Nu har vi fået indført omvendt spørgetid, for ministerens afslutningsreplik var jo sådan set et spørgsmål til mig som spørger.
Og det kan jeg da godt besvare:
Sådan er det jo, når man laver forlig.
Men det forhindrer jo ikke, at man kan have en lidt kritisk holdning til de afledte konsekvenser af sådan nogle nye afskrivningsregler.
Så når jeg nu har svaret på det, vil jeg gerne sige:
Jeg ved ikke, hvorfor ministeren har den opfattelse, at der var et bredt ønske i branchen om, at man skulle liberalisere taxaerhvervet.
Det er rigtigt, at der er et ønske om, at man får lige konkurrencevilkår, men der er det da så også på sin plads at tænke på, at der i dag er fire forskellige tilladelsestyper, og jeg ved, at en af de tanker, der var i den lovgivning, som Dansk Folkeparti heldigvis fik blokeret, var at operere med en universaltilladelse.
Men det vil da så også kræve, at man får en harmonisering af afgiftstyperne.
Det gør man jo ikke ved bare at belægge taxachaufførerne 180 pct., når de skal skifte deres køretøj.
For det er jo nogle andre afskrivningsregler, man har, for de tre andre typer af tilladelser.