§ 20-spørgsmål S 839 Om pro-palæstinensiske budskaber i den danske folkeskole.

Til: Børne- og undervisningsminister Mattias Tesfaye (S)
Dato: 18-04-2024
Samling: 2023-24
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 18-04-2024
Endelig besvarelse 25-04-2024
Spørgsmålets ordlyd:
Mener ministeren, at pro-palæstinensiske budskaber i den danske folkeskole er et problem, og er det ministerens holdning, at der er brug for retningslinjer, der kan anvise, hvordan skole- og kommunalbestyrelser kan håndtere situationer, hvor en lærer vurderer, at politiske budskaber, der ikke er en del af undervisningen, påvirker det faglige og sociale miljø i klasseværelset negativt?
Skriftlig begrundelse:
Ingen.
Dokumentdato: 25-04-2024
Modtaget: 25-04-2024
Omdelt: 25-04-2024

Svar på spm. nr. S 839: Mener ministeren, at pro-palæstinensiske budskaber i den danske folkeskole er et problem, og er det ministerens holdning, at der er brug for retningslinjer, der kan anvise, hvordan skole- og kommunalbestyrelser kan håndtere situationer, hvor en lærer vurderer, at politiske budskaber, der ikke er en del af undervisningen, påvirker det faglige og sociale miljø i klasseværelset negativt?

Svar på spm. nr. S 839. (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 18-04-2024
Modtaget: 18-04-2024
Omdelt: 18-04-2024

Mener ministeren, at pro-palæstinensiske budskaber i den danske folkeskole er et problem, og er det ministerens holdning, at der er brug for retningslinjer, der kan anvise, hvordan skole- og kommunalbestyrelser kan håndtere situationer, hvor en lærer vurderer, at politiske budskaber, der ikke er en del af undervisningen, påvirker det faglige og sociale miljø i klasseværelset negativt?

Mener ministeren, at pro-palæstinensiske budskaber i den danske folkeskole er et problem, og er det ministerens holdning, at der er brug for retningslinjer, der kan anvise, hvordan skole- og kommunalbestyrelser kan håndtere situationer, hvor en lærer vurderer, at politiske budskaber, der ikke er en del af undervisningen, påvirker det faglige og sociale miljø i klasseværelset negativt? (pdf-version)
Html-version