | 124.188 | 129.408 | 134.196 | 171.444 | 177.600 | |
|
Tabel 6. Gift
folkepensionist | |
| 1994 | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | |
1 Faktiske sats | 63.804 | 64.056 | 65.592 | 65.808 | 67.380 | 69.492 | 72.096 | 75.168 | 77.196 | 79.668 | 81.984 | 83.628 | 85.308 | 87.360 | |
2 Reg. med satregulerings-pct. + pct. til
puljebeløb b | 63.804 | 64.248 | 65.976 | 66.372 | 68.172 | 70.512 | 73.368 | 76.704 | 79.008 | 81.780 | 84.396 | 86.244 | 88.224 | 90.600 | |
3 Regulering med timeløn ekskl.
genetillæg | 63.804 | 65.268 | 67.752 | 70.260 | 72.864 | 76.152 | 79.596 | 84.192 | 87.216 | 90.876 | 94.692 | 98.196 | 100.944 | 104.568 | |
|
Tabel 7. Gift, med højeste
førtidspension | | | |
| 1994 | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | |
1 Faktiske sats | 115.152 | 115.608 | 118.380 | 118.752 | 121.584 | 125.100 | 129.480 | 134.388 | 138.012 | 142.428 | 146.568 | 149.496 | 152.496 | 156.156 | |
2 Reg. med satregulerings-pct. + pct. til
puljebeløb b | 115.152 | 115.956 | 119.076 | 119.784 | 123.036 | 126.972 | 131.796 | 137.184 | 141.312 | 146.256 | 150.936 | 154.248 | 157.800 | 162.060 | |
3 Regulering med timeløn ekskl.
genetillæg | 115.152 | 117.792 | 122.268 | 126.792 | 131.484 | 137.112 | 142.992 | 150.636 | 156.060 | 162.612 | 169.452 | 175.728 | 180.648 | 187.140 | |
| |
Tabel 8. Gift, med mellemste
førtidspension | |
| 1994 | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | |
1 Faktiske sats | 85.380 | 85.719 | 87.768 | 88.056 | 90.156 | 92.856 | 96.204 | 100.044 | 102.744 | 106.032 | 109.116 | 111.300 | 113.532 | 116.256 | |
2 Reg. med satregulerings-pct. + pct. til
puljebeløb b | 85.380 | 85.980 | 88.296 | 88.824 | 91.236 | 94.248 | 97.932 | 102.132 | 105.204 | 108.888 | 112.368 | 114.828 | 117.468 | 120.636 | |
3 Regulering med timeløn ekskl.
genetillæg | 85.380 | 87.336 | 90.660 | 94.020 | 97.500 | 101.772 | 106.236 | 112.116 | 116.148 | 121.020 | 126.108 | 130.776 | 134.436 | 139.260 | |
|
Tabel 9. Gift, med forhøjet
almindelig førtidspension | |
| 1994 | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | |
1 Faktiske sats | 75.060 | 75.360 | 77.172 | 77.424 | 79.272 | 81.696 | 84.696 | 88.176 | 90.552 | 93.456 | 96.168 | 98.100 | 113.532 | 116.256 | |
2 Reg. med satregulerings-pct. + pct. til
puljebeløb b | 75.060 | 75.588 | 77.628 | 78.096 | 80.208 | 82.896 | 86.184 | 89.964 | 92.664 | 95.916 | 98.988 | 101.268 | 117.468 | 120.636 | |
3 Regulering med timeløn ekskl.
genetillæg | 75.060 | 76.788 | 79.704 | 82.656 | 85.716 | 89.520 | 93.504 | 98.772 | 102.324 | 106.620 | 111.096 | 115.212 | 134.436 | 139.260 | |
|
Tabel 10. Gift, med almindelig
førtidspension | |
| 1994 | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | |
1 Faktiske sats | 63.804 | 64.056 | 65.592 | 65.808 | 67.380 | 69.492 | 72.096 | 75.168 | 77.196 | 79.668 | 81.984 | 83.628 | 113.532 | 116.256 | |
2 Reg. med satregulerings-pct. + pct. til
puljebeløb b | 63.804 | 64.248 | 65.976 | 66.372 | 68.172 | 70.512 | 73.368 | 76.704 | 79.008 | 81.780 | 84.396 | 86.340 | 117.468 | 120.636 | |
3 Regulering med timeløn ekskl.
genetillæg | 63.804 | 65.268 | 67.752 | 70.260 | 72.864 | 76.152 | 79.596 | 84.192 | 87.216 | 90.876 | 94.692 | 98.196 | 134.436 | 139.260 | |
| | |
Tabel 11. Person med
sygedagpenge | |
| 1994 | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | |
1 Faktiske sats | 132.392 | 132.912 | 136.084 | 136.500 | 139.776 | 143.416 | 147.992 | 152.724 | 156.832 | 161.876 | 166.556 | 169.884 | 173.264 | 177.424 | |
2 Reg. med satregulerings-pct. + pct. til
puljebeløb b | 132.392 | 133.328 | 136.916 | 137.748 | 141.492 | 145.600 | 150.696 | 155.948 | 160.628 | 166.244 | 171.548 | 175.344 | 179.400 | 184.340 | |
3 Regulering med timeløn ekskl.
genetillæg | 132.392 | 135.460 | 140.608 | 145.808 | 151.216 | 157.248 | 163.540 | 171.392 | 177.580 | 185.016 | 192.764 | 199.888 | 205.504 | 212.940 | |
|
Tabel 12. Person med
revaliderings-ydelse | |
| 1994 | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | |
1 Faktiske sats | 132.372 | 132.900 | 136.092 | 136.512 | 139.788 | 143.520 | 148.200 | 152.880 | 157.560 | 162.552 | 167.904 | 170.040 | 173.424 | 178.260 | |
2 Reg. med satregulerings-pct. + pct. til
puljebeløb b | 132.372 | 133.380 | 137.016 | 137.796 | 141.444 | 145.596 | 150.804 | 156.000 | 161.880 | 167.640 | 172.884 | 175.500 | 179.664 | 185.316 | |
3 Regulering med timeløn ekskl.
genetillæg | 132.372 | 135.456 | 140.664 | 145.860 | 151.320 | 157.296 | 163.536 | 171.336 | 178.896 | 186.492 | 194.340 | 199.940 | 205.656 | 213.756 | |
|
Tabel 13. Person med
kontanthjælp, ikke-forsørger | |
| 1994 | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | |
1 Faktiske sats | 66.552 | 79.824 | 81.636 | 81.900 | 83.976 | 86.160 | 88.920 | 92.532 | 95.028 | 98.064 | 100.908 | 102.924 | 104.988 | 107.508 | |
2 Reg. med satregulerings-pct. + pct. til
puljebeløb b | 66.552 | 80.112 | 82.272 | 82.764 | 84.996 | 87.456 | 90.516 | 94.452 | 97.284 | 100.692 | 103.920 | 106.212 | 108.660 | 111.588 | |
3 Regulering med timeløn ekskl.
genetillæg | 66.552 | 81.384 | 84.480 | 87.600 | 90.840 | 94.476 | 98.256 | 103.740 | 107.472 | 111.984 | 116.688 | 121.008 | 124.392 | 128.868 | |
|
Tabel 14. Person med
kontanthjælp, forsørger | |
| 1994 | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | | |
1 Faktiske sats | 106.224 | 106.340 | 108.680 | 109.200 | 111.800 | 114.708 | 118.380 | 122.940 | 126.264 | 130.308 | 134.088 | 136.764 | 139.500 | 142.848 | |
2 Reg. med satregulerings-pct. + pct. til
puljebeløb b | 106.224 | 106.560 | 109.440 | 110.100 | 113.076 | 116.352 | 120.420 | 125.400 | 129.168 | 133.692 | 137.976 | 141.012 | 144.252 | 148.152 | |
3 Regulering med timeløn ekskl.
genetillæg | 106.224 | 108.252 | 112.368 | 116.520 | 120.828 | 125.664 | 130.692 | 137.736 | 142.692 | 148.680 | 154.920 | 160.656 | 165.156 | 171.096 | |
| |
Tabel 15. Person med
arbejdsløsheds-dagpenge | |
| 1994 | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | |
1 Faktiske sats | 132.340 | 132.860 | 135.980 | 136.500 | 139.880 | 143.520 | 148.200 | 152.880 | 157.040 | 161.980 | 166.660 | 170.040 | 173.420 | 177.580 | |
2 Reg. med satregulerings-pct. + pct. til
puljebeløb b | 132.340 | 133.380 | 137.020 | 137.800 | 141.440 | 145.600 | 150.800 | 156.000 | 160.680 | 166.400 | 171.600 | 175.500 | 179.660 | 184.600 | |
3 Regulering med timeløn ekskl.
genetillæg | 132.340 | 135.460 | 140.660 | 145.860 | 151.320 | 157.300 | 163.540 | 171.340 | 177.580 | 185.120 | 192.920 | 199.940 | 205.660 | 212.940 | |