Trafikudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2005-06

Spørgsmål 325

Idet der henvises til, at softwareproblemer med Sicas 5 anlæggene har været kendt i Danmark siden 2002, hvor Banedanmark tog det første anlæg i brug i Boris, at sporskifterne i Boris har været aflåst siden og at software problemerne således har været kendt, før anlægget til Grenåbanen blev købt og sat i drift, bedes ministeren oplyse -med hvilken begrundelse Banedanmark har indkøbt Sicas 5 anlæggene til Grenåbanen, -hvorfor de gamle relæsikringsanlæg ikke kunne genanvendes, idet de trafikale forhold er de samme, -hvem i Banedanmark der har ansvaret for at lade Sicas 5 anlæggene køre med softwarefejl, -om der foreligger en Banedanmark handlingsplan for Grenåbanen, og - i bekræftende fald - kan udvalget da få en kopi af denne samt -hvornår varslingsanlægget i Ryomgaard bliver indkoblet, idet her også er softwareproblemer.
Dato: 20-03-2006
Status: Endeligt besvaret

Endeligt svar

Dokumentdato: 18-04-2006
Modtaget: 19-04-2006
Omdelt: 19-04-2006

TRU alm. del - svar på spm. 325, fra transport- og energiministeren

2-Svar på S 325 (pdf-version)
Html-version
Indskannet 19/4-06, 23 sider (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 20-03-2006
Modtaget: 20-03-2006
Omdelt: 21-03-2006

Spm. om Sicas 5 anlæggene, til transport- og energiministeren.